Rover 220 TDiC kopen

214 216 218 220 25
Plaats reactie
mdina2nl

Rover 220 TDiC kopen

Bericht door mdina2nl »

Hallo allemaal.

Ik heb laatst een Rover 220 TDiC op internet te koop zien staan.
Aangezien ik nooit een Rover heb gehad, vraag ik me af hoe een 220 diesel is. Dus ik wil graag de voordelen maar OOK DE NADELEN van jullie horen en ook wat de onderhoudskosten zijn.
Ow ja! Ik wil graag ook weten waar ik het meest op moet letten bij aankoop en wat vaak een zwak punt is bij een 220.

Alvast bedankt.


M.v.g.
M.Dina
Gebruikersavatar
Striker
MG-R Freak
Berichten: 4729
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 1:49 am
Woonplaats:
Locatie: Dordrecht

Bericht door Striker »

De L-serie turbo-diesel van de 220 TDic is een geweldige motor. Heel krachtig en soepel en vrijwel onverslijtbaar. Het doet absoluut niet onder voor een VAG TD. De motor is alleen wat rumoeriger.

Er zijn eigenlijk nauwelijks zwakke punten, hooguit wat roestvorming bij de scharnieren van het kofferdeksel.
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
thabass

Bericht door thabass »

Klopt, ik rij zelf een 220 TDiC, ik heb alleen maar voordelen:

Ze zijn sneller en krachtiger dan golf 4 tdi 110pk (maar wel 215 op de teller!!, ongetuned enzo)
Ze zijn origineler dan een golf (elke boerenl*l rijd in een golf)
ze zijn goedkoper in aanschaf en je heb meer auto voor minder geld
ze zijn alleen iets minder zuinig (+- 1:16)
iets meer motorlawaai, maar wie hoort dat nou met de radio hard :-)
Ze sturen lekkerrrrrrrrrrrrrr :-)

Ik rij er nu bijna een jaar in en heb er GEEN kosten aan gehad, uiteraard alleen het normale onderhoud en een distributieriem (bij 140.000 KM) maar de interval bij rover is zeker beter dan bij VAG, die moeten om de 90.000 km een nieuwe distroriem.

dus ik kan em je zeker aanraden!!! (ter info, mijn rover is uit 99, was een ex leaseauto had 125.000 op de teller, leer en de hele boel erop kostte me totaal 5900 euro, koopiieee)

suc6 met je aanschaf!!
Dennis 25 Vi

Bericht door Dennis 25 Vi »

Iets rumoeriger als een VAG diesel ben ik niet met jullie eens. Ik heb een 420 Di gereden en die vind ik, als die dan warm is, stiller als een VAG diesel. Ik heb van de zaak een VW Golf 4 SDI (zonder turbo) en die nagelt er toch aardig op los, de motor is een stuk rumoeriger. Alleen de isolatie in de auto zelf zal iets beter zijn.

Qua verbruik is de VAG diesel een stukje zuiniger, ik reed gemiddeld met mijn 420 Di ongeveer 1:15. De SDI doet er 1 op 16.

Als ik jou was zou ik voor 25 IDT kijken, die motor schijnt zuiniger te zijn.
thabass

Bericht door thabass »

Nou noem je ook wel een motor, SDI :-) dat is de sloomste diesel, en zoals iedereen wel weet, als je weinig vermogen heb moet het motortje harder werken om een beetje op snelheid te komen..
theedge

Bericht door theedge »

Ik heb zelf een rover 25 IDT en die is zeker niet zuiniger dan een 220 TD. De mijne haalt krap aan 1:15. Onder de 2000 toeren is er niet veel vermogen beschikbaar. Ik hoop dat dit straks bij mij beter is want zal m 8 januari tunen. Alst goed is dan +30pk en +60 Nm.
Gebruikersavatar
Roverforever
MG-R Freak
Berichten: 774
Lid geworden op: di sep 14, 2004 7:55 pm
Woonplaats: heist op den berg/wi

Bericht door Roverforever »

Mijn 620SDi heeft meer dan 1000000km ;) an is nog altijd goed

Ga ervoor
1988 Rover Vitesse & 1994 Rover 620i & 1994 Rover 827Si Coupé & 1995 Rover 827Si Saloon & 1998 Rover 620Si & 2003 Rover 45 1.8 & 2005 MG ZT CDTi+ & 2003 Rover 75 CDTi Tourer & 2004 Rover 75 4.6 V8 RHD & 2015 Volvo V70 T4 Nordic full option
Plaats reactie