Pagina 1 van 3
Vraagje over veren
Geplaatst: za sep 11, 2004 12:34 pm
door rover 216
Ik ga dus straks kijken voor mijn Rover te verlagen. Maar nu ben ik dus weer van gedacht verandert en wil ik dus langs achter 40 verlagen en langs voor 60, zo dat de auto een beetje schuin naar voor ligt? Heeft iemand dit nog op zijn mk3, heb je daarvoor je schokdempers vervangen? Welke veren heb je genomen.
Bestaat het eigenlijk wel voor mijn rover?
Ik hoop zo vlug mogelijk iets te wete wa ik ga er straks naartoe
Alvast Bedankt

Geplaatst: za sep 11, 2004 3:12 pm
door rover 216
Ik ben dus al geweest en het is in orde, binne 1 a 2 weke lig ik weer een heel stuk lager

Vanvoor wordt het -60 en aan de achterkant -40

Geplaatst: za sep 11, 2004 3:41 pm
door No Comment Boy
Inclusief schokdempers?
Geplaatst: za sep 11, 2004 4:49 pm
door Kevski Style
Hou er wel rekening mee dat 40 het max is wat je normale schokbrekers aan kunnen en 60 dus zeker andere schokbrekers vereist.....
Geplaatst: za sep 11, 2004 4:50 pm
door rover 216
Idd, komt in orde

Geplaatst: za sep 11, 2004 8:47 pm
door Frekkel
waar blijft dat geld vandaan komen?? :P
is dat eigenlijk goed/beter om 2 verschillende hoogtes te nemen?
Geplaatst: za sep 11, 2004 8:49 pm
door rover 216
Idd, want de rover staat vanvoor iets hoger als de achterkant, en ik wil dat mijne schuin naar voor ligt, dus geen probleem
Dat geld, ja...

Geplaatst: za sep 11, 2004 8:52 pm
door Kevski Style
Op zich kan het voor de rijeigenschappen goed zijn als je gas blijft geven. Dan licht de auto in principe vlak. Problemen komen er alleen van als je je gas loslaat en al helemal als je remt. Dan kan die hevig gaan oversturen. Je achterkant komt je dan dus voorbij. Dit omdat je voorkant dan ver naar beneden wordt gedrukt. En daardoor dus je achterkant verder omhoog komt en dus massa verliest op de achterwielen. met als gevolg slippen achterwielen. En geloof me, dat klinkt veel leuker als dat het is....
Geplaatst: za sep 11, 2004 9:21 pm
door 118GTR
overstuur kan idd erg vervelend worden(gevaarlijk ook), maar als hij zijn veren maar evenstijf t.o.v. elkaar houd dan zal dat zich niet snel voor gaan doen.
Tuurlijk komt er meer gewicht op de voorwielen op deze manier, maar het verschil is echt nihiel. Zet maar eens een weegschaal onder een voorwiel en til dan de achterkant 2 cm omhoog, nauwelijks verschil.
Bovendien is een R200 behoorlijk onderstuurd, beetje meer neutraal komt hem wel ten goede denk ik.
Ik heb zelf trouwens eens de vering van mijn R100 te hoog gezet, waardoor de achterkant nauwelijks meer inveerde, het effect daarvan was ook overstuur, heel veel overstuur. Was drie bochten leuk, maar toen hij het ook op de rechte stukken begon te doen(hobbels op de weg, en steeds harder er overheen), had ik hem binnen no-time weer terug op de std instellingen.
Geplaatst: za sep 11, 2004 9:54 pm
door Kevski Style
Ik heb het wel eens met een El camino gehad maar dan bijna 10cm verschil. Die dingen dwijlen van nature al, maar dat was echt niet normaal meer. Behalve als je donuts maken leuk vind.....
Maar uit het verhaal maak ik op dat ie achter gewoon de standaart gebruikt en voor waarschijnlijk stuggere. Dan krijg je dus wel problemen.
Geplaatst: za sep 11, 2004 11:03 pm
door jan_dakpan
Zou niet eerder het probleem drempels zijn ipv overstuur? of kennen ze het begrip drempels in België niet
60cm verlaagt en ook nog schuin aflopend.....Als je in Drachten rijdt kun je maar beter een voorraadje bumpers meenemen...
Geplaatst: za sep 11, 2004 11:07 pm
door rover 216
6cm is heel weinig in belgië hoor, heb paar kamerade die veel lager ligge.
Ik zal misschien een paar drempels moete ontwijke, maar dat overleef ik wel

En ik zei dus al, de rover ligt standaard achter iets hoger van voor, dus da wordt weer wat goedgemaakt door die 2cm, en zoveel maakt da nu ook nie uit ze die 2cm verschil. Als het deronder ligt zal ik late wete hoe em rijdt
Geplaatst: zo sep 12, 2004 11:23 am
door No Comment Boy
Die hollanders zijn precies geen laagvliegers...
In België geld er een regel dat je 9 a 11cm bodemspeling nodig hebt.
Waarom denk je dat iedereen in België zijn ophanging terug verandert voor de keuring

:P
Geplaatst: zo sep 12, 2004 6:54 pm
door rover 216
Idd, ze kunne nog iets lere daar van ons

Geplaatst: zo sep 12, 2004 7:14 pm
door Kevski Style
Wij zijn gewoon practischer denkende mensen denk ik. Want wat heb je nauw aan een auto die geen drempel meer over kan. Ik woon zo ongeveer in drempelstad nummer 1 waar je er zo'n beetje 1 tegenkomt om de 25 a 50 meter. dan ga je daar wel anders over nadenekn. Er zitten er zelfs al bij die met een standaart auto alleen nog stapvoets te nemen zijn. Dus hoe mooi het is, hier is dat niet haalbaar. maar moet ook eerlijk zeggen dat jullie in jullie land bijna geen drempels hebben. Ik kom er vaak genoeg voor werk, maar je ziet die dingen bijna niet.... En als ik eerlijk moet zijn geef ik geen ene flikker om hoe een auto eruit ziet als ie stilstaat. Ik heb liever dat ie rijdt als droom. Ik bedoel hoe vaak zie je nauw eigenlijk de buitenkant van je auto als je erin zit? Daarentegen voel je wel elke keer hoe die rijdt.
Geplaatst: ma sep 13, 2004 12:44 pm
door pagan
Hehehe, dan steek je toch gewoon airride

.
Pagan (aan t sparen ...)