Pagina 1 van 2

Thermostaat vervangen 114

Geplaatst: zo nov 14, 2004 4:38 pm
door Foxtrot
Hey!

Ik kwam er laatst achter dat mijn thermostaat waarschijnlijk overleden is. Een andere (werkende) thermostaat hebben we hier klaarliggen, maar het is nog ff uitzoeken hoe we deze het makkelijkste kunnen vervangen. Heeft iemand hier ervaring mee en iemand die tips voor me heeft?

Het vervangen is denk ik niet zo'n heel werk, maar hoe zit het met lekkage? Is er iets waar ik op moet letten?

Thx 4 the tips.

Robert.

Geplaatst: zo nov 14, 2004 10:12 pm
door Foxtrot
Ik ben ongeduldig... :lol:

Geplaatst: zo nov 14, 2004 10:20 pm
door Järv
Hya,

ik zou je dolgraag willen helpen .... maar 'k heb geen idee en ik heb 'r ook geen haynes van :|

sorry :blink:

Geplaatst: zo nov 14, 2004 10:35 pm
door Striker
Ongeduld wordt beloond :) :

Afbeelding

Geplaatst: ma nov 15, 2004 5:04 pm
door Mark16v
veel plezier, dat ding zit op een onmogelijke plek onder je inlaatspruitstuk :D

Geplaatst: ma nov 15, 2004 6:13 pm
door Järv
Mark16v schreef:veel plezier, dat ding zit op een onmogelijke plek onder je inlaatspruitstuk :D
Okay dan ... er is geen beter vermaak dan leedvermaak :lol: ;)

Geplaatst: ma nov 15, 2004 6:32 pm
door Foxtrot
Thx Sander, maar het gaat me toch ook om het volgende:
Mark16v schreef:veel plezier, dat ding zit op een onmogelijke plek onder je inlaatspruitstuk :D
Zeker dat ie moeilijk zit, daarom ben ik benieuwd of iemand ervaring heeft met het vervangen ervan. Kun je er van onderen bij, of moet het inlaatspruitstuk losgehaald worden en moet het van boven gebeuren?

Geplaatst: ma nov 15, 2004 8:32 pm
door Mark16v
ik heb het laten doen :P ik kan wel ff in mijn R100 Haynes kijken vanaaf, ben nu op me werk.

Geplaatst: ma nov 15, 2004 9:30 pm
door 118GTR
van onderen kom je er erg moeilijk bij, het blok ligt voorover gekantelt en er loopt een aandrijfas, die de beschikbare ruimte weer in tweeen deelt.

Je hebt een kans dat als je je water-recervoir verwijdert(makkelijk te doen), je er zeer redelijk bij kan vanaf die kant.

anders misschien je inlaatspruitstuk verwijderen(valt mee als hij er al eerder af is geweest, valt vies tegen als dat niet het geval is).

Geplaatst: do nov 18, 2004 1:29 am
door Foxtrot
WOW jawel het is gelukt!

Wat een gekloot zeg... waterreservoir losgehaald (thx Jouke voor de tip) en het inlaatspruitstuk laten zitten. Het is met ontzettend pielen toch gelukt (in het donker nog wel!).

De thermostaat dus vervangen, inclusief filterhuis... wat bleek..een rubber was lek... aaaargh!

Alles dus weer loshalen en de thermostaat in het oude filterhuis stoppen en weer monteren. Maar goed, de thermostaat werkt weer, de motor wordt mooi warm en de verwarming doet weer z'n best! Ik ben ben klaar voor het sprintje tegen een Renault 19 16v (van een maat van me) aankomende zaterdag. Wie gaat er winnen? Ik zet m'n geld op de 19... :)

Geplaatst: do nov 18, 2004 1:32 am
door Striker
Foxtrot schreef:Wie gaat er winnen? Ik zet m'n geld op de 19... :)
Ik ook :).

Geplaatst: do nov 18, 2004 1:35 am
door 118GTR
gefeliteerd.

En of het nou een rubber was of niet, de boel moest toch los. Dan maakt die thermostaat van 5 euro ook niet veel meer uit. in verhouding met de hoeveelheid werk.

ken trouwens de Renault 19 Gti niet zou goed. Wat voor vermogens hebben we het dan?

Geplaatst: do nov 18, 2004 1:52 am
door Ewout
De renault 19 16v

van 1990 tot 1992, en van model 94 95 zijn de specs hetzelfde

aantal cilinders 4
kleppen per cilinder 4
cilinderinhoud 1764 cm3
boring x slag 82,0 x 83,5 mm
compressieverh. 10,0:1
max. vermogen 101 kW (137 pk)
6500tpm
max. koppel 158 Nm
4250tpm
brandstofsysteem multipoint injectie
klepbediening dohc
turbo nee
katalysator geregeld

ONDERSTEL
aandrijving voor
remmen voor gev. schijven
remmen achter schijven
bandenmaat 195/50VR15
draaicirkel 10,8 m

topsnelheid 212 km/h
acceleratie 0-100 km/h 8,5 s


Zo genoeg info ;)

of je het er van wint :?: :?: geen idee wat de spec's van jouw 118 zijn

mzzls

Geplaatst: do nov 18, 2004 8:56 am
door Mista T
Hmm....

ZOu toch nog een keer goed nadenken hoor Foxtrot....
Je hield de VI toch goed bij weet je nog.....

Die zit van 0/100 in 8,0 sec....

Geplaatst: do nov 18, 2004 11:45 am
door Mark16v
mwa hij liep iets op mij uit toen met de 114 meeting vorig jaar dus laten we het op rond 8.5 tot 9 seconden houden.

Geplaatst: do nov 18, 2004 1:54 pm
door Ewout
Plus hoeveel pk's zouden er nu nog over zijn van die 137 als je een auto hebt waar mensen al zo'n 12 jaar in hebben lopen raggen :roll:

Ik denk dat je er zo voorbij knalt 8)