Allemaal nieuws over MG

TheSpeedSkater

Allemaal nieuws over MG

Bericht door TheSpeedSkater »

Hoi allemaal,

Even een berichtje van de SpeedSkater ;)

We hebben net met de ploeg + al onze sponsoren een etentje gehad. Ook was er iemand van MG-Rover. Natuurlijk heb ik hem een zooi vragen gesteld die ik hier op het forum hoorde.
Helaas, die hele snelle MG-ZR Xpower komt niet naar Nederland! Baalde ik ook van.
Wat ik niet wilde geloven, en wat ik nog steeds niet geloof, de diesel in de MG-zr (115 pk TD) is SNELLER dan de standaard 160 pk ZR!!Maar hij zei dat het echt waar was. :cry: :cry: In onze ploeg rijden 2 van die diesels en ze zijn ook wel snel, maar ik dacht dat een 160 pk wel nog sneller zou zijn, maar helaas...
Ook heb ik nog even de nieuwe ZT-T gezien (hij had deze ff meegenomen :roll: ) Mijn conclusie, jammer dat ie minder spannend oogt. Het zwarte gaas is jammer, heel jammer. Ook de druppel aan de koplamp is naar mijn mening niet echt geweldig. Van binnen is er niets veranderd, alleen het glimmende dashbord is nu mat.
Ze hadden wel nieuwe velgen, 18" maar ze leken veel kleiner.
Als jullie vragen hebben, laat het ff weten, misschien heeft ie dat ook verteld, maar heb ik het niet opgeschreven.

Later
SilverCupr@

Re: Allemaal nieuws over MG

Bericht door SilverCupr@ »

TheSpeedSkater schreef:Wat ik niet wilde geloven, en wat ik nog steeds niet geloof, de diesel in de MG-zr (115 pk TD) is SNELLER dan de standaard 160 pk ZR!!Maar hij zei dat het echt waar was. :cry: :cry: In onze ploeg rijden 2 van die diesels en ze zijn ook wel snel, maar ik dacht dat een 160 pk wel nog sneller zou zijn, maar helaas...
Nou, dat wil er bij mij niet in hoor.... :roll:
Turbodiesels staan bekend om hun hogere koppel, dus in de tussensprint kunnen ze redelijk snel zijn. Maar aangezien de ZR 45pk meer heeft gaat die diesel dat echt niet bijhouden hoor.....
Als die turbodiesel gechipt wordt is het een ander verhaal.... :mrgreen:
TheSpeedSkater

Dat was dus precies hetzelfde wat ik zei, maar het was echt waar zei hij...Ben er wel 5 keer op teruggekomen..Een gewone diesel en een gewone 160 PK. Ik kwam ook met 45 pk verschil, maar hij zei dat het koppel meer uithaalde....Tja, je zou het moeten testen. Ik kan wel een diesel regelen...wie een 160? :P :P :lol: :lol: :D
Striker
MG-R Freak

Bericht door Striker »

Dat verhaal dat de ZR TD sneller is dan de ZR 160 kom je iedere keer weer tegen en is erg hardnekkig.
Dat 't door iemand van MG-Rover wordt verteld is helemaal jammer :roll:, 't is namelijk onjuist.
Een ZR TD is niet sneller dan een ZR 160. Waar mensen mee in de war zijn is de tijd die nodig is van 80-120 km/h (of in Engeland 50-70 mph) in de 4e versnelling. Hierbij is de TD idd iets sneller (50-70mph in 4e versnelling: 7,0 sec voor de TD, 7,3 sec voor de 160).
In een ZR 160 doe je dit in het dagelijks leven echter niet in z'n 4 (tenzij je lui bent en geen zin hebt om terug te schakelen :P ), maar in z'n 3 of zelfs z'n 2 en 3.
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
Anton
MG-R Freak

Bericht door Anton »

TheSpeedSkater schreef:...wie een 160? :P :P :lol: :lol: :D
is voor mij niet moeilijk te regelen ;)
Dennis

Bericht door Dennis »

regel er voor mij ook eentje dan :!: :twisted:
ironman

Bericht door ironman »

Dennis schreef:regel er voor mij ook eentje dan :!: :twisted:
dito dan :lol:
Anton
MG-R Freak

Bericht door Anton »

euh...men gaat naar een MG-Rover dealer...spreekt een verkoper aan....en zegt dat men een proefrit wil maken in een ZR 160... 8)

Men heeft zelf een ZR 160 geregeld. :mrgreen:

Hoef ik dan toch niet te doen voor jullie :H:
Dennis

Bericht door Dennis »

tja, mij geloven ze nooit als ik zeg dat ik zo'n auto wil... :)
ironman

Bericht door ironman »

Anton schreef:Hoef ik dan toch niet te doen voor jullie :H:
Jij denkt dat ze mij vertrouwen met 1 van hun auto's??
Ik vertrouw mezelf geeneens met mijn eigen auto !!
Anton
MG-R Freak

Bericht door Anton »

ironman schreef:Jij denkt dat ze mij vertrouwen met 1 van hun auto's??
Ik vertrouw mezelf geeneens met mijn eigen auto !!
Nee, volgens mij is er van de mensen die je kennen niet één die jou vertrouwd...maar dat weet de dealer natuurlijk niet. :mrgreen:
Skytiger

Bericht door Skytiger »

Tegen een TD... ja ik wil wel met me nieuwe 160-blokkie....

Betreft de ZRX...
Da wist ik al dat ie niet naar Nederland komt.
Hij zal niet in de showrooms komen te staan, maar je kan hem wel bestellen :? aldus de beste man van MG Rover Nederland die naar mijn blokkie kwam kijken. :?

GreetingzZz,

Sky
feddesman

Bericht door feddesman »

WTF kan je hem nu wel of niet bestellen ze zijn weer lekker duidelijk .
sky welke model van de zrx kan je dan wel bestellen ?allemaal tot en met de zrx 250???
Skytiger

Bericht door Skytiger »

haha das een goeie...
Wanneer zijn ze s wel duidelijk.
TheSpeedSkater

Striker schreef:Een ZR TD is niet sneller dan een ZR 160. Waar mensen mee in de war zijn is de tijd die nodig is van 80-120 km/h (of in Engeland 50-70 mph) in de 4e versnelling. Hierbij is de TD idd iets sneller (50-70mph in 4e versnelling: 7,0 sec voor de TD, 7,3 sec voor de 160).
Dit verhaal zei ik ook tegen hem. Maar hij zei dat van 0 tot 100 km/pu de TD sneller was....Hey, ik vertel ook alleen maar wat mij weer verteld is...
De waardes die op internet staan, kloppen niet, volgens hem.(over de snelheid van de TD)

Waarschijnlijk moet dit in het echt getest worden.. :mrgreen: :mrgreen:
TheSpeedSkater

feddesman schreef:WTF kan je hem nu wel of niet bestellen ze zijn weer lekker duidelijk .
sky welke model van de zrx kan je dan wel bestellen ?allemaal tot en met de zrx 250???
Wat die kerel hierover zei was dat ie alleen gemaakt was voor de Burmingham (?) motor show. Maar jullie zullen het wel beter weten denk ik.

:|
Plaats reactie