trekhaak onder een zt

75 en 75 Tourer
Plaats reactie
joukeboersen
MG-R Newbie

trekhaak onder een zt

Bericht door joukeboersen »

hallo

heb ook gelezen dat dit probleem bij de 75 wel eens voor kwam. alleen stond er geen antwoord bij :?

ik ben vandaag bezig geweest met een Afneembare trekhaak onder mijn zt te zetten.
dit was allemaal niet zo heel spannend. meeste werk is het om niks van de trekhaak te zien.

maar nu het probleem. ik heb een orginele kabel set met zodat je geen can storingen krijgt.

hier bij moet je een kabel naar voren trekken en een stekker in de buurt van de zekering kast aansluiten 3 polig. maar nu kan ik de stekker niet vinden in de auto.

iemand dit probleem al eerder gehad ?
Mg zr en Mg zt
Pim
MG-R Addict

Bericht door Pim »

Hi,

Als je via een PB me even je e-mail stuurt dan krijg je de volledige originele beschrijving.

Pim
Rover 75 Tourer CDTi Club - 615.000 km 1/09/2023
Rover Streetwise 1.8 CVT - 99.000 km 1/09/2023
bam
MG-R Core

Bericht door bam »

Ja ik heb dit gehad en ik heb gezworen dat ik in het vervolg alleen dat kastje aansluit achterin en een constant + van voren haal.
De rest en dat canbus verhaal moet je met een korreltje zout nemen.

Er zijn 3 verschillende soorten kabelbomen die bij de trekhaak horen en evenzoveel types kabelbomen in de auto.

Ik heb de mijne aangesloten met hulp uit de UK en van hier.
Maar wat naar voren gaat is een constant plus, een geschakelde plus en een draad die de mistlamp en de parkeersensoren uit schakelt als je die in/aan schakelt.

Sluit je dus alleen dat kastje achter aan op je verlichting en de stekker, dan heb je alleen nog een constante + nodig.
Dat kastje gebruikt die constant + om de verlichting van de aanhanger aan te zetten. dus je zal geen verlichtings melding krijgen op je info display.

die constant plus draad ligt los onder de zekering kast in het motorcompartiment en het andere uiteinde zat bij mijn bij de zekering kast achter het dashboard kastje.

Voor de rest heb ik die geschakelde + en constant + niet door laten lopen naar de trekhaak omdat ik die niet nodig heb en die zorgen voor corrosie in de stekker.

Resumé; achter aansluiten en een constant plus aansluiten dan werkt het naar behoren.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
joukeboersen
MG-R Newbie

bedankt alvast voor de snelle info.

dan heb ik hem zogoed als klaar zat alleen nog met die stekker voor aan dat is het enige wat ik vandaag niet af heb gekregen.

jij weet toevallig niet welke voor de parkeer sensoren is en welke de geschakelde.

heel stiekem zou ik hem eigenlijk wel helemaal aangesloten willen hebben.

maar als dat zo snel niet lukt doe ik morgen alleen de constant plus.

ik heb alleen bij de zekering kast geen losse kabels. maar wel aan de bestuurders kant van de auto een dikke losse oranje.

had op de egelse forums al gelezen dat dit ook een constant plus is

dus dat wordt nog een draad van links naar rechts trekken
Mg zr en Mg zt
bam
MG-R Core

Bericht door bam »

Die draad van links naar rechts dat had ik ook, en die draad in het motor compartiment zit er wel degelijk.
Als je die zekeringkast los haalt en kantelt dan zit die draad opgebonden in de kabelboom volgens mij.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
joukeboersen
MG-R Newbie

dan zal ik daar morgen nog eens even gaan kijken.
moet goed komen.
dankje wel
Mg zr en Mg zt
joukeboersen
MG-R Newbie

Het is allemaal gelukt. Heb op een Engelese site een hele beschrijving gevonden met wat je moet doen als die stekker er niet in zit.

Dus als iemand tegen dit probleem aan loopt. Doe mij even een pb berichtje en dan krijg je de beschrijving.
Mg zr en Mg zt
Plaats reactie