Verlagingsveren rover 25 idt

214 216 218 220 25
Plaats reactie
theedge

Verlagingsveren rover 25 idt

Bericht door theedge »

Hallo,

Dinsdag kan ik dan eindelijk mn rover ophalen bij de dealer en wil er dan een paar aanpassingen aan doen. Ten eerstewil ik m verlagen. Hoe laag kan de rover zonder dat alles aanschaaft en je geen vluchtheuvel meer overkomt. En kan dit dmv alleen de veren te vervangen en dus de oude schokbreker te gebruiken.
rover 216

Bericht door rover 216 »

Als ge u originele schokdempers wilt behouden kan je maximum 4cm verlagen, 4cm vind ik zelf ook genoeg, kan je nog mee rijden, en de velg ligt toch schoon in de kas
Dutch
MG-R Core

Bericht door Dutch »

denk dat zo lastig wordt :lol:
Afbeelding

maar voor standaard dempers is 4cm. iig het maximum lees ook
http://www.mg-r.nl/club/viewtopic.php?t ... t=verlagen

en heb er nooit meer iets van gehoord maar toch mischien heeft ie ze nog

Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
theedge

Bericht door theedge »

Zijn er ook mensen die foto's van de zijkant hebben van hun rover 25 of 200 en zeggen hoeveel ie is verlaagd en met welke set. Zo krijg ik een beetje een beeld van hoe t lijkt
rover 216

Bericht door rover 216 »

Striker zijn Rover 4cm lager met PI veren

Afbeelding

Ironman, ook 4cm lager met intrax veren

Afbeelding
rover 216

Bericht door rover 216 »

En dan ik binnekort ook maar ik weet zelf nog niet welke veren, ik dacht eerst eibach, maar deze zakken dus maar tot 35mm en ik wou dus 40mm.
Dus ik ben der zelf ook nog nie uit :)
theedge

Bericht door theedge »

Ik ben nu bij een automaterialen bedrijf geweest en daar kreeg ik te horen dat de rover 25 idt en de rover 25 met benzinemotoren verschillende veren hebben. Ik wil graag 4 cm verlagen maar ik kon bij hem alleen maar veren van apex krijgen die de auto 3,5 cm verlagen. Weet iemand hier ook of er nog veren van andere merken die kwalitatief wel goed zijn te koop zijn die wel tot 4 cm gaan? En heeft iemand ook ervaring met de veren die bij de rover dealer kunnen worden besteld, want t schijnt dat je daar wel verlagingsveren weg kunt krijgen die tot 4cm gaan voor rond de 200 euro.
Dennis

Bericht door Dennis »

theedge schreef:Ik ben nu bij een automaterialen bedrijf geweest en daar kreeg ik te horen dat de rover 25 idt en de rover 25 met benzinemotoren verschillende veren hebben.
Ik zeg niet dat dat niet is (want ik weet het simpelweg niet), maar op http://www.apexsuspension.com/nl/index. ... _catalogue maken ze bij de 25 serie, de 45 serie, en de 400 serie geen onderscheid in uitvoeringen. Bij de 200 serie echter wel (ex. D staat er achter), en bij de 75 serie ook.
Het zou natuurlijk kunnen dat de site niet volledig is, maar het zou ook kunnen zijn dat de automaterialenzaak niet de goede info gegeven heeft?

Echter, deze gaan inderdaad tot 35 mm.
Striker
MG-R Freak

Bericht door Striker »

Sommige merken leveren speciaal veren voor een diesel, andere merken raden hiervoor gewoon de veren van een benzine-uitvoering aan. Het eerste is zeker aan te raden, het diesel-motorblok van een diesel is een flink stuk zwaarder dan een benzine-blok. De voorkant zal dus met normale veren verder zakken dan de aangegeven verlaging. In een extreem geval kan dit betekenen dat het voor aanloopt.
Maar 't betekent dus ook dat veren die normaal "maar" 30 mm verlagen, op een diesel wat verder verlagen. De achterkant is normaal toch al wat lager dan de voorkant, dus het zou ook precies goed uit kunnen pakken :P.
Eibach levert in ieder geval veren voor de 25 diesel.

BTW de XPower verlagingsveren die je bij de MG-Rover dealer kunt krijgen, worden gemaakt door Eibach. Aangezien Eibach met 30mm verlaagd, lijkt de 40mm die MG-Rover voor de XPower veren claimt me iets te enthousiast :? (maar deze veren zijn eigenlijk voor de ZR, die wat lager is dan de 25, dus zullen ze de 25 wat meer verlagen en haal je misschien de 40mm ;) ).
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
No Comment Boy

Bericht door No Comment Boy »

Vraagje...
Bestaat er ne Regelbare voor een Rover 214?
Dus liefst in hoogte en/of hardheid?

Greetings
kevin
Striker
MG-R Freak

Bericht door Striker »

Koni levert dempers voor de 200 die in hardheid te verstellen zijn. Als je de hoogte en hardheid wilt verstellen kom je op de veel duurdere coilovers van bv KW of Avo uit.
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
rover 216

Bericht door rover 216 »

Idd, KW heeft der dus, 925 euro

En btw, welkom op mg-r he No comment boy ;)
No Comment Boy

Bericht door No Comment Boy »

Striker schreef:Koni levert dempers voor de 200 die in hardheid te verstellen zijn. Als je de hoogte en hardheid wilt verstellen kom je op de veel duurdere coilovers van bv KW of Avo uit.
Liefst in hoogte en hardheid...
Ik vind da ge voor kwaliteit wel een prijsje moogd overhebben :oops:
Silly CVT
MG-R Freak
Contacteer:

Bericht door Silly CVT »

Ik heb Jamex veren met org. dempers. Het zou 35mm moeten zijn maar het lijkt met instappen al veel meer. Ik vind m'n coupé ook lekker stug geworden. :mrgreen:

Succes. ;)
Officieel bericht:
Afbeelding
Klik de groene balk.:mrgreen:
theedge

Bericht door theedge »

Ik heb inmiddels de veren binnen gekregen. Ik heb apex veren besteld om de auto 3,5 cm te verlagen. Maak binnenkort wel ff foto's, want volgende week zaterdag worden ze gemonteerd.
rover 216

Bericht door rover 216 »

We zijn benieuwd naar de foto's :)
Plaats reactie