Het einde van een tijdperk is voor mij nabij
-
- MG-R Regular
- Berichten: 80
- Lid geworden op: vr mei 12, 2006 1:07 pm
- Woonplaats:
Het einde van een tijdperk is voor mij nabij
Zeer binnenkort neem ik afscheid van mijn fantastische Rover 75 Tourer. Reden is dat ik de auto van mijn pa zeer aantrekkelijk kan overnemen. Dat betreft een Peugeot 5008 Allure van 2012. De Rover wordt ingeruild bij garagebedrijf Ruesink in Rijssen.
De Rover is een zircon grey 2.0 v6 uit 2002 in sterling-uitvoering. Misschien dat een aantal van jullie de auto wel kent. Er staat ruim 121.000 km op de teller. De Rover is verder voorzien van xenon en het Chinese scherm in de middenconsole met als uitbreiding de achteruitrijcamera en digitale tv.
Omdat ik hem niet zelf te koop aanbiedt informeer ik jullie hier over in deze rubriek. Helaas ben ik dit jaar niet in de gelegenheid om naar Waalwijk te komen.
Gelukkig wordt niet alles Frans bij mij, ik blijf nog genieten van mijn MGB.
De Rover is een zircon grey 2.0 v6 uit 2002 in sterling-uitvoering. Misschien dat een aantal van jullie de auto wel kent. Er staat ruim 121.000 km op de teller. De Rover is verder voorzien van xenon en het Chinese scherm in de middenconsole met als uitbreiding de achteruitrijcamera en digitale tv.
Omdat ik hem niet zelf te koop aanbiedt informeer ik jullie hier over in deze rubriek. Helaas ben ik dit jaar niet in de gelegenheid om naar Waalwijk te komen.
Gelukkig wordt niet alles Frans bij mij, ik blijf nog genieten van mijn MGB.
- VandenPlas
- MG-R Freak
- Berichten: 975
- Lid geworden op: zo aug 08, 2004 7:04 pm
- Woonplaats: Haarlem
- Contacteer:
-
- MG-R Regular
- Berichten: 80
- Lid geworden op: vr mei 12, 2006 1:07 pm
- Woonplaats:
Ik zou het ook wel heel mooi vinden als de auto bij een liefhebber terecht komt. Zonde als deze Tourer voor de export gaat naar één of ander apeland.
Vanmiddag heb ik er overigens nog de laatste navigatie op gezet, IGO AMIGO PRIMO TeleAtlas (TT) 201312 Europe. Verdwalen is dus (bijna) onmogelijk met deze jongen.
Vanmiddag heb ik er overigens nog de laatste navigatie op gezet, IGO AMIGO PRIMO TeleAtlas (TT) 201312 Europe. Verdwalen is dus (bijna) onmogelijk met deze jongen.
Buitengewoon jammer; ik heb je auto vorig jaar nog in Waalwijk bewonderd.
En nog met zo'n lage kilometerstand.
Je gaat hem missen
Desalniettemin succes met nieuwe.
Ik heb bijna dezelfde 75 Tourer alleen dan met een diesel; kleur ook Zircon Silver. Ik geniet nog volop van elk ritje in deze niet alledaagse auto.
Huidige kilometerstand 325.000 km.
Groet, Pim
En nog met zo'n lage kilometerstand.
Je gaat hem missen

Desalniettemin succes met nieuwe.
Ik heb bijna dezelfde 75 Tourer alleen dan met een diesel; kleur ook Zircon Silver. Ik geniet nog volop van elk ritje in deze niet alledaagse auto.
Huidige kilometerstand 325.000 km.
Groet, Pim
Rover 75 Tourer CDTi Club - 615.000 km 1/09/2023
Rover Streetwise 1.8 CVT - 99.000 km 1/09/2023
Rover Streetwise 1.8 CVT - 99.000 km 1/09/2023
- matthias117
- MG-R Freak
- Berichten: 757
- Lid geworden op: za jun 26, 2010 7:51 pm
- Woonplaats: waasmunster
-
- MG-R Regular
- Berichten: 80
- Lid geworden op: vr mei 12, 2006 1:07 pm
- Woonplaats:
- Roverforever
- MG-R Freak
- Berichten: 774
- Lid geworden op: di sep 14, 2004 7:55 pm
- Woonplaats: heist op den berg/wi
Ach ja.....Ik denk dat je spijt gaat hebben....
Van een icoon naar een gebruiksvoorwerp. Van een V6 naar een vierpitter. Van een "overengineerd" ontwerp naar massaproductie.
