Rover 75 2.5 V6 100TH ANNIVERSARY LE AUT5

75 en 75 Tourer
dread
MG-R Regular

Rover 75 2.5 V6 100TH ANNIVERSARY LE AUT5

Bericht door dread »

Vandaag even langsgeweest voor het kijken naar een nieuwe rover. (Reed al in een 2.0 LPGG3 die de geest gegeven heeft)

Het betreft een Rover 75 2.5 V6 100TH ANNIVERSARY. Auto zag er prima uit.

Hoe zit het eigenlijk met de kwaliteit van de automaat bij rover. Zijn er dingen die ik hierover moet navragen?

Ben ook aan het denken om een nieuwe middenconsole te steken. Vind het echt te vaag om een cassettedeck in mijn auto te hebben :) Zijn hier opties voor die ook de boordcomputer kunnen weergeven?

Blijft altijd spannend om een nieuwe auto te kopen. Hij zal wel iets meer verbruiken dan mijn oude 2.0 maar tja.. Je krijgt er veel voor terug.

Iemand nog een goed adresje in de buurt van Amsterdam om een gasinstallatie in te bouwen?
Laatst gewijzigd door dread op wo mar 12, 2014 2:29 am, 1 keer totaal gewijzigd.
hAz
MG-R Freak

Bericht door hAz »

Met de jatco automaat zijn nooit veel problemen geweest. Wat wel eens zou kunnen, zoals bij elke automaat kan, een defecte solenoid bijvoorbeeld. En die zijn zelfs vrij makkelijk zelf te vervangen (zoek eens op engelse fora).

Cassette: leuk toch? Gebruik hem zelf weer sinds cd ermee gestopt is , niets mis mee :mrgreen:

Greetz, Han
supergROVER

rijdt hedendaagsch weer een tijdje lekker in de 75 Tourer en dat is heerlijk!
bam
MG-R Core

Bericht door bam »

In de "100"uitvoering zit een hele goede audio met een Harman Kardon versterker en HK speakers.
Het is mogelijk niet meer van deze tijd die cassette maar je kunt de cd wisselaar demonteren en hier een "Grom" unit op aansluiten.
Je kunt dan mp3 spelen en ipod en iphone aansluiten afhankelijk wat voor een unit je koopt.
Wat betreft de lpg installatie, ik zou contact opnemen met een ex mg rover dealer in jou woonplaats en daar eens informeren.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
MGF MPi
MG-R Spotter
Contacteer:

Bericht door MGF MPi »

Je kunt er ook voor kiezen om alleen het scherm en de videomodule te vervangen voor BMW 16:9 versies met CD-speler, dat ziet er dan zo uit:

Afbeelding

De CD speler zit er dan achter:

Afbeelding
MGF 1.8i, British Racing Green
Rover 75 2.5 V6 Sterling, Steel Blue
Afbeelding
dread
MG-R Regular

Bericht door dread »

Casettes zouden weer aan een opmars bezig zijn maar ik ga toch voor de Grom van Bram.
Deze zou usb moeten kunnen afspelen :)

http://www.motrade.nl/index.php?item=gr ... 35&lang=nl

Die BMW versie is ook wel mooi maar dan moet je die weer apart aanschaffen terwijl het niet echt helemaal is wat ik zoek. Dan maar voorlopig met cassettedeck :)

Wat zijn trouwens de symptomen van een defecte solenoid ? Wel blij trouwens dat de automaten van rover degelijk zijn ;)

Ik zie trouwens nergens staan dat er LPG G3 in de 75 kan? Ook niet hier: http://www.autogasinfo.nl/rover-g3-lpg- ... aties.html

Iemand daar meer info over?
hAz
MG-R Freak

Bericht door hAz »

Symptomen die dan kunnen optreden zijn bijvoorbeeld:

* niet opschakelen
* stoterig schakelen
* niet in achteruit willen
* enz...
supergROVER

rijdt hedendaagsch weer een tijdje lekker in de 75 Tourer en dat is heerlijk!
falco
MG-R Addict

Bericht door falco »

Bij mij waren de symptomen dat de wielen even blokkeerde voordat hij op schakelde, niet bij het terug schakelen, ik heb ze toen laten vervangen bij Diagnose service Noord de kosten vielen mij erg mee ook omdat ze meer deden dan op de rekening stond aangegeven. :D
dragonforce-europe

Bericht door dragonforce-europe »

Ze zijn inderdaad erg aardig en zeer behulpzaam bij diagnose service noord. Alleen ze zitten voor mij wel erg ver. Als ze nou eens een leuke MG hebben staan welk je in de tussen tijd mag rijden terwijl je reparatie word uitgevoerd. :mrgreen: , dan zou ik er zonder problemen er heen willen gaan.
arjen
MG-R Core

Bericht door arjen »

Die staat er :mrgreen: een fijne mg zr! Als jullie nu wat dichterbij komen wonen is het probleem ook opgelost :+
dread
MG-R Regular

Bericht door dread »

Even wat nieuws over de 100 anniversary.

Intussen zit er een BRC LPG G3 gasinstallatie. Iets duurde maar dan heb je ook wat. Blijft altijd op gas rijden en schakelt niet teug wanneer je snel optrekt of hoge snelheden haalt.

Ik had laatst dat na een regenbui de zoldering nat werd en water naar beneden liep. Ik wist dat het waarschijnlijk lag aan de afwateringsgoten maar uit voorzorg toch even bij Minor (amsterdam) langsgeweest. Daar heb ik de auto maar even helemaal laten screenen. Er werden enkele problemen vastgesteld die Damen &Kroes netjes hersteld heeft. Wat er wel nog steeds blijft branden is het lampje van de Traction control. D&K heeft deze niet gerepareed omdat het lampje uitging. Helaas gaat het bij mij met enige regelmaat aan.

