ZR160 loopt op 3 poten.

Plaats reactie
SanderdeHaan

ZR160 loopt op 3 poten.

Bericht door SanderdeHaan »

Beste mensen,
Ik zou vanmorgen weg met de auto en toen liep de auto niet lekker. Net of hij op 3 poten liep(auto schudde ook wat). Hij pruttelde zegmaar en klom niet lekker in toeren. Net of verzoop hij.\. Ik heb ongeveer 15k geleden de bougies vervangen toen ik de auto een grote beurt gaf. Mijn vermoeden is dat het één van de bobines was. Ik zou vanmiddag later nog proberen de bougie kabels los te trekken e.d. maar toen ik de auto start liep hij weer als een zonnetje. Beetje vreemd. Heb het nu eerst zo even gelaten maar ben nu toch aan het kijken voor een nieuw bougiekabel setje. Bij de dealer vermoedden ze ook dat het de bobine is. Heb het nog niet laten door meten e.d. omdat het nu weer goed is. Een losse bobine koste bij de dealer 65,- euro. Vond ik aardig prijzig aangezien ik een magnecor setje zag staan voor rond de 40,-.
Zijn dit alleen de kabels of zitten hier ook bobines bij. Of hebben jullie nog suggesties wat is zou kunnen kopen.
Graag jullie reactie.
Mvg.,
Sander
JD
MG-R Core
Berichten: 5082
Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:23 pm
Woonplaats: Gelderland

Bericht door JD »

zit er geen vocht bij je ontsteking ?
Rover 25 vi 2001

Afbeelding
Gebruikersavatar
tomcat.t16
MG-R Core
Berichten: 2443
Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
Woonplaats: Omgeving Helmond

Bericht door tomcat.t16 »

Magnecor zijn alleen de kabels ;)
Afbeelding˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuo
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
Gebruikersavatar
MARTIN
MG-R Core
Berichten: 9058
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 4:27 pm
Woonplaats: in de loods

Bericht door MARTIN »

:mrgreen: je inlaatpakking kan ook lek zijn.
als de motor koud is lijkt hij op 3 potten te lopen omdat er in 1 cillinder wat kvs zit.
als de motor warm is het probleem weg , maar niet de mogelijke oorzaak.

dus mis je een beetje kvs???
Afbeelding
arjen
MG-R Core
Berichten: 1647
Lid geworden op: di jul 03, 2007 6:23 pm
Woonplaats: Oosterwolde (fr)

Bericht door arjen »

@ Marvon, inlaatpakking komt niet zovaak voor bij een 160 ivm andere type pakking dan de motoren zonder vvc.

Bobines even demonteren het het 'sokje' er af halen, vaak zit hieronder een boel oxidatie. Goed schoonmaken wil wel helpen. Als hier vuil zit, wil de bougie zelf ook nog wel eens wat groen uitslaan, controleer dat ook meteen even.
SanderdeHaan

Bericht door SanderdeHaan »

Beste Mensen,
Bedankt voor de ps, Ik zal er nog even na kijken. Hij loopt nu weer goed. Wel valt mij op dat ik nu het verhaal over inlaat pakking hoor, dat ik het blok nog even heb schoon gespoten met rem reiniger. Er zat namelijk wat olie bij VVC controle unit en bij één sensor aan de achterkant van het kleppendeksel zegmaar. Ik controlleer dit weekend de boel even.
Groeten Sander
Plaats reactie