Van een icoon naar een gebruiksvoorwerp. Van een V6 naar een vierpitter. Van een "overengineerd" ontwerp naar massaproductie.
1988 Rover Vitesse & 1994 Rover 620i & 1994 Rover 827Si Coupé & 1995 Rover 827Si Saloon & 1998 Rover 620Si & 2003 Rover 45 1.8 & 2005 MG ZT CDTi+ & 2003 Rover 75 CDTi Tourer & 2004 Rover 75 4.6 V8 RHD & 2015 Volvo V70 T4 Nordic full option
Hi kerkhoff.gjwm,
Voor het geld dat erbij moet kun je trouwens nog aardig wat kilometers in de Rover rijden
Succes gewenst.
Groet, Pim
Dit zijn toch woorden naar mijn hart !Ach ja.....Ik denk dat je spijt gaat hebben....
Van een icoon naar een gebruiksvoorwerp. Van een V6 naar een vierpitter. Van een "overengineerd" ontwerp naar massaproductie.
Voor het geld dat erbij moet kun je trouwens nog aardig wat kilometers in de Rover rijden

Succes gewenst.
Groet, Pim
Rover 75 Tourer CDTi Club - 615.000 km 1/09/2023
Rover Streetwise 1.8 CVT - 99.000 km 1/09/2023
Rover Streetwise 1.8 CVT - 99.000 km 1/09/2023
- VandenPlas
- MG-R Freak
- Berichten: 975
- Lid geworden op: zo aug 08, 2004 7:04 pm
- Woonplaats: Haarlem
- Contacteer:
+1
Hoewel het steeds lastiger wordt om je nog een beetje te onderscheiden vandaag de dag. Auto's gaan steeds meer op elkaar lijken.
T 'is ook nog maar de vraag of merken als Alfa en Lancia nog een toekomst hebben. Ook het nieuwe Saab avontuur (NEVS) is vroegtijdig aan een eind gekomen. Jaguar doet het goed. Alleen die zitten in het hogere segment... Misschien over een paar jaar een XE als occasion.?

Hoewel het steeds lastiger wordt om je nog een beetje te onderscheiden vandaag de dag. Auto's gaan steeds meer op elkaar lijken.
T 'is ook nog maar de vraag of merken als Alfa en Lancia nog een toekomst hebben. Ook het nieuwe Saab avontuur (NEVS) is vroegtijdig aan een eind gekomen. Jaguar doet het goed. Alleen die zitten in het hogere segment... Misschien over een paar jaar een XE als occasion.?
-
- MG-R Addict
- Berichten: 392
- Lid geworden op: wo jul 13, 2011 4:25 pm
- Woonplaats: België
Klopt helemaal. Ik vind dat er tegenwoordig eigenlijk geen merken zijn die er nog een beetje uitspringen. Saab, tsja dood (jammer!). Lancia gaat ook weg, AR wel nog maar daar heb ik persoonlijk niks mee. Merken met kleine afzetmarkten als deze zijn jammer genoeg gedoemd om uit te sterven.VandenPlas schreef:+1![]()
Hoewel het steeds lastiger wordt om je nog een beetje te onderscheiden vandaag de dag. Auto's gaan steeds meer op elkaar lijken.
T 'is ook nog maar de vraag of merken als Alfa en Lancia nog een toekomst hebben. Ook het nieuwe Saab avontuur (NEVS) is vroegtijdig aan een eind gekomen. Jaguar doet het goed. Alleen die zitten in het hogere segment... Misschien over een paar jaar een XE als occasion.?
- Roverforever
- MG-R Freak
- Berichten: 774
- Lid geworden op: di sep 14, 2004 7:55 pm
- Woonplaats: heist op den berg/wi
Buiten het feit van de emotie moet je maar eens zien hoe een Rover 75 gebouw is. Waarschijnlijk een van de meest "overengineerde" wagens ooit.
Dat is een ontwerp van de jaren 90 en eigenlijk is nog nooit zo een rigide koets gebouwd in een gewone gezinswagen,de plaatsing van de drivetrain op het subframe,de kwaliteit van de afwerking en de roestbestendigheid,...
Puur technisch bekeken vallen de meeste nieuwe auto's onder de noemer wegwerpproduct.
Dat is een ontwerp van de jaren 90 en eigenlijk is nog nooit zo een rigide koets gebouwd in een gewone gezinswagen,de plaatsing van de drivetrain op het subframe,de kwaliteit van de afwerking en de roestbestendigheid,...
Puur technisch bekeken vallen de meeste nieuwe auto's onder de noemer wegwerpproduct.
