Turbo Rover 75 CDTi
Turbo Rover 75 CDTi
Vanwege een af en toe zwarte pluim (bij fors accelereren) denk ik dat de turbo op z'n eind loopt. Nu ben ik op zoek naar een andere, eventueel een revisie turbo. Iemand ervaring met een vervangende turbo?
.... historie;
...tm 2012 een Saab 9-5 SE 2.0t- LPG,
Mercedes A-klasse CDI 170,
Saab 9-5 2.3,
Rover 75 CDTi club, automaat....
...tm 2012 een Saab 9-5 SE 2.0t- LPG,
Mercedes A-klasse CDI 170,
Saab 9-5 2.3,
Rover 75 CDTi club, automaat....
Re: Turbo Rover 75 CDTi
ik heb nog een goeie turbo.
Hugos
Hugos
Rover 75 2.0 CDt 2000 man Midnight Blue JQW (huidig)
Rover 75 2.5 V6 2001 aut Raven Black PMF (stock)
Rover 75 2.5 V6 2002 aut Raven Black PMF (stock)
Alpine A310 V6 2.7 1981 man Wit
Flandria Majestic 1959 3 vit
Flandria Parisienne 1962 3 vit

Rover 75 2.5 V6 2001 aut Raven Black PMF (stock)
Rover 75 2.5 V6 2002 aut Raven Black PMF (stock)
Alpine A310 V6 2.7 1981 man Wit
Flandria Majestic 1959 3 vit
Flandria Parisienne 1962 3 vit

-
- MG-R Freak
- Berichten: 747
- Lid geworden op: do okt 11, 2007 9:11 am
- Woonplaats: Deinum
Re: Turbo Rover 75 CDTi
slang naar de egr klep of de eventuele afdichting wil ook nog wel eens zorgen voor zwarte rookwolken.
Slang was bij de klem zacht geworden en wilde daardoor niet goed meer afsluiten, een nieuwe slang en weg zwarte rookwolken.
Slang was bij de klem zacht geworden en wilde daardoor niet goed meer afsluiten, een nieuwe slang en weg zwarte rookwolken.
Re: Turbo Rover 75 CDTi
Zoals hiervoor genoemd de turboslang zou kunnen.
En de verbinding met de intercooler is meestal de boosdoener. En kijken in die zone of alles olie-achtig en plakkerig is komt daar door. Met de lucht die ontsnapt komt een beetje olienevel mee en daar zie je de neerslag van.
Net ook zelf gehad, ondanks dat de rubberen ringen al eens door type viton vervangen waren, dus die waren er nog
De eerste keer vond ik maar één ring terug van de twee en was veel te groot geworden door olie-aantasting. Nu was het plastic aansluitstuk waar die slang begint toch omhoog gekomen, dus met wat slangenklemmen een extra stevige verbinding gemaakt = weg rook.
Nog geen viton afdichtringen geplaatst, dan gelijk doen zou ik zeggen. Zijn op ebay te vinden.
Tweede vraag is hoe het doen, het kan zonder de bumper, crashbarrier en koplampen&plaat eraf halen (zelfde oefening om bij de ventilator te komen en deze te repareren/vervangen). Maar zelf haal ik toch alles los.
Turbo's gaan eigenlijk nooit stuk op de diesels. Ook na meer dan 350-400.000km..... er rijden hier al een paar die zo ver zijn
Rob
En de verbinding met de intercooler is meestal de boosdoener. En kijken in die zone of alles olie-achtig en plakkerig is komt daar door. Met de lucht die ontsnapt komt een beetje olienevel mee en daar zie je de neerslag van.
Net ook zelf gehad, ondanks dat de rubberen ringen al eens door type viton vervangen waren, dus die waren er nog

De eerste keer vond ik maar één ring terug van de twee en was veel te groot geworden door olie-aantasting. Nu was het plastic aansluitstuk waar die slang begint toch omhoog gekomen, dus met wat slangenklemmen een extra stevige verbinding gemaakt = weg rook.
Nog geen viton afdichtringen geplaatst, dan gelijk doen zou ik zeggen. Zijn op ebay te vinden.
Tweede vraag is hoe het doen, het kan zonder de bumper, crashbarrier en koplampen&plaat eraf halen (zelfde oefening om bij de ventilator te komen en deze te repareren/vervangen). Maar zelf haal ik toch alles los.
Turbo's gaan eigenlijk nooit stuk op de diesels. Ook na meer dan 350-400.000km..... er rijden hier al een paar die zo ver zijn

Rob
75 KV6 2.5 automaat, 3 x 75 CDT (2 schakel, 1 automaat), 620i, SD1 2300S, P6 2000SC, TVR 350i, ex-75 CDTi,ex 416Si
Wenslijst: P5B coupé en een grote schuur
Wenslijst: P5B coupé en een grote schuur
Re: Turbo Rover 75 CDTi
Ik heb er ook nog wel een liggen maar de turbo van een rover is behoorlijk bullet proof. Is het niet de intercooler of de injectoren ?
Eric.
Eric.
Re: Turbo Rover 75 CDTi
Heren bedankt voor jullie reacties. Ik ga eerst eens aan de slag met de toch wel vettige slang naar de EGR en de 2 rubberringen op de intercooler.
.... historie;
...tm 2012 een Saab 9-5 SE 2.0t- LPG,
Mercedes A-klasse CDI 170,
Saab 9-5 2.3,
Rover 75 CDTi club, automaat....
...tm 2012 een Saab 9-5 SE 2.0t- LPG,
Mercedes A-klasse CDI 170,
Saab 9-5 2.3,
Rover 75 CDTi club, automaat....
-
- MG-R Regular
- Berichten: 75
- Lid geworden op: di sep 23, 2008 11:16 pm
- Woonplaats: Wielsbeke (BE)
- Locatie: Wielsbeke, België
Re: Turbo Rover 75 CDTi
En dat is nog een understatement, de mijne heeft het tot aan de 390 000 volgehouden. Gelukkig toen op tijd in de gaten gehad toen ik ook merkte dat mijn achterliggers (viel vooral op in het donker) leken te verdwijnen in een zwarte mist bij mijn accelereren.