Klokje vervangen

414 416 418 420 45
Dennis

Klokje vervangen

Bericht door Dennis »

Is er hier toevallig iemand die weet hoe het klokje (boven de radio) vervangen moet worden?
Is dit ook een klusje waarbij de hele console zooi eruit moet?
Dennis

Bericht door Dennis »

Nog even een extra vraagje...

Het hier betreffende klokje, is dat toevallig (exact) gelijk aan een klokje van een Honda Civic voor zover iemand weet?
Want dan ga ik eens effe bij een hondagarage informeren.....bij de roverdealer mag ik €106,nogwat afrekenen voor dat stukkie plastic :?
neeffie

Bericht door neeffie »

Wellicht overbodig, maar toch...

Toen ik mijn 400 kocht deed het klokje het ook niet. Lag niet aan het klokje, maar was een zekering.
maar wellicht is jouw probleem iets heel anders..

Groetjes!
Dennis

Bericht door Dennis »

Volgens het boekje zit het klokje op dezelfde zekering als de radio...
De radio speelt gewoon, en het lampje dat achter het klokje zit om de cijfers te verlichten werkt ook gewoon, alleen de cijfertjes zelf doen het niet meer :|

Maar voor €106,- ga ik wel even naar de blokker een klokje halen hoor :lol:

EDIT: Dennis gaat woensdag even een bezoekje aan meneer Van Noort brengen ;)
Ewout

Re: Klokje vervangen

Bericht door Ewout »

Dennis schreef:Is er hier toevallig iemand die weet hoe het klokje (boven de radio) vervangen moet worden?
Is dit ook een klusje waarbij de hele console zooi eruit moet?
Yep, daar moet je weer je halve middenconsole voor uitslopen. Maar je hebt toch al kunnen oeffenen met de asbak vervangen ;) dus moet het wel binnen een half uurtje te doen zijn. In ieder geval veel suc6

(106 euri :shock: dat moet toch goedkoper kunnen)

mzzls
Dennis

Bericht door Dennis »

nou, ga tegelijk oefenen met de asbak...ben allang blij dat ik daar nog niet mee begonnen was :D

106 euri kan goedkoper, maar niet bij de dealer :)
Ewout

Bericht door Ewout »

Kan je het miscchien in 1 keer allebij doen, scheelt een hoop moeite

maarre dat klokje is toch het zelfde als die van de vorige 400 modellen, dan kan je misch bij een sloop is rondkijken. alleen zie je nou niet bepaald veel total los 400/45'tigs maar je kan het proberen

mzzl
Dennis

Bericht door Dennis »

Dat was nu inderdaad de insteek, om het tegelijk te doen :D

Inderdaad was het lastig om een 400 of 45 te vinden...ben gister op verschillende slopen in de omgeving geweest....zelfs geen honda met hetzelfde dashboard...
En ik ga niet alles af rijden voor zo'n ding, want dan ben ik die 100 euro nog steeds kwijt aan brandstof, schiet ook niet op :)
Ewout

Bericht door Ewout »

Je rijd toch diesel?? voor 100 euri kan je dan wel een aardig eindje rijden.

En nu dan :?: dan maar geen klokje, of gewoon dokken

mzzl
Dennis

Bericht door Dennis »

Van Noort, zie links sectie 8)
Ewout

Bericht door Ewout »

ohh ok, hoor wel als het gelukt is

he mzzls
Dennis

Bericht door Dennis »

:evil:
NEE het is niet gelukt, ik word gek van die k*tbak :evil:

Had klokkie opgehaald, dus vanmiddag aan de gang, hele console eruit gesloopt (je omschrijving klopte overigens exact, thanks!), gelijk dus de asbak eruit gesloopt.
Klokje eerst even aangesloten...werkt niet :evil:
Effe nadenken...klokje heeft een constante plus, en een geschakelde plus...nou, de constante plus was er dus niet :?
Dus effe ergens een constante plus vandaan getoverd, en die effe in dat klokje geramd, en voila klokje werkt (de oude overigens niet, dus die was waarschijnlijk toch kapot). Dus mooi aftakkinkje gemaakt van een constante plus, en deze aan het stekkertje van het klokje gekoppeld (zoals ik al gedaan had, maar nu dus wat netter en definitief...sluit het klokje weer aan....en hij doet.....NIETS :evil:
Schiet mij maar lek.... :cry:
Ewout

Bericht door Ewout »

Ok ff relaxen

Zit er toevallig geen zekeringetje in dat klokje?? dat zou wel makkelijk zijn, je hebt er nu 2 dus kan je er gerust 1 open slopen om te kijken wat het zou kunnen zijn.

Maar goed is de asbak dan in ieder geval wel gelukt :?:

Suc6
Dennis

Bericht door Dennis »

asbak was geen probleem :D

Ik zal morgen even kijken of er in dat klokkie idd nog iets zit wat evt nog doorgefikt zou kunnen zijn....zucht...en dat met dit weer :D

thanks enniewee :)
Dennis

Bericht door Dennis »

Het klokje werkt weer! :D
Dennis blij :D

Dankzij peter3 8)
Anton
MG-R Freak

Bericht door Anton »

Maar dan willen we nu natuurlijk ook wel weten wat er mee aan de hand was :roll:
Plaats reactie