Knikkergeluid in de motor
-
Eckard
- MG-R Regular
Knikkergeluid in de motor
Gisteren merkte ik dat er bij stationair toerental een tikken/knikkerend geluid onder de motorkap kwam. Het knikkerend geluid ging op het ritme van het stationair toerental. Als je gas gaf en het toerental boven de 1500 toeren bracht, was het geluid weg. Ook de koppeling voelde wat rauw/schurend aan. De knikkerende trilling voelde dus door in de koppeling. Een paar minuten later was het knikkerend gevoel in de koppeling weg maar het geluid was er nog steeds.
Toen de auto aan de kant gezet en de ANWB erbij gehaald. De man van den ANWB kon ook niets vinden en gaf aan rustig naar huis te gaan en de volgende dag naar de garage te gaan.
Vervolgens ben ik weer verder gaan rijden en na enkele kilometers was het geluid weg en reed de auto weer prima.
Vandaag van Den Bosch naar Utrecht geen probleem. Bij het terug rijden kwam het ratelend geluid weer op. Enige minuten later was het weer weg.
Daarna nog zo'n 100 km gereden zonder problemen.
Het betreft hier een R75 CDT met 390.000 km op de klok
Iemand enig idee?
Toen de auto aan de kant gezet en de ANWB erbij gehaald. De man van den ANWB kon ook niets vinden en gaf aan rustig naar huis te gaan en de volgende dag naar de garage te gaan.
Vervolgens ben ik weer verder gaan rijden en na enkele kilometers was het geluid weg en reed de auto weer prima.
Vandaag van Den Bosch naar Utrecht geen probleem. Bij het terug rijden kwam het ratelend geluid weer op. Enige minuten later was het weer weg.
Daarna nog zo'n 100 km gereden zonder problemen.
Het betreft hier een R75 CDT met 390.000 km op de klok
Iemand enig idee?
Het kan heel goed de druk groep betreffen.
Als de lagers niet meer helemaal fris zijn kan deze een rattelend geluid geven.
De bus waar de drukgroep overheen valt valt door de druk niet meer helemaal recht in de drukgroep en gaat hij zwaarder koppelen.
Je kan dit horen als de motor uit staat en je het pedaal in druktm
Dit is trouwens alleen van toepassing als het een handbak betreft.
Zou er toch voor de zekerheid naar laten kijken.
Als de lagers niet meer helemaal fris zijn kan deze een rattelend geluid geven.
De bus waar de drukgroep overheen valt valt door de druk niet meer helemaal recht in de drukgroep en gaat hij zwaarder koppelen.
Je kan dit horen als de motor uit staat en je het pedaal in druktm
Dit is trouwens alleen van toepassing als het een handbak betreft.
Zou er toch voor de zekerheid naar laten kijken.
- Roverforever
- MG-R Freak
tweemassa vliegwiel misschien...motor zelf denk ik niet gezien kmstand,motoren kunnen pak meer aan
1988 Rover Vitesse & 1994 Rover 620i & 1994 Rover 827Si Coupé & 1995 Rover 827Si Saloon & 1998 Rover 620Si & 2003 Rover 45 1.8 & 2005 MG ZT CDTi+ & 2003 Rover 75 CDTi Tourer & 2004 Rover 75 4.6 V8 RHD & 2015 Volvo V70 T4 Nordic full option
- Steven Rover
- MG-R Freak
Het knikker geluid uit een V6, daar hadden wij ook last van. Maar dat gaat niet op voor de Diesel
Zie het filmpje dat ik gemaakt heb destijds:
https://www.youtube.com/watch?v=tJJt4B8UUG4
Zie het filmpje dat ik gemaakt heb destijds:
https://www.youtube.com/watch?v=tJJt4B8UUG4
Rover 214SI
Rover 220 Coupe Turbo
MG ZS 1.8 TURBO!!!

Rover 220 Coupe Turbo
MG ZS 1.8 TURBO!!!

- arjan_m
- MG-R Core
- Contacteer:
Sterkte! : mrgreen:Eckard schreef:Vandaag weer met rammeld geluid bij het ziekenhuis in BHH terecht gekomen. Na enig onderzoek is de diagnose "Bak overleden" geconstateerd. Mogelijk kan ook het vliegwiel iets hebben.
Patient daar achtergelaten en veel beterschap gewenst. Hopelijk is hij snel weer beter.
Vermoedelijk is de patient weer snel van de IC, en is ie weer snel ontslagen. En warschijnlijk met het gevoel; hij is weer helemaal beter, met een glimlach van oor tot oor.
My MG-Rover history:
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
-
Eckard
- MG-R Regular
.
Dokter Richard heeft de operatie uitgevoerd en de patiënt heeft het goed doorstaan.
Versnellingsbak en massavliegwiel middels donoren vervangen.
Daarnaast komen de koppelingsplaat, drukgroep, hoofdcylinder, hulpcylinder, versnellingsbakolie en motorsteun uit de nieuwe verpakking.
De operatie heeft 5,5 uur geduurd.
Daarna moest ik zelf even slikken toen ik de pincode moest indrukken maar toen ik het dorp uit reed, was ik alles weer vergeten.
Ik kan voorlopig weer zorgeloos rijden.
Dokter Richard heeft de operatie uitgevoerd en de patiënt heeft het goed doorstaan.
Versnellingsbak en massavliegwiel middels donoren vervangen.
Daarnaast komen de koppelingsplaat, drukgroep, hoofdcylinder, hulpcylinder, versnellingsbakolie en motorsteun uit de nieuwe verpakking.
De operatie heeft 5,5 uur geduurd.
Daarna moest ik zelf even slikken toen ik de pincode moest indrukken maar toen ik het dorp uit reed, was ik alles weer vergeten.
Ik kan voorlopig weer zorgeloos rijden.