Pagina 1 van 2

pakking carterpan

Geplaatst: do sep 11, 2014 7:29 am
door ventus
Hallo,
Kan iemand mij vertellen of alle carterpannen en ook de carterpan pakkingen van een K-serie hetzelfde zijn?
Bij mijn vorige blok (oudste type K-serie) had ik een vrij platte carterpan, bijna over de hele lengte van het onderblok even dik.
Nu heb ik een carterpan die aan de voorkant (onder cylinder1) heel diep is, en onder cylinder 4 bijna geen diepte meer heeft.
Resultaat is dat ik nu 5,5 cm grondspeling heb... En ik wil dat liever weer 8 cm hebben.
En als er iemand zo'n platte carterpan heeft liggen :-) dan heb ik wel interesse.
Gr, Robin

Geplaatst: vr sep 12, 2014 1:22 am
door tomcat.t16
Nee, er zijn geloof ik twee varianten. Verschil zit m in de dikte van de gaatjes van de boutjes geloof ik.

Geplaatst: vr sep 12, 2014 8:41 am
door ventus
peter.evers schreef:Nee, er zijn geloof ik twee varianten. Verschil zit m in de dikte van de gaatjes van de boutjes geloof ik.
Als de plaats van de gaten hetzelfde is, kan ik dan de gaten niet wat opboren ?

Geplaatst: vr sep 12, 2014 9:38 am
door JD
als je graag lekkage wilt hebben kun je t proberen :mrgreen:

Geplaatst: vr sep 12, 2014 9:38 pm
door hAz
Dan zul je ook voor je smering een externe container moeten aanleggen, aangezien in die "diepe" pan aardig wat olie gaat...

Geplaatst: ma sep 15, 2014 8:28 am
door tomcat.t16
Opboren behoort tot een van de opties die je absoluut moet overslaan. Er zitten namelijk metalen ringetjes in de pakking.
Je kunt een boutje van de carterpan losdraaien en diameter meten.

Geplaatst: ma sep 15, 2014 8:46 am
door ventus
hAz schreef:Dan zul je ook voor je smering een externe container moeten aanleggen, aangezien in die "diepe" pan aardig wat olie gaat...
In het oud model carterpan ging net zoveel olie als in het nieuwere model. De oude liep van de voor- tot de achterkant van het blok en was overal even diep. De nieuwe is onder de voorste 2 cilinders (veel) dieper, onder de achterste 2 cilinders bijna plat!
Ik denk dat ik ook de olie pick up pijp over zal moeten zetten. Het oudere model zal lang zo diep niet steken als het nieuwere model.
Overigens heb ik toch al meer olie in het blok dan er in het boekje staat omdat ik een oliekoeler heb en een extern oliefilter met langere leidingen.
Ik moet alleen zeker weten dat het gaat passen... anders is het een hoop moeite voor niets en olie verversen die er net 10 km in zit :-)

Geplaatst: ma sep 15, 2014 8:49 am
door ventus
peter.evers schreef:Opboren behoort tot een van de opties die je absoluut moet overslaan. Er zitten namelijk metalen ringetjes in de pakking.
Je kunt een boutje van de carterpan losdraaien en diameter meten.
Dat ga ik maar eens doen ja. Er zitten er zat in!

Geplaatst: ma sep 15, 2014 7:26 pm
door hAz
ventus schreef:De nieuwe is onder de voorste 2 cilinders (veel) dieper, onder de achterste 2 cilinders bijna plat!
Ah, dan zal er onderaan de streep inderdaad ongeveer evenveel inzitten ;)

Geplaatst: ma sep 15, 2014 8:32 pm
door JD
ventus schreef: Ik moet alleen zeker weten dat het gaat passen... anders is het een hoop moeite voor niets en olie verversen die er net 10 km in zit :-)
Da hoeft nie, die kun je hergebruiken ;)
ff door een koffiefilterzakje filteren ;)

Geplaatst: ma sep 15, 2014 8:34 pm
door ventus
Nou.. had ik eerder moeten doen :-)
Ik leg het blok op zijn kant om er een bout uit te draaien ter vergelijking en ik zie met koeienletters onderop staan: CATERHAM-ROVER. Het is dus een speciaal voor een seven gemaakte carterpan.
Is dus een op een over te zetten, samen met de olie aanzuigbuis want die is ook een stuk korter inderdaad.
En de pakking is van metaal met aan beide kanten een laag plastic. Prima nog een keer te gebruiken in combinatie met wat vloeibare pakking.



http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto ... y=SY6TUQYT
http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto ... y=VYKW8JFY
http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto ... y=J7TWQCZT
http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto ... y=YTYXUHNU

Geplaatst: di sep 16, 2014 8:20 am
door tomcat.t16
@JD... ff 5 liter olie door een koffiezakje filteren? :)

@ Ventus, ik dacht dat je een stalen pan had... die hebben sowieso 2 verschillende uitvoeringen. Aluminium, geen idee.

Geplaatst: di sep 16, 2014 8:36 am
door ventus
@ Ventus, ik dacht dat je een stalen pan had... die hebben sowieso 2 verschillende uitvoeringen. Aluminium, geen idee.[/quote]

Afbeelding

Zo een zat er onder. Ik wist niet eens dat er 2 soorten stalen pannen waren!

Geplaatst: di sep 16, 2014 10:40 am
door JD
peter.evers schreef:@JD... ff 5 liter olie door een koffiezakje filteren? :)
Jazeker, zo doe ik dat altijd, wat is daar mis mee ?

Geplaatst: di sep 16, 2014 4:27 pm
door tomcat.t16
Nee hoor, buiten het feit om dat het enorm lang duurt ;) niet.

Geplaatst: di sep 16, 2014 7:08 pm
door JD
moa, valt mee, ongeveer een uur ( met 2 trechters tegelijk ) :mrgreen:

Maar je moet er idd niet bij gaan zitten wachten, gewoon af en toe opgieten als je langsloopt :mrgreen:

Owjah, en de filters nemen van een bedrijfskoffiezetapparaat, die zijn iets groter 8)