motor rover BRM?
motor rover BRM?
Hoi,
Even een vraag. De motor (1.8 vvc) die in de BRM ligt is dit een Honda of BMW motor of toch gewoon een door rover zelf ontwikkelde motor?
Hoor namelijk verschillende verhalen!
Hoor het wel.
Gr Tom
Even een vraag. De motor (1.8 vvc) die in de BRM ligt is dit een Honda of BMW motor of toch gewoon een door rover zelf ontwikkelde motor?
Hoor namelijk verschillende verhalen!
Hoor het wel.
Gr Tom
-
- MG-R Core
De 1.8 VVC is een door Rover zelf ontwikkelde motor..
Het is er een uit de K-series, dus van de bestaande motoren..
Waarvan dus de 1.4 - 1.6 - 1.8 - 1.8VVC gemaakt van zijn, verder ook nog de KV6...
De laatste honda motoren zitten in de Vorige 200 series, waarvan de 1.6 - 2.0, de enige rover motor in die series is de T16, dus 2.0 Turbo...
Verder zitten er nog wat honda motoren in de 600 en 800..
BMW heeft alleen geinvesteerd, op dit moment liggen er wel een aantal dieselmotoren van BMW in de MG en Rover
Waarvan dus de 1.4 - 1.6 - 1.8 - 1.8VVC gemaakt van zijn, verder ook nog de KV6...
De laatste honda motoren zitten in de Vorige 200 series, waarvan de 1.6 - 2.0, de enige rover motor in die series is de T16, dus 2.0 Turbo...
BMW heeft alleen geinvesteerd, op dit moment liggen er wel een aantal dieselmotoren van BMW in de MG en Rover
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
But to be me...!!
Thanks,
Is die discussie onder de vrienden ook uit de wereld!
Zijn de motoren betrouwbaar? En duur in onderhoud?
Ik wil namelijk graag een BRM kopen (super gave auto) maar ben eigenlijk een beetje aan het twijfelen. Veel zeggen me dat het een niet betrouwbare auto is die duur in onderhoud zou zijn?
Vooroordeel?
Gr Tom
Is die discussie onder de vrienden ook uit de wereld!
Zijn de motoren betrouwbaar? En duur in onderhoud?
Ik wil namelijk graag een BRM kopen (super gave auto) maar ben eigenlijk een beetje aan het twijfelen. Veel zeggen me dat het een niet betrouwbare auto is die duur in onderhoud zou zijn?
Vooroordeel?
Gr Tom
Ehm er is ook nog een 1.1 K-serie. En de 2.0 NASP uit de R200 is een T-serie (maar dan zonder turbo). Verder zijn alle benzinemotoren uit de R600 van Honda. In de 800 verschilt het nogal, dat weet ik niet precies. De 2.0 is Rover, de 2.5 is Rover en de 2.7 Honda geloof ik...Mista T schreef:De 1.8 VVC is een door Rover zelf ontwikkelde motor..
B*W heeft alleen geinvesteerd, op dit moment liggen er wel een aantal dieselmotoren van B*W in de MG en Rover
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
- Striker
- MG-R Freak
De motoren (en de bouwkwaliteit in het algemeen) zijn dik in orde. De vroegere modellen (tot 2000) kunnen gevoelig zijn voor problemen met de koeling, wat een kapotte koppakking tot gevolg kan hebben. Maar dit is eigenlijk een kwestie van goed de koelvloeistof in de gaten houden.tm schreef:Zijn de motoren betrouwbaar? En duur in onderhoud?
VVC motoren zijn iets duurder in onderhoud dan "normale" motoren. Ze hebben bv een extra riem (voor de aansturing van de variabele kleptiming) en zitten vrij ingewikkeld in elkaar, wat betekend dat je er niet iedere beunhaas aan kan laten werken (althans, dat raad ik niet aan).
Ik hoop dat je besluit de BRM te kopen en je niet laat afschrikken door gruwelverhalen van vrienden en zgn autokenners, de BRM is zoals je al zegt een super gave auto!! Er zijn weinig auto's in die klasse met zo'n uitstraling en zulke prestaties

Klopt, maar de eerste 2.0nasp waren m-seriesMark16v schreef: Ehm er is ook nog een 1.1 K-serie. En de 2.0 NASP uit de R200 is een T-serie (maar dan zonder turbo). Verder zijn alle benzinemotoren uit de R600 van Honda. In de 800 verschilt het nogal, dat weet ik niet precies. De 2.0 is Rover, de 2.5 is Rover en de 2.7 Honda geloof ik...

-
- MG-R Core
Ja die 1.1 was ik FF vergeten.....
Dacht dat de 2.0 136 PK NASP uit de 200 coupe's Honda blokken waren....
Maar ga je heel toevallig bij deze BRMkijken???
Dacht dat de 2.0 136 PK NASP uit de 200 coupe's Honda blokken waren....
Maar ga je heel toevallig bij deze BRMkijken???
To catch me, you gotta be fast...
But to be me...!!
But to be me...!!
zie je het voor je :P Een 2.0 van Honda met 136pk... Ze kunnen wel beter daar hoorMista T schreef:Dacht dat de 2.0 136 PK NASP uit de 200 coupe's Honda blokken waren....

You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.