Ben aan het kijken voor aan andere auto,zit te denken aan ZS
Ben aan het kijken voor aan andere auto,zit te denken aan ZS
Beste allemaal,
Ik ben rustig op zoek naar een andere auto. Ik heb niet echt haast. Eigenlijk was ik op zoek naar een mooie gebruikte impreza turbo.
De dealer had er geen in mijn prijsklasse, naast subaru, is hij ook MG/Rover dealer(niestcar.nl heemskerk)
Daar had hij een SUPERMOOIE MG ZS staan. Eerlijk gezegd had ik het type nog nooit gezien.
Echt veriefd, niet gezegd natuurlijk :-) Hoe dan ook, EIGENlijk komt de aanschaf te vroeg, ik zat te denken aan januari.
Zaterdag ga ik zoiezo een testrit maken, zodat ik weet hoe de auto echt is. Het is een 120. Hier de link en foto's
http://tinyurl.com/4yzje
verder niet onbelangrijk te melden, ik ga deze auto zakelijk aanschaffen. Dus stel dat ik een BTW auto neem, kan ik die 19% terug krijgen. Bij een marge auto zoals deze heb ik dat dus niet.
Mijn vragen zijn
1. Is MG goed en betrouwbaar? Je hoort zoveel enge verhalen, zijn dit broodje aap verhalen van golf rijders?
2. Onderhoud-->heb nu een Hyundai Coupe, licht het in de lijn der verwachtingen dat MG duurder is?
3. Dit is de eerste ZS die ik zie. En hij zit vol met opties. Mijn vraag is dit zowat allemaal standaard? Of heb ik hier echt een toppertje?
Benzine 2001-09 Rood 32.870 km ABS, airbags voor, airconditioning, alarmsysteem, centrale deurvergrendeling afstandbediend, deelbare achterbank (ongelijke delen), elektrisch bedienbare ramen, lederen bekleding, lichtmetalen velgen, mistlampen voor, startonderbreker, in hoogte verstelbaar stuur, parkeersensor, sportstoelen 17" lichtmetalen velgen, spoiler achterkant, sport-interieur, sport-onderstel, sport-uitlaat, verlaagd.
En dan vooral de 17 inch, verlaagd, sportuitlaat, en spoilerpakket.
Verder, zoals ik zei, eigenlijk komt het net ff te vroeg. Zouden jullie wachten tot januari en dan op zoek geen naar een ZS 180 voor een bedrag van rond de 18.000 euro BTW(zodat ik alsnog 15.000 netto betaal)
Reacties zijn welkom, ook over de kwaliteit van de dealer:)
Andre
Ik ben rustig op zoek naar een andere auto. Ik heb niet echt haast. Eigenlijk was ik op zoek naar een mooie gebruikte impreza turbo.
De dealer had er geen in mijn prijsklasse, naast subaru, is hij ook MG/Rover dealer(niestcar.nl heemskerk)
Daar had hij een SUPERMOOIE MG ZS staan. Eerlijk gezegd had ik het type nog nooit gezien.
Echt veriefd, niet gezegd natuurlijk :-) Hoe dan ook, EIGENlijk komt de aanschaf te vroeg, ik zat te denken aan januari.
Zaterdag ga ik zoiezo een testrit maken, zodat ik weet hoe de auto echt is. Het is een 120. Hier de link en foto's
http://tinyurl.com/4yzje
verder niet onbelangrijk te melden, ik ga deze auto zakelijk aanschaffen. Dus stel dat ik een BTW auto neem, kan ik die 19% terug krijgen. Bij een marge auto zoals deze heb ik dat dus niet.
Mijn vragen zijn
1. Is MG goed en betrouwbaar? Je hoort zoveel enge verhalen, zijn dit broodje aap verhalen van golf rijders?
2. Onderhoud-->heb nu een Hyundai Coupe, licht het in de lijn der verwachtingen dat MG duurder is?
3. Dit is de eerste ZS die ik zie. En hij zit vol met opties. Mijn vraag is dit zowat allemaal standaard? Of heb ik hier echt een toppertje?
Benzine 2001-09 Rood 32.870 km ABS, airbags voor, airconditioning, alarmsysteem, centrale deurvergrendeling afstandbediend, deelbare achterbank (ongelijke delen), elektrisch bedienbare ramen, lederen bekleding, lichtmetalen velgen, mistlampen voor, startonderbreker, in hoogte verstelbaar stuur, parkeersensor, sportstoelen 17" lichtmetalen velgen, spoiler achterkant, sport-interieur, sport-onderstel, sport-uitlaat, verlaagd.
En dan vooral de 17 inch, verlaagd, sportuitlaat, en spoilerpakket.
Verder, zoals ik zei, eigenlijk komt het net ff te vroeg. Zouden jullie wachten tot januari en dan op zoek geen naar een ZS 180 voor een bedrag van rond de 18.000 euro BTW(zodat ik alsnog 15.000 netto betaal)
Reacties zijn welkom, ook over de kwaliteit van de dealer:)
Andre
-
- MG-R Core
Ik moet zeggen een hele mooie nette auto....
Qua onderhoud, zal het niet veel schelen hoor....
Als ik het zo lees is het een ZS120 met de opties van een ZS180 en dus ook de spoiler.
VOlgens mij is het nog de standaard hoogte hoor........
Trouwens : staat er bij niestcar niet ook een 820TI te koop??
Qua onderhoud, zal het niet veel schelen hoor....
Als ik het zo lees is het een ZS120 met de opties van een ZS180 en dus ook de spoiler.
VOlgens mij is het nog de standaard hoogte hoor........
Trouwens : staat er bij niestcar niet ook een 820TI te koop??
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
- MGPete
- MG-R Freak
- Contacteer:
Hoi,
Mooi autootje hoor
Zo te lezen zitten er geen echte opties op, maar is het meerendeel toch standaard.
De auto is niet verlaagd zo te zien, sportuitlaat, sportstoelen, sportuitlaat en sportonderstel is ook allemaal standaard, maar 't verkoopt natuurlijk leuk als je het erbij zet.
Spoiler is niet persé van een ZS180 maar kan hierop wel verkrijgbasar zijn. Heb zelf voor de grotere gekozen
Parkeersensor en startonderbreker zijn geloof ik wel opties.
Heb zelf een 180 en is niet te vergelijken met een 120 qua rijgedrag. Heb ooit 'es een 120 als leenwagen gehad en die reed op zich best wel lekker en was ook redelijk vlot met optrekken.
Ben benieuwd wat je gaat doen maar een tweedehands 180 kom je nog niet echt snel tegen...
Succes
Pete
Mooi autootje hoor

