drijfstang lagers vervangen zr
drijfstang lagers vervangen zr
Help. Ik wil mijn lagers vervangen.Maar nu heb ik de carterpan eraf,en er zit nog een "beugel" voor. Volgens mij helemaal losgemaakt. Maar er nog niet af willen! Zitten er ergens verborgen boutjes? HELP.
drijfstang lagers vervangen zr
Sjee. Das een snelle reactie. Tnx. Wel iets meer werk dan ik dacht maar we gaan ervoor. Nogmaals mijn DANK!
Wat Martin zegtMARVON schreef:je zal de kop er af moeten halen.
want de kopbouten zitten vast in die plaat die jij ziet

Andere vraag waar ik wel nieuwsgierig naar ben... Waarom ga je je drijfstanglagers vervangen?

Daily: ’09 Audi RS6 Avant
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Idd, de kopbouten moeten eruit.
Maar ik zou proberen de kop te laten zitten. Dus eerst de kleppendeksel eraf, dan de middelste 2 kopbouten eruit, dan iets van een spanband om het blok, dan de rest van de kopbouten.
Als je die kop er namelijk aftilt heb je een nieuwe koppakking nodig en moet je ook aardig wat olie er water troep opruimen.
Maar ik zou proberen de kop te laten zitten. Dus eerst de kleppendeksel eraf, dan de middelste 2 kopbouten eruit, dan iets van een spanband om het blok, dan de rest van de kopbouten.
Als je die kop er namelijk aftilt heb je een nieuwe koppakking nodig en moet je ook aardig wat olie er water troep opruimen.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Drijfstanglagers hoor je vaak duidelijk klapperen bij een bepaald toerental, zegge tussen de 2500 de 3500rpm? En dan nog zou ik me eerder druk maken over waarom deze kapot zijn dan het vervangen ervan...
Ik heb ze bij een MG-R die normaal gebruikt wordt nog nooit vervangen in ieder geval.
Just my 2 cents.
Anderzijds is het volledig offtopic en is je vraag beantwoord
Ik heb ze bij een MG-R die normaal gebruikt wordt nog nooit vervangen in ieder geval.
Just my 2 cents.
Anderzijds is het volledig offtopic en is je vraag beantwoord

Daily: ’09 Audi RS6 Avant
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Wat voor een ZR heb je eigenlijk?
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Een ZR 160 dus
, een ZR is er ook in de smaken 105 en 115
vandaar de vraag.


Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!