Pagina 1 van 3

Einde van de 75???

Geplaatst: wo jan 16, 2013 5:32 pm
door kilroy
Vandaag opweg naar het werk een doffe klap en daarna uiteindelijk de maximum tempratuur van de motor. Anwb erbij die niet veel kon doen. De auto staat nu bij auto vandermeer. Ik hoop van harte dat het NIET de koppakking is maar vrees er een beetje voor :cry:

Afbeelding

De koelvloeistof ligt naast het reservoir

Afbeelding

Geplaatst: wo jan 16, 2013 5:54 pm
door Edgar
Oh damn :( :( Hoop het ook niet, maar ja, de beschrijving lijkt er toch wel op :( :( het euvel van deze mooie wagens :(

Geplaatst: wo jan 16, 2013 6:53 pm
door Dr Doggystyle
oh das minder zeg, vooral nu met dit sneeuwweer
hoop dat de schade mee zal vallen

Geplaatst: wo jan 16, 2013 7:28 pm
door kilroy
De koppakking en riem zijn November 2011 vervangen er is 20.000 km mee gereden wat vast staat is dat ik erg verdrietig ben :cry:

Geplaatst: wo jan 16, 2013 8:13 pm
door matthias117
zo :(
hopelijk is dit niet het einde zeg ...
succes, of sterkte ... 't is maar hoe je het nemen wil :?

Geplaatst: wo jan 16, 2013 8:25 pm
door Pim
Hi Kilroy,

Au, dat is vervelend om te horen. :(
Ik geloof mij te herinneren, dat je in Sinsheim begin september al meldde, dat er wat koelwater werd verbruikt.

I'll keep my fingers crossed.

Pim

Geplaatst: wo jan 16, 2013 9:05 pm
door falco
vervelend :( een klant op mijn werk heeft laatst ook zijn 75 weg moeten doen vanwege een gat in de cilinderwand, hij vertelde mij dat hij elke 1,5 jaar een nieuwe koppaking liet instaleren, hij had een 1.8 turbo uit eind 2004, mijn koppakking is tot op heden nog niet vervangen en zijn nu bijna 200dkm verder. sterkte.

doffe klap

Geplaatst: do jan 17, 2013 2:17 am
door Callahan
Zou niet meteen het ergste denken. Het mag dan wel een kwaal van de 75 zijn maar vergeet niet dat er nog duizenden en duizenden mee rondrijden op het moment dat je dit leest. Ik ben niet alwetend maar heb wel 45 jaar autohobby ervaring. Een doffe klap kan een gevolg zijn van een lekke koppakking omdat een radiateur of waterslang door de overmatige druk vanuit de compressiekamer in het koelsysteem scheurt. Ook een thermostaat die faalt open te gaan kan voor koelproblemen zorgen maar dat gebeurd je meestal niet plotseling onderweg. Een bevroren koelwatersysteem is funest. Wie bij het vriezend weer wegrijdt zonder 100% koelvoeistof maar bv.veel te veel water in het koelsysteem, heeft na een paar honderd meter een groot probleem. Maar ik lees en zie dat de koelvloeistof er naast ligt dus dat zal wel meevallen.
Doffe klap of plof...
Maar er ploft niks in het blok uit elkaar als de waterdruk/stoomdruk te groot is. Een plof uit het blok duidt meestal op motorschade. Maar dat is meestal een geluid van metaal op metaal en geen doffe klap. Dat de temperatuur daarna zou oplopen is zeer aannemelijk.
Luchtbel...
Als er een luchtbel in het koelwatersysteem zit krijg je ook plotseling grote koelproblemen terwijl de temperatuurmeter al weken lang netjes aangeeft. Heb ik bij de hand gehad en toen hield ik mijn hart ook vast voor een lekke koppaking want de temperatuur liep toen ook opeens hoog op. Nadat ik de luchtbel geforceerd uit het koelsysteem had laten ontsnappen waren alle problemen opeens over. Wel zo snel mogelijk stoppen bij plotselinge onverwachte temperatuurstijging want anders gaat een koppakking wel stuk en kan er zelfs een scheur in de cilinderkop(pen) ontstaan. Maar naar ik nu begrijp, heb je niet onnodig lang met de verhitte motor doorgereden dus..... Tip: Bij de garage niet zelf aangeven dat je denkt dat het om een lekke koppakking gaat maar kundige heren het zelf laten uitvinden. Ik leef met je mee want deze onzekerheid is echt niet leuk!

Geplaatst: do jan 17, 2013 10:09 pm
door VandenPlas
Heb dat ook een keer gehad ( 1.8 K-serie) . Bleek dus de waterpomp te zijn, afdichtings seal versleten. Alle KVS was in één keer weg. Distributie en spanrol zijn toen ook vervangen door de garage.

BTW. Hoorde laatst iemand die al met de 3de motor bezig was van z'n Rover 75.

Geplaatst: vr jan 18, 2013 12:14 pm
door kilroy
Auto vandermeer heeft gebeld de diagnose?? Een ontploft thermosstaathuis kost 550 ex btw MAAR enorm opgelucht dat het niet erger is :dance:

Geplaatst: vr jan 18, 2013 1:01 pm
door VandenPlas
Goed nieuws ! :)

Geplaatst: vr jan 18, 2013 1:03 pm
door bam
:shock: maar gezien de omstandigheden redelijk goed nieuws.

Geplaatst: vr jan 18, 2013 1:05 pm
door Callahan
Goed nieuws!':p'
Frank

Geplaatst: vr jan 18, 2013 3:17 pm
door arjan_m
"Gelukkig" maar...
Fijn dat ie dadelijk de weg weer op kan! (alhoewel veel mensen denken dat het na 3 dagen sneeuw nog spekglad is op de weg.... :evil: )

Geplaatst: vr jan 18, 2013 3:57 pm
door Johan
Goed nieuws! Maar een thermostaathuis voor 550 ex op een V6 klinkt mij een tikje duur in de oren... of is dit inclusief alle werkuren etc?

Geplaatst: vr jan 18, 2013 6:39 pm
door kilroy
Dat is natuurlijk met werkuren erbij he of dit huis moet van goud zijn :mrgreen: