Einde van de 75???

75 en 75 Tourer
Gebruikersavatar
kilroy
MG-R Addict
Berichten: 363
Lid geworden op: vr jun 03, 2011 5:52 pm
Woonplaats: Den Haag
Locatie: Den Haag

Einde van de 75???

Bericht door kilroy »

Vandaag opweg naar het werk een doffe klap en daarna uiteindelijk de maximum tempratuur van de motor. Anwb erbij die niet veel kon doen. De auto staat nu bij auto vandermeer. Ik hoop van harte dat het NIET de koppakking is maar vrees er een beetje voor :cry:

Afbeelding

De koelvloeistof ligt naast het reservoir

Afbeelding
Laatst gewijzigd door kilroy op wo jan 16, 2013 11:38 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Rover 75 2.5 liter V6 (34-LB-HP)
Gebruikersavatar
Edgar
MG-R Freak
Berichten: 1108
Lid geworden op: za okt 14, 2006 5:27 pm
Woonplaats:

Bericht door Edgar »

Oh damn :( :( Hoop het ook niet, maar ja, de beschrijving lijkt er toch wel op :( :( het euvel van deze mooie wagens :(
>MG ZT 135 CDTi MKII - MGF 1.8 - *Rover 200 Tdic*<
Gebruikersavatar
Dr Doggystyle
Beheerder
Berichten: 26490
Lid geworden op: vr feb 06, 2004 3:29 pm
Woonplaats: het MG-R Forum

Bericht door Dr Doggystyle »

oh das minder zeg, vooral nu met dit sneeuwweer
hoop dat de schade mee zal vallen
LEF MG ZS180 06-05-23-nu
PBT MG ZS120 26-02-22-nu
IAP Rover 75 Tourer MK2 V6 11-8-21 tot 13-7-24 RIP
JBR Rover 45 MK1 V6 4-10-2020 tot 9-5-21 99-GP-GT
LVD Rover 400 Tourer 2018 tot 11-8-21 LZ-PS-02 RIP
PBT Rover 45 MK2 2011- 2017 03-PG-GN RIP
LQW Rover 200Vi 2010-2012 67-DG-VJ
LVD Rover 416si 2003-2011 RV-FN-98 RIP
Facebook MG-R.nl ! https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
Gebruikersavatar
kilroy
MG-R Addict
Berichten: 363
Lid geworden op: vr jun 03, 2011 5:52 pm
Woonplaats: Den Haag
Locatie: Den Haag

Bericht door kilroy »

De koppakking en riem zijn November 2011 vervangen er is 20.000 km mee gereden wat vast staat is dat ik erg verdrietig ben :cry:
Rover 75 2.5 liter V6 (34-LB-HP)
Gebruikersavatar
matthias117
MG-R Freak
Berichten: 757
Lid geworden op: za jun 26, 2010 7:51 pm
Woonplaats: waasmunster

Bericht door matthias117 »

zo :(
hopelijk is dit niet het einde zeg ...
succes, of sterkte ... 't is maar hoe je het nemen wil :?
Pim
MG-R Addict
Berichten: 497
Lid geworden op: ma apr 27, 2009 6:27 am
Woonplaats: Heiloo

Bericht door Pim »

Hi Kilroy,

Au, dat is vervelend om te horen. :(
Ik geloof mij te herinneren, dat je in Sinsheim begin september al meldde, dat er wat koelwater werd verbruikt.

I'll keep my fingers crossed.

Pim
Rover 75 Tourer CDTi Club - 615.000 km 1/09/2023
Rover Streetwise 1.8 CVT - 99.000 km 1/09/2023
falco
MG-R Addict
Berichten: 344
Lid geworden op: zo jan 15, 2012 2:43 pm
Woonplaats: lekie nee tneb ej

Bericht door falco »

vervelend :( een klant op mijn werk heeft laatst ook zijn 75 weg moeten doen vanwege een gat in de cilinderwand, hij vertelde mij dat hij elke 1,5 jaar een nieuwe koppaking liet instaleren, hij had een 1.8 turbo uit eind 2004, mijn koppakking is tot op heden nog niet vervangen en zijn nu bijna 200dkm verder. sterkte.
Callahan

doffe klap

Bericht door Callahan »

