aankooptips 200 cabriolet 1997?
aankooptips 200 cabriolet 1997?
Hoi allemaal!
Ik denk erover om een 216 CVT cabriolet te kopen...
Waar moet ik op letten bij de aanschaf?
Welke kilometerstanden zijn nog acceptabel en wanneer wordt het "teveel?"
Ik hoop dat jullie goeie tips hebben, dan is er een nieuw clublid bij binnenkort!
Bedankt alvast,
-Stof
Ik denk erover om een 216 CVT cabriolet te kopen...
Waar moet ik op letten bij de aanschaf?
Welke kilometerstanden zijn nog acceptabel en wanneer wordt het "teveel?"
Ik hoop dat jullie goeie tips hebben, dan is er een nieuw clublid bij binnenkort!
Bedankt alvast,
-Stof
Zie ze vaak rond de E1500,- max, zou zeggen dat dat een goede prijs is aangezien je het cabrio plezier erbij krijgt
Zoals bij alle Benzine Rovers en MG's (behalve de V6 motoren), let op dat de koppakking al eens vernieuwd is, anders zit je er straks wellicht zelf mee. Het is een bekend euvel dat de koppakking lek gaat, dus als het net gedaan is, zit je er zelf niet mee, althans normaalgesproken niet weer
Verder naar mijn weten moet je op roest bij de wielkasten letten, zie namelijk wel eens wat oude 200s met dit probleem. Een goede garage is natuurlijk ook al de helft van het succes. Zou gaan voor rond de 150.000km, maar 200.000km kan ook zou ik zeggen, aangezien je met een cabrio geen 30.000km per jaar maakt normaalgesproken. Heb zelf een MG-F, gekocht met rond de 140.000km, rijd er al 2 jaar mee, en is nu rond de 150.000km
Het is een 1.8 blok, rijd super, maar de 1.6 is ook wel een aardig motortje, heb eens met een Rover Streetwise 1.6l mogen rijden als vervangende auto, was een leuk ritje 

Zoals bij alle Benzine Rovers en MG's (behalve de V6 motoren), let op dat de koppakking al eens vernieuwd is, anders zit je er straks wellicht zelf mee. Het is een bekend euvel dat de koppakking lek gaat, dus als het net gedaan is, zit je er zelf niet mee, althans normaalgesproken niet weer

Verder naar mijn weten moet je op roest bij de wielkasten letten, zie namelijk wel eens wat oude 200s met dit probleem. Een goede garage is natuurlijk ook al de helft van het succes. Zou gaan voor rond de 150.000km, maar 200.000km kan ook zou ik zeggen, aangezien je met een cabrio geen 30.000km per jaar maakt normaalgesproken. Heb zelf een MG-F, gekocht met rond de 140.000km, rijd er al 2 jaar mee, en is nu rond de 150.000km


