Thermostaat vervangen 114
Thermostaat vervangen 114
Hey!
Ik kwam er laatst achter dat mijn thermostaat waarschijnlijk overleden is. Een andere (werkende) thermostaat hebben we hier klaarliggen, maar het is nog ff uitzoeken hoe we deze het makkelijkste kunnen vervangen. Heeft iemand hier ervaring mee en iemand die tips voor me heeft?
Het vervangen is denk ik niet zo'n heel werk, maar hoe zit het met lekkage? Is er iets waar ik op moet letten?
Thx 4 the tips.
Robert.
Ik kwam er laatst achter dat mijn thermostaat waarschijnlijk overleden is. Een andere (werkende) thermostaat hebben we hier klaarliggen, maar het is nog ff uitzoeken hoe we deze het makkelijkste kunnen vervangen. Heeft iemand hier ervaring mee en iemand die tips voor me heeft?
Het vervangen is denk ik niet zo'n heel werk, maar hoe zit het met lekkage? Is er iets waar ik op moet letten?
Thx 4 the tips.
Robert.
Thx Sander, maar het gaat me toch ook om het volgende:
Zeker dat ie moeilijk zit, daarom ben ik benieuwd of iemand ervaring heeft met het vervangen ervan. Kun je er van onderen bij, of moet het inlaatspruitstuk losgehaald worden en moet het van boven gebeuren?Mark16v schreef:veel plezier, dat ding zit op een onmogelijke plek onder je inlaatspruitstuk
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
van onderen kom je er erg moeilijk bij, het blok ligt voorover gekantelt en er loopt een aandrijfas, die de beschikbare ruimte weer in tweeen deelt.
Je hebt een kans dat als je je water-recervoir verwijdert(makkelijk te doen), je er zeer redelijk bij kan vanaf die kant.
anders misschien je inlaatspruitstuk verwijderen(valt mee als hij er al eerder af is geweest, valt vies tegen als dat niet het geval is).
Je hebt een kans dat als je je water-recervoir verwijdert(makkelijk te doen), je er zeer redelijk bij kan vanaf die kant.
anders misschien je inlaatspruitstuk verwijderen(valt mee als hij er al eerder af is geweest, valt vies tegen als dat niet het geval is).
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
WOW jawel het is gelukt!
Wat een gekloot zeg... waterreservoir losgehaald (thx Jouke voor de tip) en het inlaatspruitstuk laten zitten. Het is met ontzettend pielen toch gelukt (in het donker nog wel!).
De thermostaat dus vervangen, inclusief filterhuis... wat bleek..een rubber was lek... aaaargh!
Alles dus weer loshalen en de thermostaat in het oude filterhuis stoppen en weer monteren. Maar goed, de thermostaat werkt weer, de motor wordt mooi warm en de verwarming doet weer z'n best! Ik ben ben klaar voor het sprintje tegen een Renault 19 16v (van een maat van me) aankomende zaterdag. Wie gaat er winnen? Ik zet m'n geld op de 19...
Wat een gekloot zeg... waterreservoir losgehaald (thx Jouke voor de tip) en het inlaatspruitstuk laten zitten. Het is met ontzettend pielen toch gelukt (in het donker nog wel!).
De thermostaat dus vervangen, inclusief filterhuis... wat bleek..een rubber was lek... aaaargh!
Alles dus weer loshalen en de thermostaat in het oude filterhuis stoppen en weer monteren. Maar goed, de thermostaat werkt weer, de motor wordt mooi warm en de verwarming doet weer z'n best! Ik ben ben klaar voor het sprintje tegen een Renault 19 16v (van een maat van me) aankomende zaterdag. Wie gaat er winnen? Ik zet m'n geld op de 19...

- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
gefeliteerd.
En of het nou een rubber was of niet, de boel moest toch los. Dan maakt die thermostaat van 5 euro ook niet veel meer uit. in verhouding met de hoeveelheid werk.
ken trouwens de Renault 19 Gti niet zou goed. Wat voor vermogens hebben we het dan?
En of het nou een rubber was of niet, de boel moest toch los. Dan maakt die thermostaat van 5 euro ook niet veel meer uit. in verhouding met de hoeveelheid werk.
ken trouwens de Renault 19 Gti niet zou goed. Wat voor vermogens hebben we het dan?
Rover 118 GTi VVC MK3.2
www.118GTi.tk
www.118GTi.tk
De renault 19 16v
van 1990 tot 1992, en van model 94 95 zijn de specs hetzelfde
aantal cilinders 4
kleppen per cilinder 4
cilinderinhoud 1764 cm3
boring x slag 82,0 x 83,5 mm
compressieverh. 10,0:1
max. vermogen 101 kW (137 pk)
6500tpm
max. koppel 158 Nm
4250tpm
brandstofsysteem multipoint injectie
klepbediening dohc
turbo nee
katalysator geregeld
ONDERSTEL
aandrijving voor
remmen voor gev. schijven
remmen achter schijven
bandenmaat 195/50VR15
draaicirkel 10,8 m
topsnelheid 212 km/h
acceleratie 0-100 km/h 8,5 s
Zo genoeg info
of je het er van wint
geen idee wat de spec's van jouw 118 zijn
mzzls
van 1990 tot 1992, en van model 94 95 zijn de specs hetzelfde
aantal cilinders 4
kleppen per cilinder 4
cilinderinhoud 1764 cm3
boring x slag 82,0 x 83,5 mm
compressieverh. 10,0:1
max. vermogen 101 kW (137 pk)
6500tpm
max. koppel 158 Nm
4250tpm
brandstofsysteem multipoint injectie
klepbediening dohc
turbo nee
katalysator geregeld
ONDERSTEL
aandrijving voor
remmen voor gev. schijven
remmen achter schijven
bandenmaat 195/50VR15
draaicirkel 10,8 m
topsnelheid 212 km/h
acceleratie 0-100 km/h 8,5 s
Zo genoeg info

of je het er van wint

mzzls
-
- MG-R Core
Hmm....
ZOu toch nog een keer goed nadenken hoor Foxtrot....
Je hield de VI toch goed bij weet je nog.....
Die zit van 0/100 in 8,0 sec....
ZOu toch nog een keer goed nadenken hoor Foxtrot....
Je hield de VI toch goed bij weet je nog.....
Die zit van 0/100 in 8,0 sec....
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi