Nieuwe banden!
Nieuwe banden!
Hoi,
Ben voor toe aan twee nieuwe banden! Zijn echt bijna glad. En na een glijpartij in een snelle bocht bij nat weer (ging gelukkig goed) lijkt het me verstandig om een paar nieuwe banden te monteren!
Nu zitten er dunlop SP 9000 (205/45/16) op mijn Rover.
De achterste banden zijn nog wel goed, maar wat te doen?
Kan twee nieuwe dunlops halen, maar deze zijn best wel prijzig!!
Wat nou als ik een ander merk banden (wat goedkoper) voor monteer (bijvoorbeeld Toyo) maakt dat nog wat uit qua wegligging etc?
Wat zouden jullie doen! Of voor wat voor een banden zouden jullie gaan?
Liefst niet al te duur maar wel goed!
Gr Tom
Ben voor toe aan twee nieuwe banden! Zijn echt bijna glad. En na een glijpartij in een snelle bocht bij nat weer (ging gelukkig goed) lijkt het me verstandig om een paar nieuwe banden te monteren!
Nu zitten er dunlop SP 9000 (205/45/16) op mijn Rover.
De achterste banden zijn nog wel goed, maar wat te doen?
Kan twee nieuwe dunlops halen, maar deze zijn best wel prijzig!!
Wat nou als ik een ander merk banden (wat goedkoper) voor monteer (bijvoorbeeld Toyo) maakt dat nog wat uit qua wegligging etc?
Wat zouden jullie doen! Of voor wat voor een banden zouden jullie gaan?
Liefst niet al te duur maar wel goed!
Gr Tom
Uniroyal Rainsport.
Kijk anders eens op: http://www.autobandenmarkt.nl
(voor een goed prijsvergelijk)
Kijk anders eens op: http://www.autobandenmarkt.nl
(voor een goed prijsvergelijk)
- Striker
- MG-R Freak
Re: Nieuwe banden!
Wat verlang je van nieuwe banden? Wil je banden die lang mee gaan, goede wegligging hebben, stil zijn etc?
Persoonlijk ben ik erg tevreden over Toyo. Het zijn erg goede banden, plakken aan de weg als kauwgom. Ze slijten wel wat sneller, maar voor een sportieve auto vind ik het een goede keus (en groot pluspunt is de prijs).
.
Persoonlijk ben ik erg tevreden over Toyo. Het zijn erg goede banden, plakken aan de weg als kauwgom. Ze slijten wel wat sneller, maar voor een sportieve auto vind ik het een goede keus (en groot pluspunt is de prijs).
Ja, dat maakt uit qua wegligging. Met goedkope Toyo's wordt de wegligging nl. een stuk betertm schreef:Wat nou als ik een ander merk banden (wat goedkoper) voor monteer (bijvoorbeeld Toyo) maakt dat nog wat uit qua wegligging etc?

De band moet alleen een goede wegligging hebben, dat vind ik wel belangrijk!
Geluid en slijtage maakt me niet zo heel veel uit!
Ik heb even op internet zitten kijken zag;
Uniroyal rainsport (thx edgecrusher) of
Toyo Proxes
GT radial champiro (via duitse site, moest wel een goede band zijn voor gunstige preis?)
Kijk nog wel even verder.
Geluid en slijtage maakt me niet zo heel veel uit!
Ik heb even op internet zitten kijken zag;
Uniroyal rainsport (thx edgecrusher) of
Toyo Proxes
GT radial champiro (via duitse site, moest wel een goede band zijn voor gunstige preis?)
Kijk nog wel even verder.
mijn volgende banden zouden wel eens de toyo proxes t1-r kunnen worden. hoewel ik nog twijfel met de yokohama AVS en de Pirelli Pzero nero. Misschien ook de contisportcontact 2 in overweging nemen omdat die standaard op de zr geleverd worden. zeker ook geen slechte band dus
nooit besparen op banden!!! het is je enige contact met de weg, en dat wil je niet verliezen
nooit besparen op banden!!! het is je enige contact met de weg, en dat wil je niet verliezen
MG ZR S1800
Koop nooit GT radial champiro wat een k*t band is dit. Heb m zelf ook gehad, deze band heeft bij droog en nat weer totaal geen grip. Ik heb nu zelf de Goodyear Eagle F1 GSD-3 zitten. Deze band heeft goede grip maar is alleen een beetje luidruchtig. Ook de conti die nu standaard onder de ZR geleverd word komt goed uit deze test!
Op deze site van de duitse anwb, adac, staan verschillende bandentesten
http://www.adac.de/Tests/Reifentests/de ... ion=teaser
Misschien dat je daar wat aan hebt.
Op deze site van de duitse anwb, adac, staan verschillende bandentesten
http://www.adac.de/Tests/Reifentests/de ... ion=teaser
Misschien dat je daar wat aan hebt.