R75 start soms wel, soms niet.

75 en 75 Tourer
Plaats reactie
MrSelected

R75 start soms wel, soms niet.

Bericht door MrSelected »

Onze garage (geen rover dealer, eigenaar reed wel een 75 2.0 cdt voor een hele tijd en we gaan daar al 10 jaar heen, altijd een oplossing tot nu dus..) kon het probleem niet vinden. Sterker nog; hij heeft er een week gestaan en elke dag startte hij daar gewoon natuurlijk..

Het beste is waarschijnlijk uit laten lezen door een dealer.. maar die zijn er niet meer volgens mij?

Euvel:

Met koude motor start hij soms gewoon niet. Het klinkt alsof het de accu is die leeg is ('tik' 'tik'), startmotor gaat niet rond. Uurtje wachten, en hij start in één keer.. dit is de afgelopen 2 maanden nu 3x voorgekomen en de auto rijdt 2 á 3x per week.

Iemand die dit bekend in de oren klinkt?
Johan
MG-R Addict

Bericht door Johan »

Ik zag in je voorstelpost dat je auto in Amsterdam gespot kan worden, daar zit nog ergens Minor Motorcars, de (ex)dealer van Rover/MG. Doet nog steeds volle service naar mijn weten. Uitlezen lijkt me daar een mogelijkheid.
Johan
Frank
MG-R Newbie
Bericht door Frank »

Kan ook de nokkenas- sensor zijn.
MrSelected

Bedankt voor de tips, ik ga die minor motorcars even bellen. Startrelais klinkt aannemelijk..

Nokkenas sensor geeft naar mijn weten meer issues dan alleen soms niet starten?
arjen
MG-R Core

Bericht door arjen »

Als ie tikt dan is inderdaad hoogst waarschijnlijk het startrelais de oorzaak. Dit is met een meting eenvoudig vast te stellen, maar dan moet de storing wel voorkomen in de garage.
MrSelected

Uitgelezen, geen nokkenas sensor oid dus diagnose is startmotor. Volgens minor motorcars kan bij deze auto niet alleen het relais, maar moet alles á 270 voor de pomp + 250€ arbeid..
MrSelected

Victor schreef:Ik denk startrelais. Bij mij was dat na iets van 200.000 km versleten.
Je kan via ebay een setje kopen met nieuwe contacten voor iets van 10 euro en zo je relais reviseren. Niet veel werk. Ik ben inmiddels alweer jaren verder met dat gereviseerde relais en werkt nog steeds prima

http://www.ebay.nl/itm/ROVER-75-2-0-CDT ... 7ee&_uhb=1
Onderdeel besteld. Weekje wachten is niet erg, is niet de dagelijkse auto. Bedankt, hopen dat het werkt.
indo43

Bericht door indo43 »

Heb zojuist ook een topic geopend over het starten...vanmorgen bij mij dus klik....klik....is er ook een how to om het startrelais te vervangen? Of weet iemand waar ik het beste dit kan laten doen?

Ik woon in Assen
Eric27
MG-R Freak

Bericht door Eric27 »

\je je kunt naar diagnose service noord gaan deze jongens hebben echt alle verstand van een rover 75 en helpen je goed.
De advertentie staat onderaan de pagina en ze zijn niet duur.
Ik wil het ook wel een keer doen maar heb dit weekend geen tijd.

Eric.
indo43

Bericht door indo43 »

Ik krijg in mijn andere topic toch meer de tip dat het in mijn geval wel eens de accu zou kunnen zijn. Morgenochtend maar eens kijken wat hij doet.
indo43

Bericht door indo43 »

Thnx voor de antwoorden. Eerst een nieuwe accu er in en dan kijken hoe het verder gaat.
Plaats reactie