Pagina 1 van 2
Rover 216 loopt warm ?
Geplaatst: di sep 07, 2004 2:18 pm
door dictator
Mijn rover 216 uit 97 loopt op de meest vreemde momenten warm,
soms als ik file rijdt, soms op hoge snelheden op de autobaan.
Ook heb ik het idee dat mijn radiateur ventilator nog al snel aanslaat, zelfs tijdens normaal rijden start ie wel eens.
Iemand enig idee wat de oorzaak is ??
(ps. auto loopt op gas (g3), 225dkm op het tellertje)
(koelwater niveau is constant tussen min en max.)

Geplaatst: di sep 07, 2004 2:24 pm
door 118GTR
die ventilator is vrijwel alleen zinnig in de file, onder normale omstandigheden is er voldoende rijlucht(zeker op de snelweg)
ik zou als ik jou was goed je koelwater en olie in de gaten houden(nu checken als het kan), het kan namelijk een voorloper zijn van een koppakkingsprobleem.
Geplaatst: di sep 07, 2004 5:38 pm
door Edgecrusher
Ik had ook een koelingsprobleem.
Inderdaad wel in de file maar vooral op de snelweg.
met 120 geen probleem
Maar daarboven ging het al snel hard omhoog.
Mijn radiator was namelijk niet goed meer.
Had last van een soort corrossie.
dus alle kleine lamellen vielen er zo af.
en daardoor werd dus het koeloppervlak te klein.
Dus ff een andere radiator erin gebouwd en toen was het over.
Geplaatst: di sep 07, 2004 9:18 pm
door Robert-220TC
Ik had het ook bij mn wagen
(heb wel en ander motorblok geen k serie)
maar heb het zooitje onltlucht en toen was het over
Geplaatst: wo sep 08, 2004 12:46 am
door rover220GTi
Thermostaat vervangen misschien een optie? Die dingen schijnen nog al vaak de reden te zijn voor vreemd gedrag wat betreft motor temperatuur. Ik had hier ooit eens last van, nieuwe gekocht, alleen toen werd die de hele tijd koud, bleek een thermostaat van een Honda te zijn dus die stond bijna altijd open
Erik
Geplaatst: wo sep 08, 2004 8:22 am
door Dennis 25 Vi
Inderdaad zal het de thermostaat wel zijn, koppakking lijkt me sterk. Hoe is de kleur van je olie???
Geplaatst: wo sep 08, 2004 1:07 pm
door dictator
Mijn probleem lijkt heel veel op dat wat edgecrusher beschrijft.
Heb ik met mijn oude 216vitesse ('88) ook al een keer gehad.
Bij 180 op de autobaan werdt de motortemperatuur veel te hoog.
Zal die radiateur wel eens even vervangen, doe ik meteen de thermostaat
zullen we wel zien hoe het uitpakt
Geplaatst: wo sep 08, 2004 1:50 pm
door floris
Dennis 25 Vi schreef:Inderdaad zal het de thermostaat wel zijn, koppakking lijkt me sterk. Hoe is de kleur van je olie???
IK HEB NOG NOOIT EEN THERMOSTAAT BIJ EEN K MOTOR
Geplaatst: wo sep 08, 2004 2:08 pm
door Striker
Geplaatst: wo sep 08, 2004 2:13 pm
door Foxtrot
floris schreef:
IK HEB NOG NOOIT EEN THERMOSTAAT BIJ EEN K MOTOR
say what?

Geplaatst: wo sep 08, 2004 2:58 pm
door Mark16v
floris schreef:
IK HEB NOG NOOIT EEN THERMOSTAAT BIJ EEN K MOTOR
Ik weet niet wat jij met thermostaten op k-motoren doet maar ze staan erom bekend nogal is te blijven hangen.
Geplaatst: wo sep 08, 2004 10:20 pm
door Järv
.... 'k geloof dat dat een gevalletje capslock is en iets tesnel op "OK" gedrukt voordat de zin af was

Geplaatst: do sep 09, 2004 11:31 am
door dictator
Ik wilde vanavond beginnen aan die thermostaat, maar nu valt mij op dat die schier onbereikbaar zit ingebouwd aan de achterzijde van het blok. Heeft iemand enig idee hoe ik daar goed aan kom, moet het hele inlaatspruitstuk er af of is er een andere manier om aan die thermostaat behuizing te komen ?

Geplaatst: do sep 09, 2004 12:53 pm
door floris
IK HEB NOG NOOIT EEN THERMOSTAAT BIJ EEN K MOTOR[/quote]
VERVANGEN
Geplaatst: do sep 09, 2004 4:45 pm
door Järv
... misschien zijn jullie te duur en doen de mensen het zelf
Nâh, geintje ... bij mijn K-tjes ook nooit thermostaat probs gehad voor zover ik weet.
ennûh ....VANWAAR DE CAPS LOCK ???
Tsjuu,
Dennis

Geplaatst: do sep 09, 2004 4:58 pm
door Mark16v
floris schreef:IK HEB NOG NOOIT EEN THERMOSTAAT BIJ EEN K MOTOR
VERVANGEN[/quote]
En toch blijven ze nogal is hangen... Op de R100 in ieder geval dan