Kachel blaast koude lucht 206 Eaton

214 216 218 220 25
Plaats reactie
BaliBennie

Kachel blaast koude lucht 206 Eaton

Bericht door BaliBennie »

Sinds gisteren blaast mijn kachel alleen nog koude lucht. Tot die tijd was de kachel altijd snel warm. Ik rijdt gelukkig momenteel meest binnen de bebouwde kom. Na een paar kilometer rijden dreigt hij stationair af te slaan.

Als ik zo links en rechts op internet kijk lijkt het mij de thermostaat. Kan iemand dit bevestigen?

Als noodoplossing kan ik dacht ik eerst met karton de radiateur beschermen. Is het een lastige reparatie en wat kost zoiets?
Csuki

Bericht door Csuki »

Wellicht even je vloeistofpeil van je koelvloeistof controleren?
Je radiator afdekken lijkt me nooit een goede oplossing...
arjen
MG-R Core

Bericht door arjen »

Inderdaad koelvloeistof peil controleren. Deze is waarschijnlijk te laag. Ik denk dat na die paar kilometer rijden je auto overschakelt op lpg en de verdamper bevriest waardoor ie afslaat.
Laat je koelsysteem even afpersen, waarschijnlijk heb je ergens lekkage.
matthias117
MG-R Freak

Bericht door matthias117 »

wat bedoel je juist met "koelsysteem afpersen"?
ik zit namelijk ook met een miniem lekje (denk ik) van het koelvloeistof en van de stuurbekrachtigingsolie
koelvloeistof heb ik 1 keer op 11 000 km bijgevuld (was niet helemaal vol toen ik hem kocht, maar nu stond hij op het strikte minimum)
mijn stuurbekrachtigings olie lekt sneller weg
moet ik een keer in de maand wat olie bij doen :roll:
dat noemen ze karakter :mrgreen:
arjen
MG-R Core

Bericht door arjen »

Koelsysysteem afpersen is het druk op het systeem zetten. Je kunt dan zien waar koelvloeistof weglekt.

Stuurbekrachtigings olie lekkage is vaak een kwestie van slangklemmen vervangen/aandraaien. Een enkele keer (meestal bij de diesels) is de pomp zelf lek.
Plaats reactie