Ben bezig om een 216 gsi uit 1991 in mijn mini te bouwen, wat overigens al lekker op schiet. Ben momenteel bezig met de injectie en de draadboom Veel werk. Nou vroeg ik me af of er ook caburatuer versie gemaakt zijn?
bvd groeten jan
216 caburateur???????
nee zijn er niet. Het is als het goed is een SOHC 1.6 16v honda blok met 109pk. Het blok heeft Multipoint injectie. Het is natuurlijk wel mogelijk om een carburateur erop te bouwen...
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
Webers schijnen eropte kunnen met een juist inlaatspruitstuk. Dan worden het 2 40jes of 45jes (DCOE). Is alleen wel erg prijzig. 1000+ Euro's kan trouwens niet echt zeggen dat ik het wardeer wat je doet, maar dat terzijde. Vind namelijk (Als mede minirijder dat een mini gewoon een a-series blokje hoort te hebben, omdat het anders geen mini meer is)
-
- Moderator
- Contacteer:
Is dat niet een beetje wazig? ... tuning dit en tuning dat en een kompleet verheraangepast motorblok .. maar een ander motorblok wordt als zonde beschouwd.Kevski Style schreef:......kan trouwens niet echt zeggen dat ik het wardeer wat je doet, maar dat terzijde. Vind namelijk (Als mede minirijder dat een mini gewoon een a-series blokje hoort te hebben, omdat het anders geen mini meer is)
Vreemd ...... een mini wordt toch bepaald door hoe het gebakkie er uit ziet, niet wat er onder het minikapje zit (waar toch niemand kijkt) ... toch?

okay ... en 3500 uit een SD1 in een Mini planten is grappiger ...
Trouwens .. in engeland schijnen kitjes te koop tezijn om een Rover K-blok zo in een mini te hangen

You can go fast ... but I can go anywhere.
Die zijn er ook, net zoals setjes voor honda en opelmotoren. Maar voor mij is dat hetzelfde als je ziel verkopen.... Moet trouwens wel zeggen dat ik het knap vind van Frank Pk (das de belg die je bedoelt) Maar dat is dan ook eigenlijk geen mini meer. staat op de basis van een granada bijvoorbeeld. Met een motor en versnellingsbak uit een Dodge Pickup die van een Nederlands brandweerkorps is geweest. Die versnellingsbak is een soort voorloper van de SMG van VW. Maar wat juist hoord bij een mini is dat blokje de A-series, de eerste van de type aanduidingen waar de rovermotoren nu nog gebruik van maken. Want het is gewoon een blokje dat stamt uit de oertijd. Ontwerp is van eind jaren 40 heb ik me laten vertellen. Maar juist omdat een dat blokje van zichzelf niet zo snel is is het leuk om dat blokje op te voeren. En dat het blokje vol met gebreken zit is juist het leuke ervan. Denk bijvoorbeeld maar eens aan de ontsteking die net achter de gril zit. Daar ga je aan het begin zonder spatscherm nog veel problemen mee krijgen. En zo zijn er nog van allerlei dingen. Voor mij is minirijden namelijk een emotie. Zeker omdat het een auto is die daarmee ontworpen is. Niet met rekenkunde en windtunnels zoals gewoordig. En dus is een nieuw motorblok erinhangen voor mij echt not done, omdat je dan de emotie uit de auto haalt waarmee je een band krijgt. En hem voor een jappenblok verruild (Die misschien wel super betrouwbaar is).