Ik ga dus straks kijken voor mijn Rover te verlagen. Maar nu ben ik dus weer van gedacht verandert en wil ik dus langs achter 40 verlagen en langs voor 60, zo dat de auto een beetje schuin naar voor ligt? Heeft iemand dit nog op zijn mk3, heb je daarvoor je schokdempers vervangen? Welke veren heb je genomen.
Bestaat het eigenlijk wel voor mijn rover?
Ik hoop zo vlug mogelijk iets te wete wa ik ga er straks naartoe
Op zich kan het voor de rijeigenschappen goed zijn als je gas blijft geven. Dan licht de auto in principe vlak. Problemen komen er alleen van als je je gas loslaat en al helemal als je remt. Dan kan die hevig gaan oversturen. Je achterkant komt je dan dus voorbij. Dit omdat je voorkant dan ver naar beneden wordt gedrukt. En daardoor dus je achterkant verder omhoog komt en dus massa verliest op de achterwielen. met als gevolg slippen achterwielen. En geloof me, dat klinkt veel leuker als dat het is....
overstuur kan idd erg vervelend worden(gevaarlijk ook), maar als hij zijn veren maar evenstijf t.o.v. elkaar houd dan zal dat zich niet snel voor gaan doen.
Tuurlijk komt er meer gewicht op de voorwielen op deze manier, maar het verschil is echt nihiel. Zet maar eens een weegschaal onder een voorwiel en til dan de achterkant 2 cm omhoog, nauwelijks verschil.
Bovendien is een R200 behoorlijk onderstuurd, beetje meer neutraal komt hem wel ten goede denk ik.
Ik heb zelf trouwens eens de vering van mijn R100 te hoog gezet, waardoor de achterkant nauwelijks meer inveerde, het effect daarvan was ook overstuur, heel veel overstuur. Was drie bochten leuk, maar toen hij het ook op de rechte stukken begon te doen(hobbels op de weg, en steeds harder er overheen), had ik hem binnen no-time weer terug op de std instellingen.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
Ik heb het wel eens met een El camino gehad maar dan bijna 10cm verschil. Die dingen dwijlen van nature al, maar dat was echt niet normaal meer. Behalve als je donuts maken leuk vind.....
Maar uit het verhaal maak ik op dat ie achter gewoon de standaart gebruikt en voor waarschijnlijk stuggere. Dan krijg je dus wel problemen.
Zou niet eerder het probleem drempels zijn ipv overstuur? of kennen ze het begrip drempels in België niet
60cm verlaagt en ook nog schuin aflopend.....Als je in Drachten rijdt kun je maar beter een voorraadje bumpers meenemen...
6cm is heel weinig in belgië hoor, heb paar kamerade die veel lager ligge.
Ik zal misschien een paar drempels moete ontwijke, maar dat overleef ik wel
En ik zei dus al, de rover ligt standaard achter iets hoger van voor, dus da wordt weer wat goedgemaakt door die 2cm, en zoveel maakt da nu ook nie uit ze die 2cm verschil. Als het deronder ligt zal ik late wete hoe em rijdt
Laatst gewijzigd door rover 216 op zo sep 12, 2004 6:56 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
In België geld er een regel dat je 9 a 11cm bodemspeling nodig hebt.
Waarom denk je dat iedereen in België zijn ophanging terug verandert voor de keuring :P
Wij zijn gewoon practischer denkende mensen denk ik. Want wat heb je nauw aan een auto die geen drempel meer over kan. Ik woon zo ongeveer in drempelstad nummer 1 waar je er zo'n beetje 1 tegenkomt om de 25 a 50 meter. dan ga je daar wel anders over nadenekn. Er zitten er zelfs al bij die met een standaart auto alleen nog stapvoets te nemen zijn. Dus hoe mooi het is, hier is dat niet haalbaar. maar moet ook eerlijk zeggen dat jullie in jullie land bijna geen drempels hebben. Ik kom er vaak genoeg voor werk, maar je ziet die dingen bijna niet.... En als ik eerlijk moet zijn geef ik geen ene flikker om hoe een auto eruit ziet als ie stilstaat. Ik heb liever dat ie rijdt als droom. Ik bedoel hoe vaak zie je nauw eigenlijk de buitenkant van je auto als je erin zit? Daarentegen voel je wel elke keer hoe die rijdt.