hoedenplank demonteren

414 416 418 420 45
Plaats reactie
Dennis

hoedenplank demonteren

Bericht door Dennis »

Is er toevallig iemand die weet hoe ik de hoedenplank bij de 45 eruit kan halen?

Als ik de achterbank neerklap, dan zitten daar 5 plastic "schroeven" die in het plaatstaal van de auto zitten.
Als ik die eruit heb, dan zit de hoedenplank nog met een paar andere plastic "schroeven" vast (die kan ik zien zitten vanuit de kofferruimte..dan zie ik de punt van de schroef..de kop zie ik echter niet).
Kan ik deze eigenlijk gewoon lostrekken door een ruk aan de hoedenplank te geven?

En dan zijn er nog de gordel mechanismes... :|

Het idee is namelijk dat de hoedenplank wel heel moet blijven ;)
DJ

Bericht door DJ »

Hoedenplank heel houden is lastig, als het bij de 45 net zo rot zit als bij de 416. Gordels zitten er bij mij dwars door heen, als ik de hoedenplank eruit wil halen, moet ik gaten zagen om die eruit te halen. Plastic "schroeven" kun je er wel beter uit halen met een schroevendraaier, maar ff vraagje, heb jij er geen plaatwerk onder zitten, ik namelijk wel.
Dennis

Bericht door Dennis »

Als ik je verhaal zo lees, dan zit het bij de 45 dus inderdaad net zo rot als bij de 416 (wat een verrassing, de auto's zijn bijna hetzelfde :D ).
Ook bij mij zit die gordelshit door de hoedenplank.

Ik kreeg bijna alle plastic schroeven eruit, behalve aan de achterzijde, dichtbij de ruit. Daar zitten er 2 (allebei iets van het midden), waarbij ik de onderkant (de draad dus eigenlijk, en de punt) wel zie, maar ik kan de kop niet zien. via de draad krijg ik hem niet teruggeduwd. Dat wil zeggen, niet wanneer ik niet die schroef compleet naar de filistijnen wil helpen ;)
Had ook al geprobeerd om aan de hoedenplank te trekken om zo die schroeven eruit te trekken, maar dan buigt de hoedenplank door en de schroeven blijven zitten waar ze zitten...muurvast.

Dus nu komen de speakers er ietsjes anders in/op te liggen....het is niet anders :|

Bij mij zit er overigens ook plaatwerk onder, alleen zit de hoedenplank iets "vrij" van het plaatwerk. Ter plekke van de speakergaten loopt de hoedenplank naar beneden en steunt ie weer op het plaatwerk.
DJ

Bericht door DJ »

Daarom zet ik er dus kleinere speakers in ipv grotere, kan ik met een ring van 3 cm dik mdf werken waar ik de boxen in ga laten verzakken.

Wil je er andere boxen in plaatsen dan die groter zijn?
Dennis

Bericht door Dennis »

Ik heb er vandaag andere ingezet (16.5 cm coaxiaal systeempje).
Had al mooie ringen gemaakt om onder de hoedenplank te schuiven, zodat het stof over de ring heen zou vallen, zodat ik daarna met de afdekring waar tevens het rooster van de speaker in valt, de knip/sijrand van het stof weer netjes af zou kunnen dekken.
Helaas ging de hoedenplank niet los zoals ik wilde (zonder dat ie knak deed), dus heb ik hem maar laten zitten.

Tweede probleem was dat de stangetjes van het klepmechanisme toch wel erg dicht bij de magneet zouden komen wanneer ik ze zo verzonken in de hoedenplank zou hebben gemaakt, dus nu ligt de afdekring iets van 1,5 cm boven de hoedenplank uit. Niet het fraaist, maar misstaan doet het ook niet echt, ook omdat er al van die maffe niveauverschillen in de hoedenplank zitten.
Plaats reactie