Vanmiddag wilde ik -met een warme motor trouwens- starten, ik liet de motor even draaien en wilde net mijn radio aanzetten toen opeens de toeren wegvielen en de motor afsloeg.
Ik startte gewoon opnieuw en niks meer aan de hand (heb hem 5 min. laten lopen). Maar toen ik weg wilde rijden en normaal gas gaf gebeurde er eigenlijk niets, ik liet de koppeling gewoon opkomen maar de motor leek niet door te hebben dat ik gas gaf en viel dus weer bijna uit, dat laatste kon ik nog net voorkomen door door meer gas te geven, de motor ''pakte'' toen ineens wel met als gevolg dat hij 4000 toeren draaide.
Het 2e gedeelte is me al eens eerder gebeurd, maar het uitvallen bij stationair nog nooit, ik ga er vanuit dat het verband houdt en dat het nu dus erger is geworden.
Zegt u het maar, wat kan het zijn? Luchtfilter? Koppeling(afstelling)?
Ik weet het niet.
Gr. Tomas
Motor slaat af bij stationair
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
zo op de gok zou ik zeggen dat het iets elektrisch is. Distributiekapje, ecu krukas-sensor, zo iets.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- Sander02
- MG-R Freak
- Berichten: 700
- Lid geworden op: ma mei 10, 2004 11:08 am
- Woonplaats: Alphen a/d Rijn
Over stationair gesproken.
Ik had m'n pas aangeschafte 416 nog even terug gebracht naar de garage voor o.a het onstabiele geluid welke ik in stationair stand waarnam. Ook hoorde je 1 of ander piep als je de motorkap opende.
Nu is de auto dus weer terug en hebben ze een pakking van spruitstuk ofzo vervangen.
De piep is nu bijna weg, maar ik vindt de motor nog steeds niet mooi stationar lopen.
Als je dus zeg maar ff rustig gaat luisteren, dan hoor je soms zelfs dat er een beetje gas wordt gegeven.
Het zou toch als een naaimachine moeten kunnen klinken?
Ik had m'n pas aangeschafte 416 nog even terug gebracht naar de garage voor o.a het onstabiele geluid welke ik in stationair stand waarnam. Ook hoorde je 1 of ander piep als je de motorkap opende.
Nu is de auto dus weer terug en hebben ze een pakking van spruitstuk ofzo vervangen.
De piep is nu bijna weg, maar ik vindt de motor nog steeds niet mooi stationar lopen.
Als je dus zeg maar ff rustig gaat luisteren, dan hoor je soms zelfs dat er een beetje gas wordt gegeven.
Het zou toch als een naaimachine moeten kunnen klinken?
@sander: heb dezelfde auto en deze draaid erg gelijkmatig stationair. Als je natuurlijk de airco of de lichten aanzet is er even een correctie nodig van het engine-management.
@s~enor: de distributiekap misschien: moest bij mijn moeder eens vervangen worden: de auto draaide heel erg onregelmatig en stonk erg naar benzine (gevaarlijk voor de katalysator!!) konden niets anders vinden. Was inderdaad voor een 100€ opgelost.
Zou toch ook eens denken aan brandstoffilter: geeft ook wel eens het effect dat ie uitslaat tijdens stationair draaien (is nog veel goedkoper...).
@s~enor: de distributiekap misschien: moest bij mijn moeder eens vervangen worden: de auto draaide heel erg onregelmatig en stonk erg naar benzine (gevaarlijk voor de katalysator!!) konden niets anders vinden. Was inderdaad voor een 100€ opgelost.
Zou toch ook eens denken aan brandstoffilter: geeft ook wel eens het effect dat ie uitslaat tijdens stationair draaien (is nog veel goedkoper...).