Pagina 1 van 2

drijfstang lagers vervangen zr

Geplaatst: za aug 24, 2013 11:16 am
door Ernst-Jan
Help. Ik wil mijn lagers vervangen.Maar nu heb ik de carterpan eraf,en er zit nog een "beugel" voor. Volgens mij helemaal losgemaakt. Maar er nog niet af willen! Zitten er ergens verborgen boutjes? HELP.

Geplaatst: za aug 24, 2013 11:28 am
door roland
stel je eerst even netjes voor :roll:
en dan zijn er vast mensen die hier op kunnen antwoorden ;)

Geplaatst: za aug 24, 2013 11:31 am
door MARTIN
:mrgreen: je zal de kop er af moeten halen.
want de kopbouten zitten vast in die plaat die jij ziet

drijfstang lagers vervangen zr

Geplaatst: za aug 24, 2013 12:29 pm
door Ernst-Jan
Sjee. Das een snelle reactie. Tnx. Wel iets meer werk dan ik dacht maar we gaan ervoor. Nogmaals mijn DANK!

Geplaatst: zo aug 25, 2013 12:09 pm
door Rik
MARVON schreef::mrgreen: je zal de kop er af moeten halen.
want de kopbouten zitten vast in die plaat die jij ziet
Wat Martin zegt :)
Andere vraag waar ik wel nieuwsgierig naar ben... Waarom ga je je drijfstanglagers vervangen? 8)

Geplaatst: zo aug 25, 2013 3:02 pm
door 118GTR
Idd, de kopbouten moeten eruit.

Maar ik zou proberen de kop te laten zitten. Dus eerst de kleppendeksel eraf, dan de middelste 2 kopbouten eruit, dan iets van een spanband om het blok, dan de rest van de kopbouten.

Als je die kop er namelijk aftilt heb je een nieuwe koppakking nodig en moet je ook aardig wat olie er water troep opruimen.

Geplaatst: zo aug 25, 2013 5:28 pm
door Ernst-Jan
Ik zal morgen wat foto's posten waarom ik de lagers ga vervangen. En voordat ik de carterpan eraf had, was het alleen bij gas geven een ratelend geluid. Das duidelijk,toch?

Geplaatst: zo aug 25, 2013 6:45 pm
door bam
Nee :roll: bij een diesel of een vvc kan het wat anders zijn maar dat weten wij niet want wij weten niet wat je hebt? (voorstellen)

Geplaatst: zo aug 25, 2013 6:54 pm
door Rik
Drijfstanglagers hoor je vaak duidelijk klapperen bij een bepaald toerental, zegge tussen de 2500 de 3500rpm? En dan nog zou ik me eerder druk maken over waarom deze kapot zijn dan het vervangen ervan...
Ik heb ze bij een MG-R die normaal gebruikt wordt nog nooit vervangen in ieder geval.

Just my 2 cents.
Anderzijds is het volledig offtopic en is je vraag beantwoord :)

Geplaatst: ma aug 26, 2013 12:47 pm
door arjen
Zoals Rik zegt, drijfstanglagers gaan niet zomaar stuk. Controleer het smeersysteem dus goed!

Geplaatst: za aug 31, 2013 3:18 pm
door Ernst-Jan
Jawel, belofte maakt schuld. Na een weekje ziek op bed gelegen te hebben, ben ik weer verder met de MG. Ik zal een paar foto's posten.

Geplaatst: za aug 31, 2013 5:01 pm
door Ernst-Jan
Sjee. Das geen kattepis. Ik krijg die foto's er niet op. Ga het vanavond weer proberen.

Geplaatst: wo sep 04, 2013 6:27 pm
door Ernst-Jan
Ok. Ik heb het opgegeven om foto's er op te krijgen. Het lukt me niet. Maar ik denk dat het topic veranderd moet worden in 'Motorblok wisselen'. De lagers hebben meegedraaid en de krukas is ovaal afgesleten. Dat wordt dus op zoek gaan naar een ander blok.

Geplaatst: wo sep 04, 2013 6:35 pm
door 118GTR
Wat voor een ZR heb je eigenlijk?

Geplaatst: do sep 05, 2013 12:22 pm
door Ernst-Jan
Ik heb een MG-ZR . 160 pk 1800 cc. Groen metalic, erg leuk.

Geplaatst: do sep 05, 2013 10:25 pm
door 118GTR
Een ZR 160 dus ;), een ZR is er ook in de smaken 105 en 115 :+ vandaar de vraag.