Voor als je je verveelt, hier een flink lang en interessant verhaal.
http://www.sandsmuseum.com/cars/elise/t ... kingk.html
De conclusie is dus dat de motor helemaal niet slecht is, maar dat de problemen vaak door tuning onstaan.
K-serie motor
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
mooie link.
mare dat 2.0 4cil k-serie(K2000) stuk is onzin. Dat blok komt never nooit in een productie auto, zijn handgebouwde blokken gefabriceerd en onderhouden door JUDD.
de kosten zijn op dit moment 20.000 euro met een rebuild om de 10.000 kilometer. voor de 250-pk variant.
mare dat 2.0 4cil k-serie(K2000) stuk is onzin. Dat blok komt never nooit in een productie auto, zijn handgebouwde blokken gefabriceerd en onderhouden door JUDD.
de kosten zijn op dit moment 20.000 euro met een rebuild om de 10.000 kilometer. voor de 250-pk variant.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
das met alle echt getunede blokken zo.
andere olie, zuigerveren, klepsealtjes, meestal lagerschalen.
Dan kleppen opnieuw inslijpen, nieuwe pakkingset, nieuwe bouten.
En dan kunt u er weer 10.000 kilometer tegen aan.
totdat ook de grote dingen versleten zijn, zoals zuigers, cilinderwanden en zelfs krukas.
andere olie, zuigerveren, klepsealtjes, meestal lagerschalen.
Dan kleppen opnieuw inslijpen, nieuwe pakkingset, nieuwe bouten.
En dan kunt u er weer 10.000 kilometer tegen aan.
totdat ook de grote dingen versleten zijn, zoals zuigers, cilinderwanden en zelfs krukas.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!