gasklephuis ?
gasklephuis ?
Hallo,
Ik lees veel op het forum over 48 mm en 52 mm gasklephuizen.
van de 48 mm heb ik er 2, een alu en een plastic uitvoering. Dan heb ik nog een andere (in gebruik op m'n 18k4) maar die is wel 56 a 58 mm, zeker meer dan 52 mm.
De stappenmotor zit op het huis zelf i.p.v. aan de zijkant van het inlaatspruitstuk.
http://www.mijnalbum.nl/Album=XXAUAOLX
Kan iemand mij vertellen welk gasklephuis dit is?
Ik lees veel op het forum over 48 mm en 52 mm gasklephuizen.
van de 48 mm heb ik er 2, een alu en een plastic uitvoering. Dan heb ik nog een andere (in gebruik op m'n 18k4) maar die is wel 56 a 58 mm, zeker meer dan 52 mm.
De stappenmotor zit op het huis zelf i.p.v. aan de zijkant van het inlaatspruitstuk.
http://www.mijnalbum.nl/Album=XXAUAOLX
Kan iemand mij vertellen welk gasklephuis dit is?
Dan tip voor iedereen die een groot gasklephuis zoekt :-)MARVON schreef:ik denk dat deze van de T-series afkomstig is
Nou, ik weet niet of die makkelijk te krijgen zijn, maar past 1 op 1 op inlaatspruitstuk van de k serie. Als je een mems 3 ecu hebt dan heb je de MAP sensor gecombineerd met de IAT sensor en dan kan je het zwarte plastic buisje (onderdruk afname) van het inlaatspruitstuk afzagen en dichtmaken. als je die wel nodig hebt; gasklephuis ondersteboven monteren. Zo had ik het op vorig blok met mens 1.6.
De mems 1.6 kabelboom van mij had een stekker die zo op de stappenmotor van het gasklephuis paste. Ff een plaatje als afdichting op de originele plaats van de stationair regeling moet je wel maken dan.
Laatst gewijzigd door MARTIN op za nov 01, 2014 12:17 am, 1 keer totaal gewijzigd.
OK. Bedankt.MARVON schreef:zonder twijfel T-series
Zoals al gezegd; prima upgrade voor een k serie. Ik heb een mems 3 ecu en gebruik de originele stappenmotor op het inlaatspruitstuk voor de stationairloop. Heb met de zijslijper de hele stappenmotor van het gasklephuis afgeslepen, die is overbodig. De aanslag voor de gasklep iets afgevijld zodat hij (bijna) maximaal open gaat. De TPS geeft nog steeds goed aan dan, mag niet tot max waarde komen voor de aanslag!
Gaskabel past ook 1 op 1. Open K&N filter er op..lekker geluidje bij vol gas :-)
- tomcat.t16
- MG-R Core