beste plek voor versterker
beste plek voor versterker
ff een vraagje, waaraan kan ik het beste mijn versterker vastmaken? aan de achterbank gaat niet lukken want daar is geen plek meer. of kun je een versterker aan de kist van de subwoofer vastmaken?
-
- MG-R Core
Onder je hoedenplank is geen optie,
want dan hangt ie op zn kop en de warmte kan ie dan niet goed kwijt, dus als je een grote versterker heb, niet aan te raden..
Je zou een dubbele bodem kunnen maken, maar dan met ruimte voor je koeling...
want dan hangt ie op zn kop en de warmte kan ie dan niet goed kwijt, dus als je een grote versterker heb, niet aan te raden..
Je zou een dubbele bodem kunnen maken, maar dan met ruimte voor je koeling...
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
Allemaal wilde tips met ondersteboven hangen of lange bouten gebruiken allemaal prima, maar ik wil er nog eventjes aan toevoegen dat je wel effe naar de handleiding van de versterker moet kijken wat uberhaupt mag.
De mijne hangt verticaal als het ware, want dat zou ook voor zijn koeling optimaal zijn. Kan hem ook nog 90 graden draaien, mag ook nog, maar mag hem niet plat leggen (behalve als ik dan een geforceerde koeling toevoeg) -->staat in de handleiding...

De mijne hangt verticaal als het ware, want dat zou ook voor zijn koeling optimaal zijn. Kan hem ook nog 90 graden draaien, mag ook nog, maar mag hem niet plat leggen (behalve als ik dan een geforceerde koeling toevoeg) -->staat in de handleiding...

Aan de subwooferkist wordt ook niet aanbevolen overigens. Dit in verband met de trillingen die de kist veroorzaakt. Dit zou problemen kunnen opleveren met de componenten in de versterker.
Ik heb me er op dit moment trouwens ook schuldig aan gemaakt.
Ik heb me er op dit moment trouwens ook schuldig aan gemaakt.

You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
He dennis, wat voor amp heb jij dan? Is namelijk voor het eerst dat ik dat hoor... Broertje heeft er eentje van Kicker met 2x 300watt en daar maakt het geen flikker uit en er zit zelfs een sierplaat over de koelribben heen, dus eigenlijk zou je hem zelfs tussen iets mogen leggen, want dan heb je hetzelfde effect als met die sierplaat
Ik gebruik deze:

Bij platleggen wordt dringend geadviseerd om dat roostertje wat je ziet eraf te halen en er een koeler in te stoppen (is de versteker op voorbereid..kwestie van losschroeven, stekkertje van koeler aan stekkertje versterker, vastschroeven, klaar).
Tis trouwens niet zo'n hele zware versterker dus kan best zijn dat het geen hol uit maakt

Bij platleggen wordt dringend geadviseerd om dat roostertje wat je ziet eraf te halen en er een koeler in te stoppen (is de versteker op voorbereid..kwestie van losschroeven, stekkertje van koeler aan stekkertje versterker, vastschroeven, klaar).
Tis trouwens niet zo'n hele zware versterker dus kan best zijn dat het geen hol uit maakt

50x4 @ 4ohms
75x4 @ 2ohms
150x2 @ 4ohms - 900 Watts Max Power
Variable x-over from 40-400Hz
+12db Juice Boost Bass EQ
Op zich geen high end versterker ofzo (maar omdat ie verticaal gemonteerd kan worden en niet zo groot is, past ie handig tussen wielkast en achterlichtunit in, en dat is wel ideaal (omdat ik de kofferbakruimte nodig heb).
Maar ja, wie weet, ooit......
75x4 @ 2ohms
150x2 @ 4ohms - 900 Watts Max Power
Variable x-over from 40-400Hz
+12db Juice Boost Bass EQ
Op zich geen high end versterker ofzo (maar omdat ie verticaal gemonteerd kan worden en niet zo groot is, past ie handig tussen wielkast en achterlichtunit in, en dat is wel ideaal (omdat ik de kofferbakruimte nodig heb).
Maar ja, wie weet, ooit......

Ja zeker ja. Ik ga een kist maken op de plek waar eerst mijn achterbank zat, omdat ik de kofferbak ook nog heb en ruimte in een mini toch al schaars is. Komt een radio + versterker + kabels van Caliber in te liggen. Boxen weet ik alleen nog niet. Wordt in ieder geval een composetje, en denk aan iets in de richting van mivoc. 3 weg systeem met 350 watt. Maar is misschien te sterk voor de versterker, dus daar moet ik nog even achteraan. Komt namelijk een Caliber 450 in te hangen, dus 75watt Rms op 4 ohm en 150 watt max (x4). Maar goed, zit eerst nog met een subframe wat gefixt moet worden dus dat staat voorlopig ff in de ijskast.