Remvoering
-
- MG-R Freak
Remvoering
Ben met mijn '75 in Engeland, blijkbaar vindt die het niet zo leuk, na allerlei lampen die het begaven dacht ik het mededelingen bord weer leeg te hebben, maar helaas van korte duur, nu schijnt er iets met de remvoering te zijn, ik weet niet van welk wiel gezien de plek op het scherm links voor, kan ik hier mee doorrijden of moet ik er mee naar de garage? Denk dat we nog zo'n 1200 km moeten rijden..
Re: Remvoering
---
Ik zou daar niet gauw van in paniek raken..
Lampjes gaan vaak erg vroeg branden of helemaal zonder reden.
Als jij gewoon niets raars merkt bij het remmen [ ook even een krachtige remmen-test doen ]
dan kun je er naar mijn mening gewoon mee doorrijden tot je bij je garage terug bent.
Tot voor enkele jaren geleden hadden auto's toch bijna nooit zo'n
apart lampje voor de remvoeringen
Toen gingen we toch ook gewoon op ons eigen gevoel af
[[[Ik draag overigens geen enkele verantwoording voor bovenstaande tekst
]]]
---
Ik zou daar niet gauw van in paniek raken..
Lampjes gaan vaak erg vroeg branden of helemaal zonder reden.
Als jij gewoon niets raars merkt bij het remmen [ ook even een krachtige remmen-test doen ]
dan kun je er naar mijn mening gewoon mee doorrijden tot je bij je garage terug bent.
Tot voor enkele jaren geleden hadden auto's toch bijna nooit zo'n
apart lampje voor de remvoeringen

Toen gingen we toch ook gewoon op ons eigen gevoel af

[[[Ik draag overigens geen enkele verantwoording voor bovenstaande tekst

---

- arjan_m
- MG-R Core
- Contacteer:
Kun je gewoon mee doorrijden. Ik neem aan dat je verder geen raar schurend geluid hoort, de auto niet begint te trillen bij het remmen, of trekt naar één kant tijdens het remmen?
Thuis natuurlijk even naar laten kijken, maar als het verder goed remt geen probleem.
Overigens verschijnen er niet (zoals bij een Franse auto) de meldingen voor niks, dus ja er is iets stuk. Maar het zouden ook zomaar de sensoren kunnen zijn welke defect zijn en daardoor een melding geven. Zelf gezond blijven nadenken is altijd het advies.
Thuis natuurlijk even naar laten kijken, maar als het verder goed remt geen probleem.
Overigens verschijnen er niet (zoals bij een Franse auto) de meldingen voor niks, dus ja er is iets stuk. Maar het zouden ook zomaar de sensoren kunnen zijn welke defect zijn en daardoor een melding geven. Zelf gezond blijven nadenken is altijd het advies.
My MG-Rover history:
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
-
- MG-R Freak
O.k dan gaan we verder , weinig Rovers of Mg's veel Duits en Landrovers. Links rijden moeten ze verbieden.
Dat links rijden op zich gaat nog wel, maar de rotondes zijnmixtuurorgel schreef:O.k dan gaan we verder , weinig Rovers of Mg's veel Duits en Landrovers. Links rijden moeten ze verbieden.
het ergste

---

-
- MG-R Freak
Rotondes worden beter maar die verkeersborden met verhalen in boekvorm en dan soms meerdere naast elkaar, hoe bedenken ze het.
Kijk natuurlijk ook nog even naar het peil van demixtuurorgel schreef:O.k dan gaan we verder , weinig Rovers of Mg's veel Duits en Landrovers. Links rijden moeten ze verbieden.
remvloeistof !!!! [ was ik vergeten te zeggen

---

-
- MG-R Freak
Heb ik ook nog aan gedacht maar in het waarschuwingssymbool moet dan een uitroepteken staan, heb net nog even gekeken maar ziet er wel goed uit
Dat van het uitroepteken weet ik niet, maar ik wilde het toch voor de zekerheidmixtuurorgel schreef:Heb ik ook nog aan gedacht maar in het waarschuwingssymbool moet dan een uitroepteken staan, heb net nog even gekeken maar ziet er wel goed uit
even aan je vertellen

---

-
- MG-R Freak
Heb er voor de zekerheid toch nog wat remvloeistof bij gedaan, was zo weinig, dat is in ieder geval niet de reden. Bij de voorbeelden van symbolen, die je op het mededelingenbord kunt tegenkomen, staat dat er ook een tingeltangel moet zijn voor het niet omhebben van de gordels, bíj mij heb ik het nog nooit gehoord. 

Misschien ligt het aan de sensor kabel
-
- MG-R Freak
De auto heeft 25000 km beurt gehad ,versleten voering of te weinig vloeistof zouden dan niet mogen.