Koppakking, wat is dat?
Koppakking, wat is dat?
Zou iemand mij kunnen vertellen wat die beroemde koppakking is en wat hij doet. Een foto misschien...
Waarom gaan die dingen eigenlijk bij een 416 zo snel kapot?
Ik heb nu een Rover 620i en ik wil graag een 416 Si 1996/97 sedan met airco kopen maar ik hoor ook slechte dingen over deze auto. Met mijn 620 heb ik nooit wat gehad.
Weet iemand wat de koppakking kost? Zonder montagetijd.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Waarom gaan die dingen eigenlijk bij een 416 zo snel kapot?
Ik heb nu een Rover 620i en ik wil graag een 416 Si 1996/97 sedan met airco kopen maar ik hoor ook slechte dingen over deze auto. Met mijn 620 heb ik nooit wat gehad.
Weet iemand wat de koppakking kost? Zonder montagetijd.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Re: Koppakking, wat is dat?
je moet het zien als een afdichting tussen je cilinderblok en je kop van de motor.. verder heeft het niet echt een taak. als je hem moet vervangen kost de pakking zelf niet veel, geloof iets van nog geen 50 euro... er zit alleen heel veel werk aan wat het duur maakt. het staat niet perse bekend dat het bij de 400serie gebeurt, gebeurt net zo vaak bij de 200 serie. als je je normaal aan de toeren houd en normaal warm rijdt, regelmatig je waterstand controleert is er nix aan de hand. mijn koppakking is vervangen omdat ik op lpg rij. en dan komt het wel veel voor namelijk... gr. lmn-tuning (mark)mihai12move schreef:Zou iemand mij kunnen vertellen wat die beroemde koppakking is en wat hij doet. Een foto misschien...
Waarom gaan die dingen eigenlijk bij een 416 zo snel kapot?
Ik heb nu een Rover 620i en ik wil graag een 416 Si 1996/97 sedan met airco kopen maar ik hoor ook slechte dingen over deze auto. Met mijn 620 heb ik nooit wat gehad.
Weet iemand wat de koppakking kost? Zonder montagetijd.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:

k-series, wel het oudere type trouwens.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Hoi,
Nu dat onderwerp toch hier wordt besproken! Ik denk namelijk (hoewel ik er niet zo heel veel verstand van heb) dat mijn koppakking misschien ook niet meer al te best is.
Ik heb namelijk de laatste tijd steeds een plek onder de auto liggen met olie/water? Nu is het koelwatervloeistofpeil voorlopig nog op peil, maar heb ik de laatste maanden al wel 2 keer olie bijgevuld.
En verder vind ik ook dat de auto s'morgens nogal rookt (witte rook), maar gaat na een kwartiertje wel redelijk weg.
Eigenlijk moet ik de auto gewoon voor een grote beurt langs de garage brengen. Maar wil het nog even uit stellen aangezien dit wl weer de nodige kanken zal gaan kosten!
Zal het eens even bekijken.
Gr Tom
Nu dat onderwerp toch hier wordt besproken! Ik denk namelijk (hoewel ik er niet zo heel veel verstand van heb) dat mijn koppakking misschien ook niet meer al te best is.
Ik heb namelijk de laatste tijd steeds een plek onder de auto liggen met olie/water? Nu is het koelwatervloeistofpeil voorlopig nog op peil, maar heb ik de laatste maanden al wel 2 keer olie bijgevuld.
En verder vind ik ook dat de auto s'morgens nogal rookt (witte rook), maar gaat na een kwartiertje wel redelijk weg.
Eigenlijk moet ik de auto gewoon voor een grote beurt langs de garage brengen. Maar wil het nog even uit stellen aangezien dit wl weer de nodige kanken zal gaan kosten!
Zal het eens even bekijken.
Gr Tom
Re: Koppakking, wat is dat?
Wat een koppakking is weet je nu wel dacht ikmihai12move schreef:Waarom gaan die dingen eigenlijk bij een 416 zo snel kapot?
Ik heb nu een Rover 620i en ik wil graag een 416 Si 1996/97 sedan met airco kopen maar ik hoor ook slechte dingen over deze auto.

Maar nog even over dat die bij een 416 si'tje zo snel kapot gaat, ik heb er zo een, en in de 180000 die die gelopen heeft is de koppakking nog nooit vervangen geweest. En ik rijd zeer stevig dus daar ligt het niet aan. Gewoon een kwestie van ff wachten tot het motortje lekker warm is en dan pas het pedaal vloeren.
En tsja, elke auto heeft z'n slechte dingen dus ook een 416 maar heus niet meer slechte dingen dan andere auto's hoor.
Had ik niet verwacht...
Jongens, hartelijk dank voor jullie reacties. Ik heb nog niet alles gelezen, maar ik wou jullien nu alvast bedanken. Dit is trouwens een van de weinige forums met veel zinnige (en altijd respectvolle) reacties en 0% onzin. Dit viel mij op. Zijn alle Rover-rijders zo?
Ga zo door! Rover is een prima merk, beter dan veel andere merken! De mensen die Rover rijden blijkbaar ook.
Rover 620i Rijder
Ga zo door! Rover is een prima merk, beter dan veel andere merken! De mensen die Rover rijden blijkbaar ook.

Rover 620i Rijder
Re: Had ik niet verwacht...
mihai12move schreef:bla bla bla reacties en 0% onzin. Dit viel mij op. Zijn alle Rover-rijders zo?
0%onzin?? lees maar eens andere topics


- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
AmenFoxtrot schreef:Serieuze vragen worden over het algemeen serieus beantwoord, onzin wordt met nog meer onzin beloond. Zo hoort het ook!
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- Sander02
- MG-R Freak
- Berichten: 700
- Lid geworden op: ma mei 10, 2004 11:08 am
- Woonplaats: Alphen a/d Rijn
Effe een vraagje over de auto op temperatuur brengen voordat je gaat gassen. Iemand had mij ooit verteld dat je met een koude auto rond de 3000 toeren moet blijven. Daar let ik meestal wel op, maar dan kan je toch nog aardig gassen en flink hard gaan. Klopt dit?
en wanneer is je motor warm genoeg. Minuut of 5 a 10?
en wanneer is je motor warm genoeg. Minuut of 5 a 10?
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
niet rond de 3000 maar <2500, dan w88 tot de water temp goed is, dan nog 5 min w88. Dan is de motor redelijk op temperatuur.
Ikzelf zet vervolgens een persoonlijk toerenlimiet elke 5 min 1000 toeren verder.
Oftewel voordat ik echt gas ga geven ben ik zeker een half uur onderweg.
Ikzelf zet vervolgens een persoonlijk toerenlimiet elke 5 min 1000 toeren verder.
Oftewel voordat ik echt gas ga geven ben ik zeker een half uur onderweg.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Gewoon ff rustig aan rijden 2500 toertjes overschakelen enz. En als je watertemperatuur op normaal pijl staad kan je best wat steviger gaan rijden. Alleen als je echt van plan bent om flink te planken dan zou ik inderdaad echt ff een klein kwartiertje wachten zodat alles op de juiste temperatuur is.
En over het algemeen geld hoe verder een motor opgefokt is hoe belangrijker het is dat je je motor goed warm rijdt.
En over het algemeen geld hoe verder een motor opgefokt is hoe belangrijker het is dat je je motor goed warm rijdt.