Gisteren heb ik de Rover 216i cabrio(Honda D16A8 motor) laten keuren.
Na bijna een jaar stil te hebben gestaan komt de auto op de CO2 na zonder mankementen door de keuring.
Vorig jaar is de auto voorzien van een nieuw inlaatsysteem en uitlaatsysteem.
Bij de APK werd aangegeven dat ik waarschijnlijk de lambda sensor op de verkeerde plaats bevestigd heb.
Deze zit nu zo dat de sensor alleen de gassen van de eerste cilinder gepasseerd krijgt en dus niet van alle 4.
Echter, als ik de lambda verplaats naar de plek waar hij van alle 4 de cilinders de uitlaatgassen ontvangt zou de lambda volgens verschillende bronnen niet warm genoeg worden??? omdat het een lambda sensor is met maar 1 draad en dus geen ingebouwde verwarming?
Hij zou dan net voor de katalysator in het 4-2-1 spruitstuk komen:
Kan iemand mij vertellen wat nu het beste is om te doen?
Een lambda sensor met 3 of 4 draden monteren? en dan de verwarming hiervan aansluiten op de geschakelde relais van de brandstofpomp?
Inmiddels heb ik van de sloop alwel een lambda sensor(met 1 draad) gehaald en deze verlengd zodat hij net voor de kat geplaatst kan worden. Dit doen + injectiereiniger en goed warm rijden voor de keuring anders eventueel een optie?
Iemand ervaring met een te hoge CO waarde?
Ook zou ik nadat de auto goedgekeurd is deze willen laten uitlezen. Kan iemand me vertellen wat de dichtstbijzijnde locatie vanaf Lelystad waar dit mogelijk is? Weet iemand wat voor ECU de cabrio heeft? Tevens wil ik dan ook gelijk nog een handzender erbij, omdat de huidige z'n beste tijd gehad heeft.
Hoe de auto er nu bij staat.
Alvast bedankt!