Pagina 1 van 2
Niets is zo veranderlijk als het weer, en Andre:-)
Geplaatst: di aug 31, 2004 2:01 pm
door merwejr
Zat net de krant te lezen ,weer meer trajectcontroles, waar je niet lekker door kan rijden. Steeds vaker 100KM/u ipv 120.
60 ipv 80 op landweggetjes etc.
Loop naar de brievenbus, voila, bekeuring.
Al dit alles is volgens mij een hint :-) Ik ga toch ween een ZS 120, en koop er een Pro kart bij om lekker mee te racen op het kartcircuit(vlabij mij is er een)
120+kart+jaarkaart=1000euro is net zo duur als een ZS180. Denk dat ik toch maar verstandig wordt, en voor de 120 ga...
Nu alleen de kleur nog, rood, groen,donker grijs of blauw...Binnenkort even naar A'dam, daar hebben ze alle kleuren staan
Andre
Geplaatst: di aug 31, 2004 2:29 pm
door Järv
hehehe ... das weer eens een hele andere kijk op de situatie
succes met uitzoeken
cheers,
Dennis

Geplaatst: di aug 31, 2004 7:52 pm
door Dutch
vergeet geen kleding, banden, kettingen, brandstof, andere slijtagegevoelige onderdelen, remblokken etc.
Geplaatst: di aug 31, 2004 7:56 pm
door merwejr
Dutch Vitesse schreef:vergeet geen kleding, banden, kettingen, brandstof, andere slijtagegevoelige onderdelen, remblokken etc.
Weet ik, heb het al eens gedaan :-) Maar dan nog houdt ik geld over. En dan ga ik liever een jaar karten +120 dan een 180
Het gaat trouwens om een Pro kart 320cc, dus 4takt, dat geeft al minder problemen dan 2takt
Andre
Geplaatst: di aug 31, 2004 8:39 pm
door Frekkel
heb je dan niet meer aan een goeie tweedehanse lotus elise, caterham desnoods donkervoort?
schiet je ook lekker op en kan je meteen ook karten, iedere dag naar het werk.
Geplaatst: di aug 31, 2004 8:41 pm
door merwejr
Frekkel schreef:heb je dan niet meer aan een goeie tweedehanse lotus elise, caterham desnoods donkervoort?
schiet je ook lekker op en kan je meteen ook karten, iedere dag naar het werk.
Erg praktische auto's ook

Geplaatst: di aug 31, 2004 8:57 pm
door Striker
Een ZS120 kan ook harder dan de toegestane snelheid hoor

.
Geplaatst: di aug 31, 2004 9:03 pm
door merwejr
Striker schreef:Een ZS120 kan ook harder dan de toegestane snelheid hoor

.
Dat is wel waar, maar de 180 pk nodige veel meer uit tot hard rijden. Verder is de bijtelling hoger etc. Ik ging gewoon even goed nadenken en bedackt me racen-->circuit en geen boete, lekker en mooi rijden --->ZS120
Andre
Geplaatst: di aug 31, 2004 9:06 pm
door 416sí señor
Op Ebay.co.uk staat een ZS 180 van iemand die hem verkoopt omdat hij zichzelf er niet meer in vertrouwd, hij had er 152 mph mee gereden..........en was aangehouden door de politie.
Dan kun je beter jezelf voor zijn en die auto niet aanschaffen in de eerste plaats. Smart thinking Andre.
Gr. Tomas(die 180 is volgens mij die ene die hier nog eens via Sky werd aangeboden, die ene met alle TOCA stickers en de NOS.)
Geplaatst: di aug 31, 2004 9:38 pm
door Dennis
hmm....ZS120 met nog steeds kans op bekeuring voor te hard rijden, of toch maar deze?

Geplaatst: di aug 31, 2004 9:47 pm
door merwejr
Dennis schreef:hmm....ZS120 met nog steeds kans op bekeuring voor te hard rijden, of toch maar deze?

Wel gaat me niet echt om de bekeuringen. Maar een 180 vraagt toch om meer gas dan een 120. En verder als de 180 even duur was als de 120, had ik natuurlijk de 180 genomen. Maar een heb toch liever een kart+120 dan een 180:)
Andre
Geplaatst: wo sep 01, 2004 1:41 am
door 416sí señor
Ahhh,
link gevonden, jullie zaten er misschien niet op te wachten, maar ik vind hem bijzonder genoeg.
Gr. Tomas
Geplaatst: wo sep 01, 2004 9:16 am
door Tommer
Heel wijze beslissing!!
Met al die snelheidscontroles tegenwoordig zit je beter conformatbel met veel luxe i.pl.v. in een snelle wagen....misschien toch maar een Rover dan?
Geplaatst: ma sep 13, 2004 10:11 pm
door Driveby
Geplaatst: ma sep 13, 2004 10:16 pm
door merwejr
Knap BJ december 2004

Geplaatst: di sep 14, 2004 7:11 am
door Järv
merwejr schreef:.... Maar een 180 vraagt toch om meer gas dan een 120. ........
Hya Andre,
Ligt eraan hoe je het bekijkt.
Over het algemeen zijn de auto's (bij normaal gebruik) met een grotere motor zuiniger dan die met een kleine motor.
De kleine motor moet tenslotte harder werken om op de 100 te komen dan de zwaardere motor.
Zo ook met zwaardere belading en aanhanger.
Nadeel is alleen dat je met een zwaardere motor ook sneller gaat rijden en zo het zuinige voordeel teniet doet.
Tsjuu,
Dennis
