Pagina 1 van 2

vervuiling in kvs

Geplaatst: vr apr 04, 2014 10:30 pm
door MARTIN
:mrgreen: ik heb rare aanslag in mijn kvs tankje van de MG ZS 180

Afbeelding

er zit wat gelige aanslag aan de zijkant van het kvs tankje.

Afbeelding

dop is brandschoon ,evenals de kvs zelf

Afbeelding

het lijkt op mayo, maar de kvs is en blijft helder rood.
ik heb het tankje al eens schoongemaakt, maar een paar weken later zit het er weer.



iemand een idee?

Geplaatst: vr apr 04, 2014 10:40 pm
door p@p@zs
Lijkt wel op datgene wat ik na de HGF in de tank had, met laatste beurt alles vervangen en tank schoongemaakt..

Blijft t wel op peil?

Geplaatst: vr apr 04, 2014 11:13 pm
door JD
lijkt idd op vervuiling na een lekke koppakking, heeft de vi ook last van.
heb de hele handel schoongemaakt, met water afgevuld, toen naar Zandvoort geweest, water er uit gehaald en afgevuld met kvs.

Maar er blijven resten loskomen, ook met de nieuwe kvs :?

Geplaatst: vr apr 04, 2014 11:18 pm
door p@p@zs
Klopt, maar het is minder dan eerst.. Gelukkig

Geplaatst: vr apr 04, 2014 11:25 pm
door arjen
Duidt inderdaad op olie in het koelsysteem. Volgens mij heeft de zs 180 ook nog een oliekoeler, die kan ook lek zijn. Zit aan de voorkant van de motor net boven carter (rechterzijde auto). Als ie er een heeft zie je m van onder af wel zitten.

Je kunt de koelslangen doorverbinden en vervolgens het systeem afpersen om deze te controleren.

Geplaatst: vr apr 04, 2014 11:39 pm
door MARTIN
:mrgreen: kvs blijft op peil, en heeft nog nooit een hgf gehad.
arjen aleen de zt heeft een oliekoeler dacht ik.

bij rimmer bros word alleen de 2 ltr v6 er mee uitgerust.
maar ik ga morgen eens onder zs liggen.

Geplaatst: vr apr 04, 2014 11:51 pm
door arjen
Heb ook wel 75's gezien met zo'n koeler maar kan zijn dat dat automaten zijn oid. Ben er ook niet zeker van dat jou zs een heeft. Weet wel dat olie in koelvloeistof niet vaak voorkomt bij de v6, maar de keren dat ik het meegemaakt heb was de oliekoeler de oorzaak.

Geplaatst: za apr 05, 2014 7:18 am
door MARTIN
:mrgreen: waar praten we dan over?
een paar drupjes?
aangezien het zich {nog}niet mengt met de kvs.
ik heb blokken uit elkaar gehaald waarvan het carterpannetje een majofabriek was en van het koelsysteem kon je cremécafe schenken.

Geplaatst: za apr 05, 2014 8:58 am
door arjen
Ik ook, maar dat is bij de 4 cilinders. De v6 heeft voornamelijk last van koelvloeistof in de olie, ze lekken nogal eens bij de cilinderbussen. Lekke koppakkingen zijn zeldzaam bij een v6. Maar als je auto geen oliekoeler heeft, dan zal je het toch in die richting moeten zoeken.. :?

Geplaatst: za apr 05, 2014 9:18 am
door MARTIN
:mrgreen: ik heb ff onder de auto gekeken , en heb dit gevonden.

Afbeelding

Afbeelding
je ziet hem aan de voorkant van het blok tegen de carter pan aan.
dus niet echt iets met een radiateurtje of zo.
misschien eens de o ringen vernieuwen en kijken of dit afdoende is.

Geplaatst: za apr 05, 2014 9:43 am
door mg-zs
Ben geen expert maar moet je dan geen ''v6 oil catch tank'' hebben
Of is dat voor een ander probleem

Geplaatst: za apr 05, 2014 9:46 am
door MARTIN
:mrgreen: dat is voor een ander probleem.
dat heeft te maken met de oliedamp die in het lucht inlaatkanaal komt.

Geplaatst: di apr 08, 2014 9:39 pm
door MARTIN
:mrgreen: Arjen ,misschien een domme redenering.maar hoe kunnen de cillinderbussen olie in het koelwater lekken.
als het op de koppakking gebeurt is deze lek en goed verklaarbaar.
maar als de bussen van onderen lekken heb je meestal kvs in de carterpan.
of zie ik nu iets over het hoofd.?

de oliekoeler op de carterpan is niet te reviseren en alleen in zijn geheel te koop.
duur dingetje overigens.

Geplaatst: di apr 08, 2014 9:59 pm
door arjen
Klopt Marvon, olie bij het water zal niet via de bussen komen.
arjen schreef:Ik ook, maar dat is bij de 4 cilinders. De v6 heeft voornamelijk last van koelvloeistof in de olie, ze lekken nogal eens bij de cilinderbussen. Lekke koppakkingen zijn zeldzaam bij een v6. Maar als je auto geen oliekoeler heeft, dan zal je het toch in die richting moeten zoeken.. :?

Geplaatst: di apr 08, 2014 10:02 pm
door MARTIN
:mrgreen: die oliekoeler heeft hij dus wel, en waarschijnlijk dus een beginnende hgf.
zitten daar ook nog die standaard koppakkingen tussen ?

Geplaatst: di apr 08, 2014 10:08 pm
door arjen
Standaard multiplayer koppakking bij deze motoren. Als je een nacht druk zet op je koelsysteem zal deze waarschijnlijk bij het aanwezige lek nu kvs gaan lekken naar de olie.

Verbind dan de koelslangen op de oliekoeler eens door en zet het systeem dan een nacht op druk. Wanneer er dan geen problemen zijn is je oliekoeler stuk.