>MG ZT 135 CDTi MKII - MGF 1.8 - *Rover 200 Tdic*<
Ik denk dan dat het om deze gaat?
Ziet er keurig uit en dat de afdekhoes van de kap er bij zit zegt op zich al aardig wat. Even op roest letten inderdaad achteraan de dorpels.
Persoonlijk zou ik eerder gaan voor een handbak (minder storings- en onderhoudsgevoelig), maar ik ken genoeg eigenaren die bij CVT zweren.
Ziet er keurig uit en dat de afdekhoes van de kap er bij zit zegt op zich al aardig wat. Even op roest letten inderdaad achteraan de dorpels.
Persoonlijk zou ik eerder gaan voor een handbak (minder storings- en onderhoudsgevoelig), maar ik ken genoeg eigenaren die bij CVT zweren.
Daily: ’09 Audi RS6 Avant
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
-
- MG-R Core
- Berichten: 1647
- Lid geworden op: di jul 03, 2007 6:23 pm
- Woonplaats: Oosterwolde (fr)
Let bij een cvt ook even op rammelen stationair. Dit doet de 'koppelingsplaat' vaak. En de transmissie mag verder geen bijgeluiden maken tijdens rijden.
Verder letten op roest wielkasten achter, dorpels, subframe voor ( vooral bij stabilisator aansluiting) en bij bevestiging stabilisator aan bodem achter.
Koppakking is ook kwetsbaar. En gezien het een cabrio is, controleer de werking van het dak!
Verder letten op roest wielkasten achter, dorpels, subframe voor ( vooral bij stabilisator aansluiting) en bij bevestiging stabilisator aan bodem achter.
Koppakking is ook kwetsbaar. En gezien het een cabrio is, controleer de werking van het dak!
Re: aankooptips 200 cabriolet 1997?
Ik ben net nieuw op dit forum omdat ik pas een Rover Cabriolet CVT gekocht heb. (Niet deze van Marktplaats).Stof schreef:Hoi allemaal!
Ik denk erover om een 216 CVT cabriolet te kopen...
Waar moet ik op letten bij de aanschaf?
Het is mij opgevallen dat er maar heel weinig CVT cabrio's in NL op kentelken staan. Via het archief met CvO's vond ik er maar twee.
Dit zijn dus auto's met een Europese typegoedkeuring.
Het betreft Nederlandse Rover 200 modellen met een ch.nr. vanaf 926232.
Hoi door toeval heb ik vorig jaar 2 gekocht. Het zijn in de basis sterke auto's en qua model onderscheidend dan de teveel rondrijdende Golfjes en Astra's. Wat wel belangrijk is bij aanschaf is de kap. Deze zijn in vele uitvoeringen te krijgen. Maar bij aanschaf moet deze gewoon goed zijn. Geen scheuren of afgeplakte openingen. Voor een nieuwe kap hoef je geen slapeloze nachten te hebben omdat deze vanaf E 600 inclusief aanschaf zijn te krijgen. Je hebt dan weliswaar een beginnerskapje maar voor een ritje af en toe en stallen onderdak is dit prima. Verder is de pomp van de kap het bekijken waard. Deze zit linksachterin en een zwak punt daar is het reservoir of te weinig olie. Kunnen 1 aparte euvels zijn maar kunnen ook iets met elkaar te maken hebben. Voordeel van deze pompen zijn, is dat ze op een Escort, Golf en zelfs een Jaguar cabrio zitten. Dus op een beetje demomtage bedrijf kun je al onderdelen krijgen. Ga aub niet voor nieuw uit want dan zijn de prijzen voor een dergelijk pomp het goedkoopst bij Ford te krijgen a E 600,-. Ik was gered voor E 10,-.......
Qua techniek / motorisch is hetzelfde als met de overige modellen van Rover. Koppakking is belangrijk, remklauwen achter willen heel vaak vastlopen. Naam van onderdeel weet ik zo niet maar er zit achter bij een cabrio voor de ophanging een rubber en als die versleten is kan je achterwiel redelijk scheef komen te staan met bandenslijtage tot gevolg.
Succes met aankoop en ik hoop hiermee een aanvulling te hebben gegeven voor aanschaf van een Cabrio.
GR Peter
Qua techniek / motorisch is hetzelfde als met de overige modellen van Rover. Koppakking is belangrijk, remklauwen achter willen heel vaak vastlopen. Naam van onderdeel weet ik zo niet maar er zit achter bij een cabrio voor de ophanging een rubber en als die versleten is kan je achterwiel redelijk scheef komen te staan met bandenslijtage tot gevolg.
Succes met aankoop en ik hoop hiermee een aanvulling te hebben gegeven voor aanschaf van een Cabrio.
GR Peter
Mijn kap zag er goed uit zonder scheuren en zonder plakband maar;PeterCabrio schreef:. Wat wel belangrijk is bij aanschaf is de kap. Maar bij aanschaf moet deze gewoon goed zijn. Geen scheuren of afgeplakte openingen.
De originele kap is van PVC-achtig doek. Wanneer de auto in de zon gestaan heeft, verdwijnen de weekmakers uit de kunsstof en gaat de kap heel strak staan en wordt ook keihard. Het beste is dan ook om de kap te vervangen voor een goede kwaliteit stoffen kap.
Verder vond ik dat de waterkering in de portieren aandacht vraagt.
De kit waarmee de plastic vellen vast zitten wordt met de jaren ook keihard en de vellen laten dan los en gaan lekken. Het geperste karton van de binnenbekleding wordt dan nat en gaat verrotten.
De plastic clips verouderen ook en moeten vernieuwd worden. Ik ben er nu achter dat alleen de originele clips de juste lengte hebben.
De deurbekledingspanelen kon ik nog net redden en ik besteed nu veel aanacht aan het opniuw vochtwerend maken van de portieren, het plaatsen van de plastic vellen en het vochtbestendig maken van het karton.
Ook het terugplaatsen van de bekleding vraagt voorzichtigheid en aandacht. Anders gaat het karton aan de bovenkant kapot of breken de clips gelijk weer. De plastic drukmoertjes in het plaat zijn meestal ook te bros of dol.
("Moderne" auto's bevatten veel kunststoffen en daar moet je mee in gevecht na een jaar of tien. Als je trouwens een Chinees product koopt dan gebeurt dat al veel eerder.)
Die andere niet, misschien deze?
Hm.... Ik krijg het linkje of plaatjeniet voor elkaar. Het gaat om degene die bij Moorthaemer te koop staat...
Re: aankooptips 200 cabriolet 1997?
Heb je deze Cabrio CVT nog gekocht?Stof schreef:Hoi allemaal!
Ik denk erover om een 216 CVT cabriolet te kopen...
Ik hoop dat jullie goeie tips hebben, dan is er een nieuw clublid bij binnenkort!
Ik vraag mij in het algemeen af of er nog meer CVT cabrio's bij dit forum bekend zijn.
Ik weet dat er in 1998 maar twee verkocht zijn en misschien ook nog een paar in 1997.
Het is niet mogelijk om de automaten of CVT's te selecteren bij de "RDW-open data" omdat in de handelsbenaming geen Automatic genoemd wordt.
De Cabrio automaten zijn schaars maar ik zou wel eens willen weten hóe schaars en als je er een hebt, of kent, zou ik het leuk vinden om te horen.
Het maakt jou misschien niet uit of het een CVT Automatic is?Mstof schreef:Nee, die is hetniet geworden...
Maar ergens komende maanden gaat die 200 cabrio er zeker komen.
Ik vindt juist een automaat erg leuk ook al omdat die zeldzaam is.
Mijn kap is nog niet klaar maar met dit weer is het al genieten zonder kap.

Wie heeft er nog meer een CVT?