Beste dames en heren,
Wegens verandering van werk ga ik overstappen naar een diesel. Mijn eisen zijn: automaat, cruise control, stationmodel en betaalbaar.
Via wat zoeken kwam ik o.a uit bij de 75 Tourer 2.0 CDT automaat. Dit betreft voor zover ik weet een BMW motor met distributieketting.
Wat is jullie mening over deze auto?
En wat is het gemiddeld verbruik op de snelweg?
Op internet kwam ik o.a. deze auto tegen: http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... rc=st|s,sr
en ik ga ook even bij Bam informeren: http://www.mg-r.nl/club/viewtopic.php?t=22388
Overstap naar diesel...advies gevraagd
Gewoon die van Bas (bam) kopen.
Niet duur, technisch meer dan in orde (alle 'zwakke' plekken al getackeld) en optisch beter dan deze (en dan heb ik het nog niet eens gehad over dat ZT neusje).
CDTi's zijn oersterk, maar verbruik vind ik zeker keurig. Als je je best doet kan je belachelijke cijfers halen, maar gemiddeld rij ik 1 op 17 (ik rij van binnenstad naar binnenstad voor mijn werk, sleep zo nu en dan een flinke jongen van de CJIB in de wacht).
Automaat zoals de andere advertentie die je laat zien is wel wat minder zuinig natuurlijk.
Niet duur, technisch meer dan in orde (alle 'zwakke' plekken al getackeld) en optisch beter dan deze (en dan heb ik het nog niet eens gehad over dat ZT neusje).
CDTi's zijn oersterk, maar verbruik vind ik zeker keurig. Als je je best doet kan je belachelijke cijfers halen, maar gemiddeld rij ik 1 op 17 (ik rij van binnenstad naar binnenstad voor mijn werk, sleep zo nu en dan een flinke jongen van de CJIB in de wacht).
Automaat zoals de andere advertentie die je laat zien is wel wat minder zuinig natuurlijk.
Daily: ’09 Audi RS6 Avant
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
- arjan_m
- MG-R Core
- Berichten: 3507
- Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
- Woonplaats: Vlodrop
- Contacteer:
Ik zou dan ook die van Bas kopen. Perfect onderhouden, en een mooie uitvoering van gemaakt. ZT interieur (stoelen dus met betere zijsteun), en een ZT bumper (niet omdat het moest, maar gewoon omdat het mooi is)
Verder kan ik je de 75 diesels aanraden, ik heb zelf ook een tourer diesel automaat, perfecte combi. Mijn eerste 75 was ook een diesel, sedan en handgeschakeld.
Mijn verbruik is niet representatief, ik rijd veel stadsverkeer... Gemiddeld ligt het nu op 1 op 14,3. (Nadat hij getuned was scheelde het veel overigens in positieve zin). Als ik op de snelweg rijdt haal ik makkelijk 1:20, met vaak linksrijden....
Verder kan ik je de 75 diesels aanraden, ik heb zelf ook een tourer diesel automaat, perfecte combi. Mijn eerste 75 was ook een diesel, sedan en handgeschakeld.
Mijn verbruik is niet representatief, ik rijd veel stadsverkeer... Gemiddeld ligt het nu op 1 op 14,3. (Nadat hij getuned was scheelde het veel overigens in positieve zin). Als ik op de snelweg rijdt haal ik makkelijk 1:20, met vaak linksrijden....

My MG-Rover history:
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
- VandenPlas
- MG-R Freak
- Berichten: 975
- Lid geworden op: zo aug 08, 2004 7:04 pm
- Woonplaats: Haarlem
- Contacteer:
Gewoon doen ! Diesels in de 75 zijn bijna 'bomb proof' . Half miljoen km of meer moet geen probleem zijn. Wel goed kijken of de koppeling nog goed werkt of reeds vervangen is.
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/rove ... ousPage=lr
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=224698667

http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/rove ... ousPage=lr
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=224698667