Wat de automaat betreft. Ik ben niet gewend om automaat te rijden. Is het normaal dat hij wanneer hij koud is bonkt als je remt. Alsof er iets log ligt en door het remmen een bonk geeft.

Dan het verbruik: Dat ligt op 11l/100km (enkel op benzine gereden) Dat is meer dan ik verwacht had. Vooral als ik Bam verhaal las over 7l/100km. Wat zou daar de oorzaak van kunnen zijn? Ik vind trouwens 7 l/100 km voor eev 2.5 V6 wel erg laag. Ben je daar wel zeker van Bam? Zou wel super zijn als ik mijn verbruik op hetzelfde niveau krijg. (btw thx Bam voor je uitgebreide topic daar heb ik al veel info vandaan)

En dan nu de oplossing voor de audio: Dat wordt deze:
http://www.driveav.com/product/MG_Serie ... 3/210.html

Er is een parrot ingebouwd maar wie het ook gedaan heeft. Het is waardeloos. Kabels zijn slordig weggewerkt. En het ergste is dat hij plopt. Bij HK mag je namelijk nooit de parrot zomaar in de versterker steken. Er moet een interface tussen maar die kost een vermogen. (Now there is an interface just become available that allows you to connect the kit via the Fibre Optic MOST system, thus giving a clean amplified signal to the speakers. The interface converts the Line out pre-amp stage of the Parrot kit into a MOST signal.)

Vandaar dat ik kies voor de bovenstaande oplossing. Iemand ervaring mee? (heb intussen op het forum deze link gevonden: http://www.mg-r.nl/club/viewtopic.php?t ... c&start=32 maar daar zijn de meningen ook verdeeld -niet zo positief)
falco
MG-R Addict

Bericht door falco »

zelf heb ik een 1.8 benzine automaat en je voelt hem op en af schakelen niet erg maar heel lichtjes, wel is het zo dat als de olie warm is dat je het minder voelt.
Maar het is ook geen zf bak natuurlijk
Bart-K
The Big Boss

Bericht door Bart-K »

Bam heeft het over zijn eigen verbruik en hij heeft een diesel ;)
Met een V6 ga je nooit 7l/100km halen zeker niet op LPG, die 11l/100km die jij aangeeft is al zeer netjes.
'03 MG ZT 190+ -> My forever car :inlove:
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true

"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."

https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
bam
MG-R Core

Bericht door bam »

Inderdaad ik hen een diesel

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
dread
MG-R Regular

Bericht door dread »

Even een update over de rover.

Tuurlijk is de rover van Bam een diesel. Dikke facepalm hier .. man man. Ben verbaasd dat ik hier nog mag posten ;)

Bon nu alweer een hele tijd gereden met de rover en het is een zalige auto. (wist ik al want ik reed al met een 75 2.0 gas).

Ik moet wel even wennen aan het sportonderstel. Dat is toch iets minder comfortabel.

Het verbruik van de V6 2.5 automaat op gas zit op 11,89l/ 100 km (verbruik wordt bijgehouden op app road trip LE IOS) (prima als je in België tankt aan 0,524€/l itt Ned 0,759€/l)

Achteraf toch heel erg blij dat ik de auto met Bovaq garantie heb. ER zijn al heel wat makementjes aan het licht gekomen die mij behoorlijk wat geld gekost zouden hebben. Hij heeft al een dag bij DAmen &kroes gestaan en daar mag hij binnenkort weer naartoe.

Problemen:
lampje van traction control springt af en toe aan
airco doet het niet
ruitensproeier doet het niet
binnenalarm doet het niet

en ik vertrouw nog steeds de automaat niet. Als hij koud staat en ik ga rijden bonkt hij steeds als ik rem. Het geluid verdwijnt als hij warm is.

Ik ben nog steeds mijn hoofd aan het breken over een goede audio installatie. Echt waanzin hoeveel info er is.

De set die je het vaakst tegenkomt is deze:
http://www.mg-r.nl/club/viewtopic.php?t ... sc&start=0

Echter zijn de gebruikerservaring niet onverdeeld positief.

Maar in het topic van midnight's rover 75 tourer (http://www.mg-r.nl/club/viewtopic.php?t ... c&start=48)
is een ander model te zien dat blijkbaar nieuwer is.
deze versie is hier te koop (http://www.roverworks.nl/aanbiedinggrou ... e-upgrade/)

In dat topic is te zien dat Marvon beide systemen in de auto gehad heeft. Hij lijkt meer tevreden over de tweede versie. Echter is dat alweer 4 jaar geleden.

Beide opties zijn te koop. Maar welke is nu de beste? En zijn er nog andere opties?

eisen:
GPS
usb
blutooth connectie voor telefoon

Zijn er nog andere opties die in een rover 75 passen?

Ik heb even rondgevraagd bij speciaalzaken maar zodra ze horen dat het om een rover gaat zijn ze niet echt enthousiast.
bam
MG-R Core

Bericht door bam »

:D Ja dat sportonderstel.......... Maar hij gaat wel lekker hard de bocht om!!
Kijk nog even of je koelfan werkt, als je de airco aanzet moet hij aanslaan.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
dread
MG-R Regular

Bericht door dread »

Idd, je gaat de bochten met een rotvaart in ;)

@bram op hoeveel heb je de bandenspanning staan?

Iemand een goed adresje om de automaat te laten nakijken omgeving Amsterdam?
Plaats reactie