luchtfilter

214 216 218 220 25
Plaats reactie
Frekkel
MG-R Freak

luchtfilter

Bericht door Frekkel »

ben aan het twijfelen, k&n of pipercross.
welke geeft de beste resultaten, minste problemen...
geluid doet er niet toe.
ervaring iemand?

greetings
416sí señor

Bericht door 416sí señor »

Wat voor auto heb je ook al weer?

Gr. Tomas

EDIT: Laat maar hangen, 1.4 200Is, ik weet niet of je echt een winst in het max. vermogen mag verwachten, het voordeel van de Pipercross die ik heb is dat hij beter(lees: soepeler) optrekt in de lage toeren.
Ik denk er nu aan deze filter op de 25 1.4 van mijn moeder te zetten, die auto heeft best wat moeite met die lage toeren.
Ik heb geen ervaring met de K&N.
Laatst gewijzigd door 416sí señor op za aug 21, 2004 1:08 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Frekkel
MG-R Freak

Bericht door Frekkel »

200 is 1.4 16v

tot uw dienst
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

resultaten -> vermogen?

zo jah dan maakt het tussen de grote merken zeer weinig uit. Als je echter een "budget-serie" koopt. (zoals 57i van K&N), dan moet je zorgen dat dat ding goed koude lucht aan zuigt, anders heb je gewoon vermogens verlies.

Niet dat stomme 4cm dikke slangetje gebruiken van K&N(zit erbij in de 57i kit)

Filter in de oude airbox is een goed idee, maar beter het filter zo te plaatsen dat hij in de koude lucht hangt, dus inpakken in een airbox, en die dan met een zo dik mogelijke slang voeden met lucht direct uit de bumper.

Doe je alles goed dan is er zo'n 5 pk te vinden.

Er zijn ook hele dure kit's (VIPER, VADER dat soort a 200 euro) dat is in princype exact zo'n filter als de goedkope series. Maar er zit ontzettend mooie box omheen, met goede slangen enzo.

Ietsjes meer vermogen is haalbaar vermoed ik, zo'n 7 pk op een 1.4.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk