R75 start soms wel, soms niet.
R75 start soms wel, soms niet.
Onze garage (geen rover dealer, eigenaar reed wel een 75 2.0 cdt voor een hele tijd en we gaan daar al 10 jaar heen, altijd een oplossing tot nu dus..) kon het probleem niet vinden. Sterker nog; hij heeft er een week gestaan en elke dag startte hij daar gewoon natuurlijk..
Het beste is waarschijnlijk uit laten lezen door een dealer.. maar die zijn er niet meer volgens mij?
Euvel:
Met koude motor start hij soms gewoon niet. Het klinkt alsof het de accu is die leeg is ('tik' 'tik'), startmotor gaat niet rond. Uurtje wachten, en hij start in één keer.. dit is de afgelopen 2 maanden nu 3x voorgekomen en de auto rijdt 2 á 3x per week.
Iemand die dit bekend in de oren klinkt?
Het beste is waarschijnlijk uit laten lezen door een dealer.. maar die zijn er niet meer volgens mij?
Euvel:
Met koude motor start hij soms gewoon niet. Het klinkt alsof het de accu is die leeg is ('tik' 'tik'), startmotor gaat niet rond. Uurtje wachten, en hij start in één keer.. dit is de afgelopen 2 maanden nu 3x voorgekomen en de auto rijdt 2 á 3x per week.
Iemand die dit bekend in de oren klinkt?
Onderdeel besteld. Weekje wachten is niet erg, is niet de dagelijkse auto. Bedankt, hopen dat het werkt.Victor schreef:Ik denk startrelais. Bij mij was dat na iets van 200.000 km versleten.
Je kan via ebay een setje kopen met nieuwe contacten voor iets van 10 euro en zo je relais reviseren. Niet veel werk. Ik ben inmiddels alweer jaren verder met dat gereviseerde relais en werkt nog steeds prima
http://www.ebay.nl/itm/ROVER-75-2-0-CDT ... 7ee&_uhb=1