Rover 216 loopt warm ?

214 216 218 220 25
dictator

Rover 216 loopt warm ?

Bericht door dictator »

Mijn rover 216 uit 97 loopt op de meest vreemde momenten warm,
soms als ik file rijdt, soms op hoge snelheden op de autobaan.
Ook heb ik het idee dat mijn radiateur ventilator nog al snel aanslaat, zelfs tijdens normaal rijden start ie wel eens.
Iemand enig idee wat de oorzaak is ??
(ps. auto loopt op gas (g3), 225dkm op het tellertje)
(koelwater niveau is constant tussen min en max.)
:(
Laatst gewijzigd door dictator op di sep 07, 2004 3:26 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

die ventilator is vrijwel alleen zinnig in de file, onder normale omstandigheden is er voldoende rijlucht(zeker op de snelweg)

ik zou als ik jou was goed je koelwater en olie in de gaten houden(nu checken als het kan), het kan namelijk een voorloper zijn van een koppakkingsprobleem.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Edgecrusher

Bericht door Edgecrusher »

Ik had ook een koelingsprobleem.
Inderdaad wel in de file maar vooral op de snelweg.
met 120 geen probleem
Maar daarboven ging het al snel hard omhoog.
Mijn radiator was namelijk niet goed meer.
Had last van een soort corrossie.
dus alle kleine lamellen vielen er zo af.
en daardoor werd dus het koeloppervlak te klein.
Dus ff een andere radiator erin gebouwd en toen was het over.
Gebruikersavatar
Robert-220TC
MG-R Freak
Berichten: 1618
Lid geworden op: za nov 30, 2002 1:13 am
Woonplaats: rijswijk(zh)(réswék)
Contacteer:

Bericht door Robert-220TC »

Ik had het ook bij mn wagen
(heb wel en ander motorblok geen k serie)
maar heb het zooitje onltlucht en toen was het over
rover220GTi

Bericht door rover220GTi »

Thermostaat vervangen misschien een optie? Die dingen schijnen nog al vaak de reden te zijn voor vreemd gedrag wat betreft motor temperatuur. Ik had hier ooit eens last van, nieuwe gekocht, alleen toen werd die de hele tijd koud, bleek een thermostaat van een Honda te zijn dus die stond bijna altijd open :roll:

Erik
Dennis 25 Vi

Bericht door Dennis 25 Vi »

Inderdaad zal het de thermostaat wel zijn, koppakking lijkt me sterk. Hoe is de kleur van je olie???
dictator

Bericht door dictator »

Mijn probleem lijkt heel veel op dat wat edgecrusher beschrijft.
Heb ik met mijn oude 216vitesse ('88) ook al een keer gehad.
Bij 180 op de autobaan werdt de motortemperatuur veel te hoog.
Zal die radiateur wel eens even vervangen, doe ik meteen de thermostaat
zullen we wel zien hoe het uitpakt
floris

Bericht door floris »

Dennis 25 Vi schreef:Inderdaad zal het de thermostaat wel zijn, koppakking lijkt me sterk. Hoe is de kleur van je olie???
IK HEB NOG NOOIT EEN THERMOSTAAT BIJ EEN K MOTOR
Gebruikersavatar
Striker
MG-R Freak
Berichten: 4729
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 1:49 am
Woonplaats:
Locatie: Dordrecht

Bericht door Striker »

floris schreef:IK HEB NOG NOOIT EEN THERMOSTAAT BIJ EEN K MOTOR
:?: :?: :?:
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
Foxtrot

Bericht door Foxtrot »

floris schreef: IK HEB NOG NOOIT EEN THERMOSTAAT BIJ EEN K MOTOR
say what? :?:
Gebruikersavatar
Mark16v
MG-R Freak
Berichten: 2954
Lid geworden op: za dec 14, 2002 7:18 pm
Woonplaats: Spijkenisse

Bericht door Mark16v »

floris schreef: IK HEB NOG NOOIT EEN THERMOSTAAT BIJ EEN K MOTOR
Ik weet niet wat jij met thermostaten op k-motoren doet maar ze staan erom bekend nogal is te blijven hangen.
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
Järv
Moderator
Berichten: 4430
Lid geworden op: ma nov 18, 2002 6:51 pm
Woonplaats: Botlek
Contacteer:

Bericht door Järv »

.... 'k geloof dat dat een gevalletje capslock is en iets tesnel op "OK" gedrukt voordat de zin af was :rofl:
You can go fast ... but I can go anywhere.
dictator

Bericht door dictator »

Ik wilde vanavond beginnen aan die thermostaat, maar nu valt mij op dat die schier onbereikbaar zit ingebouwd aan de achterzijde van het blok. Heeft iemand enig idee hoe ik daar goed aan kom, moet het hele inlaatspruitstuk er af of is er een andere manier om aan die thermostaat behuizing te komen ?
:?
floris

Bericht door floris »

IK HEB NOG NOOIT EEN THERMOSTAAT BIJ EEN K MOTOR[/quote]
VERVANGEN
Järv
Moderator
Berichten: 4430
Lid geworden op: ma nov 18, 2002 6:51 pm
Woonplaats: Botlek
Contacteer:

Bericht door Järv »

... misschien zijn jullie te duur en doen de mensen het zelf |:) :fiew:

Nâh, geintje ... bij mijn K-tjes ook nooit thermostaat probs gehad voor zover ik weet.

ennûh ....VANWAAR DE CAPS LOCK ???

Tsjuu,
Dennis :cool:
You can go fast ... but I can go anywhere.
Gebruikersavatar
Mark16v
MG-R Freak
Berichten: 2954
Lid geworden op: za dec 14, 2002 7:18 pm
Woonplaats: Spijkenisse

Bericht door Mark16v »

floris schreef:IK HEB NOG NOOIT EEN THERMOSTAAT BIJ EEN K MOTOR
VERVANGEN[/quote]

En toch blijven ze nogal is hangen... Op de R100 in ieder geval dan
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
Plaats reactie