- EGR reinigen, of beter afstoppen ? Wat verschil geeft reinigen tov afstoppen ?
Ik zou de EGR vervangen door een 'EGR Blanking Kit', deze heeft geen klep, en sluit het vacuumslangetje af.
Erk omt dan alleen nog maar schone lucht de motor in, zorgt voor een groot verschil bij optrekken in de lagere toeren. Aanrader!!
- Luchtinlaat wat aanpassen voor betere doorstronmng ?
Heeft weinig nut, bij aanpassen hoor je de motor wel meer zuigen. Ik vond het eerder irritant dan dat het voordeel had.
- nieuwe luchtfilter : K&N plaatsen of standaard filter ?
Qua performance zul je er niet veel van merken, al een paar PK schelen.
Staat wel mooi, en kies je een goed luchtfilter dan hoef je hem nooit meer te vervangen.
- Synergy 2 box met Pierburgh MAF platsen ? ZOu beter koppel geven en is een veel goedkopere MAF
Aanader!!! Veel meer vermogen / koppel. Gemakkelijk te installeren (twee stekkers), en een wereld van verschil.
Bij gasgeven pakt de uato meteen op, en je bent snel weg. Daarbij is het verbruik zuiniger of gelijk.
- PCV filter vervangen
Heeft altijd zin, deze vervuilen met de loop der tijd. Je kunt een BMW versie aanschaffen, deze geeft een wervelwindje. Of dat verder nut heeft denk ik.
- de weerstand van de stoelverwarming wijzigen zodat de stoel ietsje langer warm blijft of warmer wordt ?
Hij blijft dan inderdaad langer warm, geheel persoonlijk.... Ik vind de standaard tijd altijd lang genoeg, eenmaal warme billetjes is prima!