Vraagje, ik heb (nu steeds vaker) getik onder de auto. Tijdje geleden kreeg ik al een tip dat het een hitteschild kan zijn.
Het klinkt een beetje als een losse uitlaat, maar die is helemaal goed.
Ik vraag me af of ik dit zelf effe kan controleren... dan is mn vraag dus ook: waar zitten die schilden
dan heb ik nog een vraagje... valt dit makkelijk te controleren en repareren, of moet ie naar de garage?
(dus de auto stukje omhoog en eronder liggen )
Ja, zo ongeveer onder de handrem inderdaad.
Controleren is makkelijk, gewoon even onder de auto en kijken of hij idd los zit. Misschien kan je 'm met een puntlasje weer vastzetten, ik heb 'm er bij een 416 met een snijbrander afgesneden :P.
Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
neejj, bedoel... hitteschild ..> kneem aan dat dat hitte tegenhoud :P
als je dan dat hitteschild weghaalt, dan wordt het boven de katalysator toch veel te warm? Dan dacht ik dat misschien dat plastic van het middenconsole zou kunnen gaan smelten?
bahhhh in die zeikregen onder die wagen gekropen en beetje bekeken... maarruhh...
kan geen hitteschild vinden hoor... ik zie de katalysator, maar daarboven zit meteen de onderkant van de wagen
En als ik tegen de gehele uitlaat of andere onderdelen onder de auto rammel dan hoor ik niets ratelen...
Er horen 2 platen rond die katalisator te zitten er zijn waarschijnlijk een paar lasjes losgekomen , gewoon yzerdraadje van een 1mm eromheen twisten en klaar is kees,rijd bij mij nu al 2 jaar zo zit perfect,ik zou die plaat er zeker niet vanaf halen zit er niet voor niks natuurlijk.
marsrover schreef:bahhhh in die zeikregen onder die wagen gekropen en beetje bekeken... maarruhh...
kan geen hitteschild vinden hoor... ik zie de katalysator, maar daarboven zit meteen de onderkant van de wagen
En als ik tegen de gehele uitlaat of andere onderdelen onder de auto rammel dan hoor ik niets ratelen...
Bij mij (420sli) zit er nog eentje tegen het schutbord aan, dus zeg maar achter je asbak aan de kant van de motor. heel irri want ik kan er zelf niet meer bij omdat ie te laat is
Ik rijd ook zonder hitteschilt rond, ik heb er nooit wat van gemerkt. Ik was eerst nog een beetje bang voor het vet tussen de gewrichten van het schakelsysteem, maar ook daar totaal geen problemen mee.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
Edgecrusher schreef:
Mij is verteld dat de onderste er alleen zit voor als je bijv. in de berm parkeerd, dat het eventuele droge gras geen vlam kan vatten.
Daar kan ik wel mee leven dus.
Euhm....als er een Golfje bovenop dat brandende gras staat is het HUMOR..... staat mijn 420 er bovenop vind ik het eigenlijk minder leuk...