Koelvin blijft maar aan

75 en 75 Tourer
Plaats reactie
lavrenti

Koelvin blijft maar aan

Bericht door lavrenti »

Beste mensen,

ik heb een MG ZT CDTi 2.0 uit 2004 24-NX-XF en heb de laatste tijd problemen met de koelvin. Deze slaat zonder reden bij een koude motor aan en blijft continu aanstaan zolang ik rijd, koelvloeistof, temperatuurmeter op 9 uur.... alles is normaal, of ik de ecostand ingeschakeld heb of de airco helemaal uit heb staan of alles aan heb staan, niets maakt uit...hij gaat aan zodra de auto start en gaat pas na een seconde of 7 uit, als ik de motor afzet. Volgens mijn dealer is de koelvin motor stuk en moet het geheel worden vervangen (kosten ca. 400 euro). Ik ben een leek, ik wil graag een second opinion van jullie en wil niet zomaar onderdelen bestellen, zeker geen nieuwe van 400 euro...heb hier zelf geen verstand van, heeft iemand hier een oplossing voor? blijft er echt niets anders over dan het geheel te vervangen? weet iemand waar ik een tweedehands set kan krijgen? zijn deze onderdelen van de MG ZT volledig identiek aan die van de Rover 75 diesel? Dank voor jullie reactie!
arjen
MG-R Core

Bericht door arjen »

Ik neem aan dat de garage metingen uitgevoerd heeft en er zeker van is dat het probleem dan is opgelost is.
Zoniet, dan is het aan hun om het alsnog op te lossen.

Je kunt bij ons komen voor een juiste diagnose, maar als je garage dit met zekerheid heeft vastgesteld dan is dat niet nodig.
VandenPlas
MG-R Freak
Contacteer:

Bericht door VandenPlas »

Die prijs van 400 EUR kan wel kloppen voor het vervangen van het hele sprotje! Was ik destijds ook kwijt bij een MG-Rover garage.
Afbeelding

Rover 75 MK1 Connoisseur (2001) , Austin 1100 Glider (1969), MG B GT MK1 (1967)

MvG. Jeroen
lavrenti

Bericht door lavrenti »

VandenPlas schreef:Die prijs van 400 EUR kan wel kloppen voor het vervangen van het hele sprotje! Was ik destijds ook kwijt bij een MG-Rover garage.
Niet best toch! moet mij meer overkomen! i.i.g. dank voor je reactie!
Eric27
MG-R Freak

Bericht door Eric27 »

Ik zou toch even langs Arjen gaan deze heeft echt veel verstand van deze rovers en het zijn een klasse apart deze auto,s.
En het is ook nog eens bij jou in de buurt en niet duur.

Een ervaringsdeskundige

Eric .
lavrenti

Bericht door lavrenti »

Eric27 schreef:Ik zou toch even langs Arjen gaan deze heeft echt veel verstand van deze rovers en het zijn een klasse apart deze auto,s.
En het is ook nog eens bij jou in de buurt en niet duur.

Een ervaringsdeskundige

Eric .
Dank Eric!

ben al geweest...die komen met dezelfde mededeling: koelventilator motor hoogstwaarschijnlijk stuk... kosten ca. 400 euro... en dat heb ik niet ;)

Toch bedankt!
Plaats reactie