Zou niet meteen het ergste denken. Het mag dan wel een kwaal van de 75 zijn maar vergeet niet dat er nog duizenden en duizenden mee rondrijden op het moment dat je dit leest. Ik ben niet alwetend maar heb wel 45 jaar autohobby ervaring. Een doffe klap kan een gevolg zijn van een lekke koppakking omdat een radiateur of waterslang door de overmatige druk vanuit de compressiekamer in het koelsysteem scheurt. Ook een thermostaat die faalt open te gaan kan voor koelproblemen zorgen maar dat gebeurd je meestal niet plotseling onderweg. Een bevroren koelwatersysteem is funest. Wie bij het vriezend weer wegrijdt zonder 100% koelvoeistof maar bv.veel te veel water in het koelsysteem, heeft na een paar honderd meter een groot probleem. Maar ik lees en zie dat de koelvloeistof er naast ligt dus dat zal wel meevallen.
Doffe klap of plof...
Maar er ploft niks in het blok uit elkaar als de waterdruk/stoomdruk te groot is. Een plof uit het blok duidt meestal op motorschade. Maar dat is meestal een geluid van metaal op metaal en geen doffe klap. Dat de temperatuur daarna zou oplopen is zeer aannemelijk.
Luchtbel...
Als er een luchtbel in het koelwatersysteem zit krijg je ook plotseling grote koelproblemen terwijl de temperatuurmeter al weken lang netjes aangeeft. Heb ik bij de hand gehad en toen hield ik mijn hart ook vast voor een lekke koppaking want de temperatuur liep toen ook opeens hoog op. Nadat ik de luchtbel geforceerd uit het koelsysteem had laten ontsnappen waren alle problemen opeens over. Wel zo snel mogelijk stoppen bij plotselinge onverwachte temperatuurstijging want anders gaat een koppakking wel stuk en kan er zelfs een scheur in de cilinderkop(pen) ontstaan. Maar naar ik nu begrijp, heb je niet onnodig lang met de verhitte motor doorgereden dus..... Tip: Bij de garage niet zelf aangeven dat je denkt dat het om een lekke koppakking gaat maar kundige heren het zelf laten uitvinden. Ik leef met je mee want deze onzekerheid is echt niet leuk!
Laatst gewijzigd door Callahan op vr jan 18, 2013 1:09 am, 5 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
VandenPlas
MG-R Freak
Berichten: 975
Lid geworden op: zo aug 08, 2004 7:04 pm
Woonplaats: Haarlem
Contacteer:

Bericht door VandenPlas »

Heb dat ook een keer gehad ( 1.8 K-serie) . Bleek dus de waterpomp te zijn, afdichtings seal versleten. Alle KVS was in één keer weg. Distributie en spanrol zijn toen ook vervangen door de garage.

BTW. Hoorde laatst iemand die al met de 3de motor bezig was van z'n Rover 75.
Afbeelding

Rover 75 MK1 Connoisseur (2001) , Austin 1100 Glider (1969), MG B GT MK1 (1967)

MvG. Jeroen
Gebruikersavatar
kilroy
MG-R Addict
Berichten: 363
Lid geworden op: vr jun 03, 2011 5:52 pm
Woonplaats: Den Haag
Locatie: Den Haag

Bericht door kilroy »

Auto vandermeer heeft gebeld de diagnose?? Een ontploft thermosstaathuis kost 550 ex btw MAAR enorm opgelucht dat het niet erger is :dance:
Rover 75 2.5 liter V6 (34-LB-HP)
Gebruikersavatar
VandenPlas
MG-R Freak
Berichten: 975
Lid geworden op: zo aug 08, 2004 7:04 pm
Woonplaats: Haarlem
Contacteer:

Bericht door VandenPlas »

Goed nieuws ! :)
Afbeelding

Rover 75 MK1 Connoisseur (2001) , Austin 1100 Glider (1969), MG B GT MK1 (1967)

MvG. Jeroen
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5976
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Bericht door bam »

:shock: maar gezien de omstandigheden redelijk goed nieuws.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Callahan

Bericht door Callahan »

Goed nieuws!':p'
Frank
Gebruikersavatar
arjan_m
MG-R Core
Berichten: 3508
Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
Woonplaats: Vlodrop
Contacteer:

Bericht door arjan_m »

"Gelukkig" maar...
Fijn dat ie dadelijk de weg weer op kan! (alhoewel veel mensen denken dat het na 3 dagen sneeuw nog spekglad is op de weg.... :evil: )
My MG-Rover history:

Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Gebruikersavatar
Johan
MG-R Addict
Berichten: 358
Lid geworden op: di jan 22, 2008 10:56 pm
Woonplaats: Assen

Bericht door Johan »

Goed nieuws! Maar een thermostaathuis voor 550 ex op een V6 klinkt mij een tikje duur in de oren... of is dit inclusief alle werkuren etc?
Johan
Gebruikersavatar
kilroy
MG-R Addict
Berichten: 363
Lid geworden op: vr jun 03, 2011 5:52 pm
Woonplaats: Den Haag
Locatie: Den Haag

Bericht door kilroy »

Dat is natuurlijk met werkuren erbij he of dit huis moet van goud zijn :mrgreen:
Rover 75 2.5 liter V6 (34-LB-HP)
Plaats reactie