Pagina 1 van 2
Koppakking ZS 180 + reservewiel maat
Geplaatst: vr mei 02, 2014 3:48 pm
door FritsZS180
Hallo, wat zijn ongeveer de kosten om de koppakking te vervangen??,
welke maat wiel cq band kan gemonteerd worden en past tevens ook in de kofferbak??, gr. Marcel.
Geplaatst: vr mei 02, 2014 4:28 pm
door JurrianZS
Ik heb stalen wiel achterin. 15 inch.
Koppakking verschilt erg veel, hangt ervan af hoe slecht alles er aan toe is. Als het heel erg heeft gelekt bijvoorbeeld, zoals mij bij, is de hele distributieriem zeiknat van de olie dus dat kreeg ik ook voorgeschoteld. Reken er maar niet op dat het goedkoop is iig

Geplaatst: vr mei 02, 2014 5:17 pm
door JD
res. wiel moet minimaal 16 inch. zijn i.v.m. de remklauwen ( zs 180 heeft grotere remmen als de 120 )
Koppakking is gewoon n kwestie van offertes opvragen, zit heel veel verschil tussen garages.
Vermeld er wel bij dat je meteen je distributieriem, spanrol en waterpomp gelijk wilt laten vervangen als ze toch bezig zijn ( of dit moet recentelijk gedaan zijn ? ) en geef aan je je het nieuwe type koppakking wilt hebben, de zogenaamde mls versie.
Geplaatst: vr mei 02, 2014 9:25 pm
door Joren
Oh past een 15" staaltje niet om 282mm remklauwen?

Kan ik die van mij er dus ook wel uit donderen

Geplaatst: vr mei 02, 2014 10:03 pm
door FritsZS180
Thanx voor de reply's!, dacht ook al aan 16 inch maar de sportvelg (ook 16") van Honda wat op dit moment in de koffer ligt is te breed!, de mat bolt nl. omhoog, zijn er ook noodwielen te krijgen van bv. Honda of MG??
De auto is van mijn schoonvader, heeft pas 123.000 gelopen en gebruikt koelvloeistof. Hij heeft geen uitwendig lek en voor de rest geen tekenen van lekke pakking zoals olie problemen of verbruik.
Riem is al eens vervangen, wat is het verschil tussen de oude type pakking en de zogenaamde mls versie??
Geplaatst: vr mei 02, 2014 10:06 pm
door DeBe
Haha, nee daar ben ik ook al eens achter gekomen. Bewaarde netjes een reserve band die ik uit een 45 had gehaald. Helaas paste die niet op m'n voorwiel op het moment dat ik hem nodig had.
Geplaatst: vr mei 02, 2014 11:04 pm
door JD
ow, wacht even de zs 180 das een v6.......................
Die heeft volgens mij geen mls pakking
De 4 cilinder motoren hebben nogal wat problemen met het oude type blikken koppakking, daar is een Multi Layer Steel pakking voor op de markt die beter als de oude is.
Even afwachten op de mensen die wat meer thuis zijn met de v6 versie

Geplaatst: za mei 03, 2014 6:56 am
door MARTIN
wat het reservewiel betreft
ik heb ook zo'n thuiskomer in de ZS.
het boekje zegt : indien je een lekke band aan de voorzijde hebt, moet je eerst een wiel van achter naar voren wisselen en de thuiskomer aan de achterzijde plaatsen.
Geplaatst: za mei 03, 2014 8:49 am
door FritsZS180
Ja dit is om het differentieel te ontlasten ivm het toeren verschil li en re door het thuiskomertje dat kleiner is!

@ JD geen probleem!

Geplaatst: za mei 03, 2014 9:42 am
door MARTIN
meer omdat de thuiskomer niet over de grotere remschijf/klauw van de 180 past.
Geplaatst: za mei 03, 2014 9:55 am
door JD

wat een constructie

Geplaatst: za mei 03, 2014 10:22 am
door elroy
Denk niet dat je koppakking lek is. Komt weinig voor met V6 ik denk eerder dat de thermostaat huis lekt. Kijk is in de v naar beneden ik denk dat daar een plasje ligt.
Geplaatst: za mei 03, 2014 11:11 am
door arjen
Laat het koelsysteem eens op druk zetten bij een garage, dan kan er een goede diagnose gesteld worden. Koppakking komt niet vaak voor. Hoe ziet de motorolie eruit, zie je ook sludge in het kleppendeksel als je de dop vuldop eraf hebt?
Geplaatst: za mei 03, 2014 11:33 am
door FritsZS180
Zal ik zo snel mogelijk nakijken, @ Marvon is het thuiskomertje 15 of 16 inch dan??
Geplaatst: za mei 03, 2014 2:30 pm
door MARTIN
ik dacht 16, maar dat zou ik moeten nakijken.
Geplaatst: za mei 03, 2014 2:43 pm
door JD
euhm..................................
als dat 16 inch. is zie ik even niet waarom je je achterwiel naar voren moet wisselen
