Tikkend!!!! En ik hou niet van iets dat tikt

Plaats reactie
matroos

Tikkend!!!! En ik hou niet van iets dat tikt

Bericht door matroos »

Ik heb tikkende kleppen, je kan ze duidelijk horen binnenin de auto bij het stationair draaien. Is dit erg of is er nou wat mee aan de hand.
Het gaat over een MG ZR 160 1.8i vvc

De groeten,

Matroos :D
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

denk eerder dat het het VVC mechanische is. Daar heeft een Zilvergrijze ZR 160 hier op het forum ook behoorlijk last van viel me zondag op.

Als het echt de kleppen zijn, kan zijn het de hydraulische klepstoters schoongemaakt / vervangen moeten worden. d.m.v. de oliedruk hebben ze een bepaalde lengthe tussen de klepstam en de nok-as pivot. Als ze niet hard zijn of niet lang genoeg, dan krijg je een tik doordat het even duurd voordat de pivot op de nok-as volledig contact heeft.

Iets anders kan ik me nu niet indenken.

Als je nog garantie hebt, zou ik het z.s.m. claimen bij de dealer.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Roverforever
MG-R Freak

Bericht door Roverforever »

Heb ooit van iemand hey volledige VVC systeem vervangen (MGF 145)

Wanneer hoor je het,koud,altijd?
Ik kan misschien raad geven
matroos

Bericht door matroos »

Nee, niet alleen bij koud eigelijk altijd als ie stationair draait. Voor het stoplicht bijvoorbeeld.

De groeten,

jdpower

Bericht door jdpower »

ik heb een rover 216 bj 1999 en bij mij hoor ik ook een tikken geluid vooral bij 1750 rpm dan hoor ik het heel goed het zijn niet de injectoren maar ik denk zelf ook de kleppen. wat is hier aan te doen. en hoe duur is dat dan ongeveer
Dennis 25 Vi

Bericht door Dennis 25 Vi »

Heb je het oliepeil gecontroleerd???
matroos

Bericht door matroos »

Er zit genoeg olie in, alles is goed, alleen je hoort de kleppen de hele tijd tijdens stationair draaien maar niet tijdens het rijden.

De groeten,

Dennis 25 Vi

Hhhhmmmm, ik ben toch wel benieuwd wat het is, ik heb namelijk ook de 1.8i VVC.

Is het niet een benzine injector die je hoort, die kunnen ook bij stationar geluid een aardige herrie produceren (bij BMW bijvoorbeeld). Luister even van dichtbij met een schroevendraaier tegen je oor aan, en de punt bij bijvoorbeeld de injector of op je kleppendeksel. Dan kan je het geluid aardig lokaliseren.

Succes nog.
Dutch
MG-R Core

Bericht door Dutch »

meen mij te herineren dat anton melde dat dit aan de vvc ligt = dus standaard
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
tm

Bericht door tm »

Hoi,

Ik heb een Rover 200 BRM uit 1999.
En heb het zelfde 'probleem' als JDPOWER. Rond de 1800 toeren een raar geluid in motor?

Heb dit topic ook in de Rover 200/25 rubriek geplaatst. Misschien dat er daar nog meer mensen last van hebben of oplossingen hebben!

Gr Tom
tm

Bericht door tm »

Dennis 25 Vi

Zie ook mijn reactie in 200/25, tikkend geluid.
MGZR_24

Bericht door MGZR_24 »

Ik heb een 105 en ik hoor ook een tikkend geluid. Maar niemand anders hoort het.
Ik ben naar mijn dealer geweest toen ik nog garantie had en die zei dat het niets was en dat het kan komen doordat je vaak korte stukjes rijdt bv.

Greetz,
ZR
thadon

tikken

Bericht door thadon »

Het viel me bij de ZR 105 van m'n vriendin (11.000 kilometer) ook op. Ik hou het toch op de injectie.
Anton
MG-R Freak

Bericht door Anton »

118GTR schreef:denk eerder dat het het VVC mechanische is. Daar heeft een Zilvergrijze ZR 160 hier op het forum ook behoorlijk last van viel me zondag op.
Is bij mij inderdaad ook de VVC. Begin volgende week wordt er bij mij een nieuwe gemonteerd, gelukkig nog net binnen de garantie. ;)
Plaats reactie