Hallo,
Ben sinds enige tijd de gelukkige eigenaar van een Rover 416i g3/ 180.000km/ 1997.
Auto rijdt prima!! Maar als de auto koud is loopt de motor nogal "rauw "en "stotterig". Soms slaat deze bij het optrekken voor de stoplicht af als de auto niet goed op toeren wordt gehouden. Bij LPG is het vele malen erger dan bij benzine. Overigens loopt de motor als deze warm is "als een zonnetje", zowel op LPG als benzine. Bougie's zijn pas vervangen. Voor de rest is de auto onderhouden volgens Rover onderhoudschema.
Weet iemand wat het probleem kan zijn of een goede (en niet al te dure)garage nabij Voorburg/ Leidschendam die het probleem voor mij kan onderzoeken...en verhelpen...
Bij Voorbaat Dank!
PieterZ
koude motor 416i g3
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
check eens of je automatische choke wel werkt. het gasklep gedeelte is gemakkelijk:
op je inlaatspuitstuk zit na de gasklep, een "stappenmotor" het is een zwart buisje met een stekker eraan. Trek die stekker los, als het goed is moet je auto als hij koud is nog veel beroerder gaan lopen(bij warme motor geen verschil)
Maakt het verschil, dan zit het kwa computer en stappenmotor in iedergeval goed.
Maakt het geen verschil, dan is er of iets mis met de computer, of met de stappenmotor, of met de temperatuursensor van het koelwater voor de computer.(er zitten er 2 als ik me niet vergis, die andere is voor het dashboard)
op je inlaatspuitstuk zit na de gasklep, een "stappenmotor" het is een zwart buisje met een stekker eraan. Trek die stekker los, als het goed is moet je auto als hij koud is nog veel beroerder gaan lopen(bij warme motor geen verschil)
Maakt het verschil, dan zit het kwa computer en stappenmotor in iedergeval goed.
Maakt het geen verschil, dan is er of iets mis met de computer, of met de stappenmotor, of met de temperatuursensor van het koelwater voor de computer.(er zitten er 2 als ik me niet vergis, die andere is voor het dashboard)
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!