1988 Rover Vitesse & 1994 Rover 620i & 1994 Rover 827Si Coupé & 1995 Rover 827Si Saloon & 1998 Rover 620Si & 2003 Rover 45 1.8 & 2005 MG ZT CDTi+ & 2003 Rover 75 CDTi Tourer & 2004 Rover 75 4.6 V8 RHD & 2015 Volvo V70 T4 Nordic full option
- Roverforever
- MG-R Freak
- Berichten: 774
- Lid geworden op: di sep 14, 2004 7:55 pm
- Woonplaats: heist op den berg/wi
Persoonlijk vind ik dat je de laatste Saabs,Alfa's of Lancia's niet met een Rover 75 mag vergelijken. Er is voor mij maar één gelijke,en dat is de Volvo 850 op technisch gebied.VandenPlas schreef:+1![]()
Hoewel het steeds lastiger wordt om je nog een beetje te onderscheiden vandaag de dag. Auto's gaan steeds meer op elkaar lijken.
T 'is ook nog maar de vraag of merken als Alfa en Lancia nog een toekomst hebben. Ook het nieuwe Saab avontuur (NEVS) is vroegtijdig aan een eind gekomen. Jaguar doet het goed. Alleen die zitten in het hogere segment... Misschien over een paar jaar een XE als occasion.?
Het feit dat ik 3 Rover 75's heb is niet enkel emotie hoor. Ik geloof dat deze wagens de technische sterkte hebben om modern classics te worden. Net als de 827's....En wanneer die dat zullen zijn zullen alle 156's al opgerot zijn en alle 9-3 al hopeloze technische storingen hebben gehad,...,spijtig maar waar
1988 Rover Vitesse & 1994 Rover 620i & 1994 Rover 827Si Coupé & 1995 Rover 827Si Saloon & 1998 Rover 620Si & 2003 Rover 45 1.8 & 2005 MG ZT CDTi+ & 2003 Rover 75 CDTi Tourer & 2004 Rover 75 4.6 V8 RHD & 2015 Volvo V70 T4 Nordic full option
- arjan_m
- MG-R Core
- Berichten: 3507
- Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
- Woonplaats: Vlodrop
- Contacteer:
Ik kan niet anders dan eens zijn met bovenstaande. De 75 is kwaliteit, waar een hoop moderne auto's nog een puntje aan kunnen zuigen. Franse merken voorop....
My MG-Rover history:
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
-
- MG-R Freak
- Berichten: 747
- Lid geworden op: do okt 11, 2007 9:11 am
- Woonplaats: Deinum
Alle vooroordelen worden weer op een hoop gegooid
Franse auto's en dan vooral de Renault motoren schijnen tegenwoordig topkwaliteit te zijn in tegenstelling de TFSI motor uit mijn Duitse Audi.
R'75 en ZT hebben een prachtig design maar of ze technisch zo geweldig zijn heb ik mijn twijfels over, een diesel die na 90000 km een versleten koppel heeft een twijfelachtige airbag binnenbekleding die los gaat zitten dynamo na de knoppen enz..maar het blijft een mooie auto.
Mijn Audi rijdt zoals de ZT er uitziet veel koppel en PK's
Franse auto's en dan vooral de Renault motoren schijnen tegenwoordig topkwaliteit te zijn in tegenstelling de TFSI motor uit mijn Duitse Audi.
R'75 en ZT hebben een prachtig design maar of ze technisch zo geweldig zijn heb ik mijn twijfels over, een diesel die na 90000 km een versleten koppel heeft een twijfelachtige airbag binnenbekleding die los gaat zitten dynamo na de knoppen enz..maar het blijft een mooie auto.
Mijn Audi rijdt zoals de ZT er uitziet veel koppel en PK's
ik ben het niet helemaal eens met arjan.
De franse motoren vooral de diesels zijn zeer goed ze worden zelfs aan mercedes geleverd voor de a klasse en b klasse dat zegt al iets.
wij hebben in onze kennissen kring veel mensen met renault of citroen.
er is zelfs een renault modus diesel bij met 420000 op de teller
De franse motoren vooral de diesels zijn zeer goed ze worden zelfs aan mercedes geleverd voor de a klasse en b klasse dat zegt al iets.
wij hebben in onze kennissen kring veel mensen met renault of citroen.
er is zelfs een renault modus diesel bij met 420000 op de teller

Greets mgron
Driving à FIAT Punto Evoluzione 2 van 2012
Met een verbruik van 1 op 23
Driving à FIAT Punto Evoluzione 2 van 2012
Met een verbruik van 1 op 23
