luchtfilter
luchtfilter
ben aan het twijfelen, k&n of pipercross.
welke geeft de beste resultaten, minste problemen...
geluid doet er niet toe.
ervaring iemand?
greetings
welke geeft de beste resultaten, minste problemen...
geluid doet er niet toe.
ervaring iemand?
greetings
Wat voor auto heb je ook al weer?
Gr. Tomas
EDIT: Laat maar hangen, 1.4 200Is, ik weet niet of je echt een winst in het max. vermogen mag verwachten, het voordeel van de Pipercross die ik heb is dat hij beter(lees: soepeler) optrekt in de lage toeren.
Ik denk er nu aan deze filter op de 25 1.4 van mijn moeder te zetten, die auto heeft best wat moeite met die lage toeren.
Ik heb geen ervaring met de K&N.
Gr. Tomas
EDIT: Laat maar hangen, 1.4 200Is, ik weet niet of je echt een winst in het max. vermogen mag verwachten, het voordeel van de Pipercross die ik heb is dat hij beter(lees: soepeler) optrekt in de lage toeren.
Ik denk er nu aan deze filter op de 25 1.4 van mijn moeder te zetten, die auto heeft best wat moeite met die lage toeren.
Ik heb geen ervaring met de K&N.
Laatst gewijzigd door 416sí señor op za aug 21, 2004 1:08 am, 1 keer totaal gewijzigd.
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
resultaten -> vermogen?
zo jah dan maakt het tussen de grote merken zeer weinig uit. Als je echter een "budget-serie" koopt. (zoals 57i van K&N), dan moet je zorgen dat dat ding goed koude lucht aan zuigt, anders heb je gewoon vermogens verlies.
Niet dat stomme 4cm dikke slangetje gebruiken van K&N(zit erbij in de 57i kit)
Filter in de oude airbox is een goed idee, maar beter het filter zo te plaatsen dat hij in de koude lucht hangt, dus inpakken in een airbox, en die dan met een zo dik mogelijke slang voeden met lucht direct uit de bumper.
Doe je alles goed dan is er zo'n 5 pk te vinden.
Er zijn ook hele dure kit's (VIPER, VADER dat soort a 200 euro) dat is in princype exact zo'n filter als de goedkope series. Maar er zit ontzettend mooie box omheen, met goede slangen enzo.
Ietsjes meer vermogen is haalbaar vermoed ik, zo'n 7 pk op een 1.4.
zo jah dan maakt het tussen de grote merken zeer weinig uit. Als je echter een "budget-serie" koopt. (zoals 57i van K&N), dan moet je zorgen dat dat ding goed koude lucht aan zuigt, anders heb je gewoon vermogens verlies.
Niet dat stomme 4cm dikke slangetje gebruiken van K&N(zit erbij in de 57i kit)
Filter in de oude airbox is een goed idee, maar beter het filter zo te plaatsen dat hij in de koude lucht hangt, dus inpakken in een airbox, en die dan met een zo dik mogelijke slang voeden met lucht direct uit de bumper.
Doe je alles goed dan is er zo'n 5 pk te vinden.
Er zijn ook hele dure kit's (VIPER, VADER dat soort a 200 euro) dat is in princype exact zo'n filter als de goedkope series. Maar er zit ontzettend mooie box omheen, met goede slangen enzo.
Ietsjes meer vermogen is haalbaar vermoed ik, zo'n 7 pk op een 1.4.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Waar zit het aanzuigpunt van de lucht van de originele luchtfilter op een 200?
Bij een 400 zit die aan de buitenkant van de accu, ik heb er eerlijk gezegd weinig vertrouwen in dat daar veel wervelingen van onderuit de motorruimte komen. Wat ik dus wil zeggen is dat als je zonder extra luchttoevoer het originele luchtfilterhuis gebruikt je denk ik weinig aan je open luchfilter zal hebben.
Ik ga als ik terug ben van vakantie eens alle temperaturen(na flink stampen natuurlijk) op de verschillende plaatsen in de motorruimte meten.
Ik heb zelf de totale luchfilterbehuizing(incl. luchtoevoer) eruit gesloopt en een slang(70cm) vanaf de gasklep tot onderin, naast de radiator gelegd. De filter zit nu dus gegarandeert in de koude lucht.
Gr. Tomas
Bij een 400 zit die aan de buitenkant van de accu, ik heb er eerlijk gezegd weinig vertrouwen in dat daar veel wervelingen van onderuit de motorruimte komen. Wat ik dus wil zeggen is dat als je zonder extra luchttoevoer het originele luchtfilterhuis gebruikt je denk ik weinig aan je open luchfilter zal hebben.
Ik ga als ik terug ben van vakantie eens alle temperaturen(na flink stampen natuurlijk) op de verschillende plaatsen in de motorruimte meten.
Ik heb zelf de totale luchfilterbehuizing(incl. luchtoevoer) eruit gesloopt en een slang(70cm) vanaf de gasklep tot onderin, naast de radiator gelegd. De filter zit nu dus gegarandeert in de koude lucht.
Gr. Tomas
k&n 57i kit kost me 99€ denk dat het dus deze zal worden.
vandaag met een 206 gereden met dezelfde filter, wel content van.
de aanzuiging zit ook onder de accu als ik me niet vergis. dus met de originele aanvoer en een extra leiding moet het wel lukken.
misschien ook een hittewerend schildje steken.
vandaag met een 206 gereden met dezelfde filter, wel content van.
de aanzuiging zit ook onder de accu als ik me niet vergis. dus met de originele aanvoer en een extra leiding moet het wel lukken.
misschien ook een hittewerend schildje steken.
Je bent wel heel erg optimistisch wat vermogenswinsten betreft. Je mag al vaak blij weze als het 2% is en 5 % is wel mooi. Maar meer als dat zal het op een nieuwe auto echt niet worden .daar zijn de luchtfilterkasten van tegenwoordig toch net iets te goed voor. maar al met al, is het toch een steiging en alle kleine beetjes helpen....
K&N filter
Kan iemand me zeggen hoe ik een koudelucht toevoer creer bij mn GTI220 uit 93? Ik heb een 57I kit specifiek voor die auto gekocht, maar de luchtslang die erbij zit is inderdaad niet veel bijzonders...
HELP!
PS: Het geluid is trouwens wel prima met dat kitje!
HELP!
PS: Het geluid is trouwens wel prima met dat kitje!
93 is toch nog nieuw? Ik bedoel, op die mii van mij zat een luchtfilterkast die ergens in de jaren 60 is bedacht. Das een heel stukje ouder en veel verder back to Basic. Daar valt nog echt vermogenswinst te behalen, dan haal je misschien 7 % nof wel, maar je mag echt blij wezen als je met een nieuwere auto de 5% haalt. In de practijk op een rollerbank is dat slechts 2 a 3%
Re: K&N filter
Klinkt raar misschien, maar ik heb voor een koude luchtstroom de buis van een stofzuiger gebruikt, werkt perfect! Hele boel een beetje vastgezet met wat klemmen en zojoszegers schreef:Kan iemand me zeggen hoe ik een koudelucht toevoer creer bij mn GTI220 uit 93? Ik heb een 57I kit specifiek voor die auto gekocht, maar de luchtslang die erbij zit is inderdaad niet veel bijzonders...
HELP!
PS: Het geluid is trouwens wel prima met dat kitje!