Zo te lezen zitten er geen echte opties op, maar is het meerendeel toch standaard.
De auto is niet verlaagd zo te zien, sportuitlaat, sportstoelen, sportuitlaat en sportonderstel is ook allemaal standaard, maar 't verkoopt natuurlijk leuk als je het erbij zet.
Spoiler is niet persé van een ZS180 maar kan hierop wel verkrijgbasar zijn. Heb zelf voor de grotere gekozen

Heb zelf een 180 en is niet te vergelijken met een 120 qua rijgedrag. Heb ooit 'es een 120 als leenwagen gehad en die reed op zich best wel lekker en was ook redelijk vlot met optrekken.
Ben benieuwd wat je gaat doen maar een tweedehands 180 kom je nog niet echt snel tegen...
Succes
Pete

2005 MG ZS160VVC (aka Gimz)
1973 MG BGT (aka Maddy aka "The Lady")
Hoi, via autotrack enzo die ik toch redelijk wat 180's. En voor een rpijs van rond de 18K euro. Als dat een BTW auto is, is ie dus ook mooi geprijst voor mij.MGPete schreef:Hoi,
Mooi autootje hoor![]()
Spoiler is niet persé van een ZS180 maar kan hierop wel verkrijgbasar zijn. Heb zelf voor de grotere gekozen![]()
Succes
Pete
Jij zegt niet te vergelijken. Bedoel je dat erg negatief? Kortom zou je zeggen, wacht lekker, en ga rustig op zoek naar een 180? Ik heb nl totaal geen haast met aanschaffen(uit praktisch oogpunt dan, liever heb ik natuurlijk gister een nwe auto :-))
Andre
- MGPete
- MG-R Freak
- Contacteer:
Mmmmm...,
laatste keer dat ik keek zag ik niet zoveel 180's maar goed, beter, want nu heb je een ruimere keus.
De vergelijking in niet negatief bedoeld; je kunt een 2,5V6 24V niet met een 1,8 vergelijken. Net zoals de de Impreza WRX niet met een gewone Impreza kunt vergelijken...
Persoonlijk vind ik dat een auto met het uiterlijk van de MG ZS ook z'n "looks" waar moet kunnen maken en dat kan hij niet met een 1,8 motor (IMHO).
Als er voldoende 180's te vinden zijn, en je hebt de tijd, en je dacht aanvankelijk aan een Impreza... vergeet dan maar deze ZS120 en zoek rustig verder.
C Ya
Pete
BTW zie op autotrack slechts 3 180's en op autotrader ééntje (staat ook op autotrack) dus echt heeeel veel zijn het er niet. Je ziet trouwens dat de specs van "jouw" 120 aardig overeenkomen met de specs van de 180...
laatste keer dat ik keek zag ik niet zoveel 180's maar goed, beter, want nu heb je een ruimere keus.
De vergelijking in niet negatief bedoeld; je kunt een 2,5V6 24V niet met een 1,8 vergelijken. Net zoals de de Impreza WRX niet met een gewone Impreza kunt vergelijken...
Persoonlijk vind ik dat een auto met het uiterlijk van de MG ZS ook z'n "looks" waar moet kunnen maken en dat kan hij niet met een 1,8 motor (IMHO).
Als er voldoende 180's te vinden zijn, en je hebt de tijd, en je dacht aanvankelijk aan een Impreza... vergeet dan maar deze ZS120 en zoek rustig verder.
C Ya
Pete
BTW zie op autotrack slechts 3 180's en op autotrader ééntje (staat ook op autotrack) dus echt heeeel veel zijn het er niet. Je ziet trouwens dat de specs van "jouw" 120 aardig overeenkomen met de specs van de 180...

2005 MG ZS160VVC (aka Gimz)
1973 MG BGT (aka Maddy aka "The Lady")
- Striker
- MG-R Freak
Ik ben 't met Pete eens dat je deze ZS120 beter kan vergeten en voor een ZS180 verder kan kijken. Als je eerst een Impreza in gedachte had, zal een ZS120 niet echt aan je verwachtingen voldoen (maar dat lijkt me logisch met de helft aan vermogen). De ZS180 geeft een stuk meer rijplezier en de V6 produceert bovendien een geweldig geluid
.

Re: Ben aan het kijken voor aan andere auto,zit te denken aa
HIHI dan heb je het beste deel van de wagen nog niet beleefd....merwejr schreef:Echt veriefd, niet gezegd natuurlijk :-) Hoe dan ook, EIGENlijk komt de aanschaf te vroeg, ik zat te denken aan januari.
Zaterdag ga ik zoiezo een testrit maken, zodat ik weet hoe de auto echt is. Het is een 120.
De meesten zijn het erover eens dat de ZS de best geslaagde MG is als het op wegligging aankomt.
Verder vind ik het fantastisch dat je door de vooroordelen heen kunt kijken. Lees gerust de forums op het internet, met MG's is echt niets met de duurzaamheid.
Thuis heeft het hele gezin Rover (moeder, vader, zoon). Verder zijn we helemaal niet rijk, dus als deze auto's niet betrouwbaar waren, hadden we allang een ander merk (vroeger hadden we Toyota...dus we zijn iets gewoon). Ze zijn gewoon erg veel waar voor je geld, zeker in 2e hands.
Zeker als ie vol opties zit zou ik de ZS120 niet afschrijven.
De ZS180 drinkt best wel veel...en de ZS120 is juist erg zuinig.
Geniet van je rit morgen en laat weten hoe het was!
Dankjullie wel. Ja vooroordelen zijn er zeker! Maar ja aan de andere kant. Ik rij nu in een Hyundai Scoupe GT Turbo. Met maar liefsts 190.000!!!! KM op de teller. En ja deze motor heeft een turbo etc. Nooit problemen gehad. Met de aanschaf hoor je iedere golf rijder, bagger, slecht etc.
Echte slechte auto's bestaan IMO niet meer echt. Alleen verkeerde auto's zoals een Golf
Andre
Echte slechte auto's bestaan IMO niet meer echt. Alleen verkeerde auto's zoals een Golf

Andre
Inderaad ;-) Kijk ik wil wel een betrouwbare auto. Een rammeltje hier en daar okee. Iets duurder qua beurt okee. Maar wil wel zonder problemen naar Frankrijk en Spanje met de auto. En dat kan toch wel ;-)?Striker schreef: Oh ja, nog hartelijk welkom hier bij MG-R. Ik zie dat je al wel door hebt hoe we hier over bepaalde auto's denken
Serieus, de MG's zitten motortechnisch enzo toch goed in mekaar? Dat "rammel"bak verhaal is iets van de oude mg's...Of zit ik er naast

Andre
Grappig,merwejr schreef:Dankjullie wel. Ja vooroordelen zijn er zeker! Maar ja aan de andere kant. Ik rij nu in een Hyundai Scoupe GT Turbo. Met maar liefsts 190.000!!!! KM op de teller. En ja deze motor heeft een turbo etc. Nooit problemen gehad. Met de aanschaf hoor je iedere golf rijder, bagger, slecht etc.
Andre
Ik heb er enige tijd aan getwijfeld om zo'n Scoupe GT-T te kopen...

hoi merwe, ja ik ken herken de koudwater vrees, maar ik kan je al geruststellen, sinds april een 2e hands ZS180 en tot nog toe geen noemenswaardige problemen, dus geen pech en dat soort dingen. Wel hier en daar wat optische dingetjes zoals snelle roestvroming op de trommels tussen de schijf en velg (naaf? kweet de juiste benaming niet) en een plastic kapje wat loslaat. Het enige wat ie gemeen heeft met een g*lf is dat ik al 2 lampjes heb moeten verwisselen(wat verassend eenvoudig gaat, doie dat maar eens bij een g*lf of 2*6). De B*W front is heel praktisch op de autobahn, met de 2*6gti ging niemand aan de kant met de ZS wel... en g*lfjes kom je daar niet tegen op de linkerrijbaan, dus geen last van oponthoud. Binnenkort mn eerste beurt en ervaring met een lokale MGRoverdealer, kzal wel berichten hoe dat afloopt. Wat wel wennen is zijn de klassieke geluiden uit de versnelling en differentieel, maar het zal me niets verbazen dat dat zo hoort, dat verneem ik wel bij de eerste beurt.