Winters verbruik !?

414 416 418 420 45
Plaats reactie
Ewout

Winters verbruik !?

Bericht door Ewout »

Het viel mij de laatste tijd op dat m'n rovertje wel erg veel ging verbruiken, dus dacht ik "veranderen van rijstijl". Dus ik een hele tank leeg gereden volgens het nieuwe rijden (2500 schakelen) nu zou je toch verwachten dat het verbruik toch een stuk minder geworden zou zijn, maar niks is minder waar. Blijkt dat ik bij gecombineerd verbruik en met het nieuwe rijden maar 400 KM heb gereden op 45 liter :shock: :shock: :shock: . Nu weet ik ook wel dat een auto tijdens de winter minder zuinig gaat rijden maar dit is toch wel erg extreem. Dus WTF is er aan de hand met m'n auto. M'n ma rijdt in een 45, 1.8 en die rijdt 1:15.

Wie heeft er een idee :?:

Mzzls 8)
Ewout

Bericht door Ewout »

Niet allemaal tegelijk reageren :lol:
Järv
Moderator
Contacteer:

Bericht door Järv »

Ik zou dolgraag willen reageren ... maar daar ik dus tegenwoordig met de auto van de zaak tour
rij ik dus weinig in m'n rovert ... maar wel nog steeds als altijd rond de 1:10
You can go fast ... but I can go anywhere.
Dennis

Bericht door Dennis »

lekje in brandstofslang?
CRualA

Bericht door CRualA »

wel heb laatst ook een keer zoiets voorgehad,maar dat is bij 1 keer gebleven(ook iets van een 400km met 35l) wat dus veel te veel is
eggbert

Bericht door eggbert »

als ik rond de 3000 schakel rijdt ik met een goeie 50 liter een goeie 600km uitzonderlijk zelfs eind de 600 km maar dit is dan wel in combinatie met een katvervanger ik denk dat alles dat minder dan 500 km te wijten is aan ofwel een zware voet of een probleem met de auto maar normaal valt het zeker niet te noemen...

verder heb ik ook al gemerkt dat in deze koudere dagen m'n wagen meer gaat gaan verbruiken heeft eigenlijk iemand een idee hoe dat komt???

thanx....
Striker
MG-R Freak

Bericht door Striker »

eggbert schreef:verder heb ik ook al gemerkt dat in deze koudere dagen m'n wagen meer gaat gaan verbruiken heeft eigenlijk iemand een idee hoe dat komt???
Koude lucht heeft een grotere dichtheid dan warme lucht. Meer lucht, betekent ook meer brandstof (en meer vermogen :twisted: ).
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Striker schreef: Koude lucht heeft een grotere dichtheid dan warme lucht. Meer lucht, betekent ook meer brandstof (en meer vermogen :twisted: ).
nou nee, doordat er meer vermogen per liter lucht wordt gegenereerd. Trap jij je pedaal minder ver in om 120km/h te blijven rijden. je blijft namelijk zeg 40 pk nodig hebben om 120 te blijven rijden, als je die 40 pk kan halen met minder lucht dan kan je gasklep verder dicht.

ergo: Je hebt wel meer vermogen, maar alleen als je er zin in hebt(volgas)
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover416gsi

Verbruik

Bericht door Rover416gsi »

Troost je zelf met de gedachte dat ik een rover 416 gsi uit 93 rijd en die krijg ik alleen op de snelweg boven de 1:10 (1:12).
En woon werk verkeer 1:8 a 1:9 .
380 kilometertjes en het is weer tijd voor een bezoek aan de plaatstelijke pomphouder die ziet mij graag komen.

Ps
Ik had hiervoor een Senator 3.0 i lijn 6 185 pk die was net zo duur in het verbruik als mijn huidige rovertje.
klaas

Bericht door klaas »

Nou ik haal weer lange afstand 1:13 ongeveer.
En dat is dus niet met rustig rijden.
Bart-K
The Big Boss

Bericht door Bart-K »

bestaat hier niet al een topic over???
'03 MG ZT 190+ -> My forever car :inlove:
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true
'08 Volvo S60 2.4 Drivers Edition -> The back-up

"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."

https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
eggbert

Bericht door eggbert »

nee dit is het origenele topic dat begonnen is op 20 december 2004 dat gewoon terug op gerakelt is...

seeya
klaas

Bericht door klaas »

en dus niet echt boeiend meer want als je goedkoop wilt rijden raad ik toch een fiets aan.
Anton
MG-R Freak

Bericht door Anton »

Euh, wat voor jou niet boeiend kan zijn wil niet meteen betekenen dat het voor iedereen niet meer boeiend is... :?
Als je het trouwens niet boeiend vind, waarom lees je het dan wel...en neem je zelfs nog de moeite om erin te posten :roll:
Järv
Moderator
Contacteer:

Bericht door Järv »

.... Anton v.s. Klaas ..... 1 - 0 ..... :rofl:
You can go fast ... but I can go anywhere.
klaas

Bericht door klaas »

Wil gewoon alles weten. Je hebt me tuk :lol: .
Plaats reactie