Ik stond laatst in Duitsland met een warme motor langs de kant van de weg, maar na 2 minuten keek ik weer op de temperatuur meter en die stond in eens weer goed, verder geen last meer. ik vermoed dat het de thermostaat is ik heb n.l. erg veel olie in mijn koel systeem gehad en de thermostaat is het enige wat nog niet vervangen is.
Maar nu de grote vraag , Waar kan ik hem vinden in een standaard 1.8 motor , de auto komt uit 2000. en hoe kan ik simpel mijn koelvin testen zonder de hele voorbumper er af te halen?
alvast dank.
gr,
Piet
thermostaat is zoek ????
Re: thermostaat is zoek ????

top ga morgen meteen ff kijken en de boel maar vervangen.
weet je ook hoe je de koelvin kan testen?
gr.
Piet.
weet je ook hoe je de koelvin kan testen?
gr.
Piet.
Ik heb hem gevonden hij zat voor de motor aan de kant van het lucht filter. het motortje van mijn koelvin hoorde je brommen maar de vin zelf draaide niet. dat word opzoek naar een vervanger.
Maar wat mij opvalt is dat de motor maar een tikje boven de normale temperatuur kwam na 30 min stationair en met gas lopen, waar ik uit op maak dat de koeling goed geregeld is in het motortje.
gr.
Piet
Maar wat mij opvalt is dat de motor maar een tikje boven de normale temperatuur kwam na 30 min stationair en met gas lopen, waar ik uit op maak dat de koeling goed geregeld is in het motortje.
gr.
Piet