Ander blok in een 416Si sedan

414 416 418 420 45
Plaats reactie
Mr Smith

Ander blok in een 416Si sedan

Bericht door Mr Smith »

Jammer genoeg is mijn blok gescheurd.. :(, net nadat ik al een lekke koppakking had laten repareren etc, dus kwam weer lekker goed uit,NOT!!! Maar nu is mijn vraag; wat voor blok zou ik er in kunnen hangen om meteen de power van mijn autootje een stuk hoger te pompen???Dan maar 2 vliegen in een klap toch??

Gr, Mike
Striker
MG-R Freak

Bericht door Striker »

't makkelijkst is uiteraard om er weer een 1.6 in te hangen.
Maar als je 't gelijk serieus wilt aanpakken, dan kan je er ook een K-serie 1.8 VVC (145 of 160 pk) inhangen. Dit betekent wel dat je ook de ECU en complete kabelboom nodig hebt, maar motorsteunen zijn hetzelfde.
Als je 't helemaal leuk wilt maken, dan kan er een T-serie 2.0 liter turbo (200 pk) in, maar dit is een totaal andere motor dan dat je nu hebt en daardoor een aardige operatie.
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
Dennis

Bericht door Dennis »

Gaan je homokineten, je bak, en dergelijke onderdelen niet wat hard slijten wanneer je er een blok met hoger vermogen in hangt, of zijn die toevallig hetzelfde als bij de auto's / uitvoeringen waar een hoger vermogen blok al in hangt?
Striker
MG-R Freak

Bericht door Striker »

't is wel aan te raden om ook de bak te vervangen. De VVC motor heeft een PG1 bak, de 1.6 een R65 bak. 160 pk kan wel met een R65, maar 't is wel verstandig om een PG1 te gebruiken.
Remmen moeten zeker opgewaardeerd worden.
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Nah een R65 uit een 416 kan heel veel hebben hoor, 160+ pk's makkelijk. Sterker nog er rijden in engeland vele R100 met 1.8's en die gebruiken(op een uitzondering na) allemaal R65 uit 216/416's, allemaal zonder problemen, er is er zelfs 1 met 220+ pk, en vele met 160+ pk's.

Het rover 400 vooronder is ontwikkelt voor de 4-cil k-serie motoren, en 4 cilinder honda motoren(jah ook het 95> model, denk bijvoorbeeld aan de 1.6 sohc honda automaat).

Kwa opties is dat zeker iets om aan te gaan denken.(een dikke 1.6 of 1.8 VTEC dus).

Ook is een KV6 uit een MG ZS een optie, dit zijn in princype de normale 2.5 V6'en zoals die ook in andere rovers liggen(800 en de 75). Maar is aangepast om in een 400/45/ZS chassis te passen. Deze laatste optie geeft 177pk.
Laatst gewijzigd door 118GTR op za aug 07, 2004 10:41 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Järv
Moderator
Contacteer:

Bericht door Järv »

Hey 118 ... das nog eens nieuws dat ik wil horen ;)
You can go fast ... but I can go anywhere.
Dennis

Bericht door Dennis »

ok, als het gaat is het prima he :)
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Rover schreef:Hey 118 ... das nog eens nieuws dat ik wil horen ;)
dat je eigenbak zo sterk is :lol:

OF DAT 6 cilinders ook een optie zijn voor je :twisted:
Rover 118 GTi VVC MK3.2

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Järv
Moderator
Contacteer:

Bericht door Järv »

118GTR schreef: dat je eigenbak zo sterk is :lol:
OF DAT 6 cilinders ook een optie zijn voor je :twisted:
Beide :D ... ofschoon ik denk dat het laatste wel een flinke verbouwing zal zijn ;)

... m.a.w. 1.8 zou mij al zeer blij maken ... het geld om het te doen ronduit gelukkig.... :beuh:
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

nou die kv6 uit een ZS moet er echt zo inpassen hoor dennis. Die motor is aangepast voor de auto(dus niet een kv6 uit een 825 pakken ofzo).

Wel zul je ongetwijfelt allerlei dingen moeten verplaatsen, denk aan allerlei reservoirs en computers enzo. Maar als je een sloop ZS ernaast hebt, moet alles zo over te bouwen zijn(aangezien de ZS dus al voorzien is van recervoirtjes die op de goede plaats passen.)
Rover 118 GTi VVC MK3.2

www.118GTi.tk

Järv
Moderator
Contacteer:

Bericht door Järv »

Oja? ... dat zou cool zijn :D
als ik weer eens bij m'n dealer ben zal ik 'm eens naast zo een ZS of 45 zetten .... ben benieuwd.

...... aan de andere kant is het eigenlijk niet nodig daar een KV6 duurder zal zijn dan een 1800 .. :roll: ;)

cheers,
Dennis :cool:
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

waarschijnlijk wel jah,

trouwens als je naar een 1.8 gaat kijken, dan neem ik aan dat je meteen een VVC zoekt. Want een 1.8 is maar heel iets sterker als een 1.6(5~8 pk ofzo) dus zul je moeten gaan tunen, en zelfs dan blijft de 1.6 best wel in de buurt van de 1.8.

totdat echt het moment is aangebroken om de kop te gaan flowen, en pas dan krijgt de 1.8 vleugels en begint hij een meerwaarde te hebben over de 1.6.

dit alles ervan uitgaande dat je ooit de centjes overhebt voor een motor-upgrade.
Rover 118 GTi VVC MK3.2

www.118GTi.tk

Järv
Moderator
Contacteer:

Bericht door Järv »

118GTR schreef:....dit alles ervan uitgaande dat je ooit de centjes overhebt voor een motor-upgrade.
Dat is zeker een zeer vervelend feit ... zeker voor iemand als ik met teveel hobbies :?
Maar ach ... wie weet ... m'n nieuwe baan (v.a. 6 September) geeft me in ieder geval al een veel rooskleuriger uitzicht op m'n financiën :D

cheers,
Dennis ;)
Mr Smith

Bericht door Mr Smith »

OK mensen, hartstikke bedankt!!Dan rest mij nu nog een vraag; hoeveel zou ik ongeveer neer moeten tellen voor een ZS-blok??? Of uiteraard een goed Honda-blok??(Ja dan denk ik in de letters VTEC uiteraard ja!!!)
Plaats reactie