Pagina 1 van 1
Rover 220 TDiC kopen
Geplaatst: di dec 21, 2004 2:12 pm
door mdina2nl
Hallo allemaal.
Ik heb laatst een Rover 220 TDiC op internet te koop zien staan.
Aangezien ik nooit een Rover heb gehad, vraag ik me af hoe een 220 diesel is. Dus ik wil graag de voordelen maar OOK DE NADELEN van jullie horen en ook wat de onderhoudskosten zijn.
Ow ja! Ik wil graag ook weten waar ik het meest op moet letten bij aankoop en wat vaak een zwak punt is bij een 220.
Alvast bedankt.
M.v.g.
M.Dina
Geplaatst: di dec 21, 2004 3:23 pm
door Striker
De L-serie turbo-diesel van de 220 TDic is een geweldige motor. Heel krachtig en soepel en vrijwel onverslijtbaar. Het doet absoluut niet onder voor een VAG TD. De motor is alleen wat rumoeriger.
Er zijn eigenlijk nauwelijks zwakke punten, hooguit wat roestvorming bij de scharnieren van het kofferdeksel.
Geplaatst: di dec 21, 2004 8:26 pm
door thabass
Klopt, ik rij zelf een 220 TDiC, ik heb alleen maar voordelen:
Ze zijn sneller en krachtiger dan golf 4 tdi 110pk (maar wel 215 op de teller!!, ongetuned enzo)
Ze zijn origineler dan een golf (elke boerenl*l rijd in een golf)
ze zijn goedkoper in aanschaf en je heb meer auto voor minder geld
ze zijn alleen iets minder zuinig (+- 1:16)
iets meer motorlawaai, maar wie hoort dat nou met de radio hard :-)
Ze sturen lekkerrrrrrrrrrrrrr :-)
Ik rij er nu bijna een jaar in en heb er GEEN kosten aan gehad, uiteraard alleen het normale onderhoud en een distributieriem (bij 140.000 KM) maar de interval bij rover is zeker beter dan bij VAG, die moeten om de 90.000 km een nieuwe distroriem.
dus ik kan em je zeker aanraden!!! (ter info, mijn rover is uit 99, was een ex leaseauto had 125.000 op de teller, leer en de hele boel erop kostte me totaal 5900 euro, koopiieee)
suc6 met je aanschaf!!
Geplaatst: di dec 21, 2004 9:29 pm
door Dennis 25 Vi
Iets rumoeriger als een VAG diesel ben ik niet met jullie eens. Ik heb een 420 Di gereden en die vind ik, als die dan warm is, stiller als een VAG diesel. Ik heb van de zaak een VW Golf 4 SDI (zonder turbo) en die nagelt er toch aardig op los, de motor is een stuk rumoeriger. Alleen de isolatie in de auto zelf zal iets beter zijn.
Qua verbruik is de VAG diesel een stukje zuiniger, ik reed gemiddeld met mijn 420 Di ongeveer 1:15. De SDI doet er 1 op 16.
Als ik jou was zou ik voor 25 IDT kijken, die motor schijnt zuiniger te zijn.
Geplaatst: wo dec 22, 2004 3:30 pm
door thabass
Nou noem je ook wel een motor, SDI :-) dat is de sloomste diesel, en zoals iedereen wel weet, als je weinig vermogen heb moet het motortje harder werken om een beetje op snelheid te komen..
Geplaatst: wo dec 22, 2004 6:22 pm
door theedge
Ik heb zelf een rover 25 IDT en die is zeker niet zuiniger dan een 220 TD. De mijne haalt krap aan 1:15. Onder de 2000 toeren is er niet veel vermogen beschikbaar. Ik hoop dat dit straks bij mij beter is want zal m 8 januari tunen. Alst goed is dan +30pk en +60 Nm.
Geplaatst: wo dec 22, 2004 10:19 pm
door Roverforever
Mijn 620SDi heeft meer dan 1000000km

an is nog altijd goed
Ga ervoor